2021-12-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Uppenbarligen får vita sossar ägna sig åt judehat också.
Okej, då försöker jag hitta Riksdagsmotioner av Karkalainen som innehåller "judehat". Vilken av hennes motioner om bättre förlossningsvård, avskrivning av studieskulder, lagstadgad reflexanvändning eller dubbelspår på malmbanan uppelver du som utpräglat judehatande?

https://www.riksdagen.se/sv/ledamote...b-90bdbb040f45
Citera
2021-12-07, 20:02
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
i nuläget är ju det faktiskt det minsta bekymret. lögner, förnekelse och lama ursäkter har ju mer tagit över och gör gällande att hon inte är värdig minister

Absolut, jag tycker hon skall bort.
Citera
2021-12-07, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Själv sålde jag nyss min lägenhet och säljer nu alla mina möbler och andra tillgångar för att lämna landet när det är klart. Har också några kompisar som jobbar med samma sak. Patrasket i Sverige får konfronteras av den verklighet de har röstat fram själva.
Haha, så kan man uttrycka det.
Citera
2021-12-07, 20:06
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Band som Pluton Svea sattes då och då på under fester i min ungdom. Precis som att Onkel Kånkel kunde åka på. I mina kretsar då garvade man åt texterna och gjorde sig rolig på nassarnas bekostnad. Självklart kan det se dåligt ut för en utomstående men jag ser detta som både normalt och roligt. Sett SÅ mycket värre grejer på fester i min ungdom.

Citat:
Nazimusiken sprider sig bland norska ungdomar. När det är fest och låtar som "Sieg Heil" och "Swastica remix" sätts på börjar folk marschera och göra nazihälsningar. - Det är flera som går upp och dansar, och många gör nazihälsningen. Inte direkt för att de är rasister, men för att det hör till, säger 17-åriga Elisabeth till NRK:s Kulturnytt.

Musiken är gjord av mystiske Dj Adolf. Det är dansanta rytmer och samplingar av Adolf Hitlers tal. Dj Adolf går hem även bland svenska ungdomar. På ett av Sveriges största och mest populära så kallade internetcommunitys för ungdomar, finns flera inlägg om Dj Adolf. En kommentar lyder "unsere deutches volk, sieg heil" (sieg heil, vårt tyska folk), och en annan menar att Dj Adolf "knäcker hårt". - Det förbjudna är ofta lockande. I tonårsmiljöer är det lite "lustigt" att lyssna på det här. Man tänker nog inte så mycket på innehållet, säger Wolfgang Wee som lägger musik på kanalen mP3

https://www.expressen.se/nyheter/nya...s-till-hitler/
Citera
2021-12-07, 20:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Okej, då försöker jag hitta Riksdagsmotioner av Karkalainen som innehåller "judehat". Vilken av hennes motioner om bättre förlossningsvård, avskrivning av studieskulder, lagstadgad reflexanvändning eller dubbelspår på malmbanan uppelver du som utpräglat judehatande?

https://www.riksdagen.se/sv/ledamote...b-90bdbb040f45

Var läste du något påstående om riksdagsmotioner, sitt judehat uttryckte hon när hon heilade och Maggan accepterar detta.
Citera
2021-12-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Min teori är att hon i många år umgåtts i kretsar som ligger snubblande nära vitmakt-rörelsen. Hon har säkerligen sett och hört en hel del, och förmodligen deltagit i sånger, diskussioner, heilande osv. Men nu har hon "glömt" allt.

Det finns en annan aspekt. Och det är egentligen den som är den viktiga:

Den som i sin ungdom "utövat högerextremism" gör klokast att som vuxen gå med i SAP. Då kan man nämligen få förlåtelse. Den som istället går med ett parti som är opposition mot SAP får räkna med helt annat behandling.
Citera
2021-12-07, 20:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag har många gånger debatterat med rasister och nazister på olika diskussionsforum. Implicerar det att jag hatar judar?

Heilar du?
Citera
2021-12-07, 20:10
Avstängd
Bästa rådet för Ida Karkihimmler är att gå med Afs.

Trist att det tog slut så snabbt.
Citera
2021-12-07, 20:10
Medlem
kulturstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Raubtier är ett bra band där hennes sambo från Sieg heil-festerna spelar trummor i. De är fortfarande sammanboende, vad jag förstått.

[...]

Det är knappast ett vanligt rockband...

Nej, det kan nog snarare beskrivas som några förvuxna dagisbarn som försöker leka tuffa, men som enbart framstår som mentalt avtrubbade. Vilket djävla elände! "Sångaren" med förställd monsterröst låter som en något hes Banarne, om nu någon mot förmodan minns honom. Tjena alla monsterdiggare...
Citera
2021-12-07, 20:14
Medlem
Jenshalls avatar
Hon verkar ha fiender kvar från sin barndom. Återstår se om Aftonbladet har mer kring detta man inte publicerat. Då blir fallet högt
Citera
2021-12-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kommer ni ihåg den 90-åriga nassetanten Vera Oredsson som friades för Hets mot folkgrupp-anklagelserna?

"Oredsson själv har hävdat att den höjda armen som syns på fotografiet i själva verket är en vinkning till de motdemonstranter som samlats i parken och till några av dem som varit utklädda till clowner.

Domen överklagades i mars 2018 och Oredssons försvarare, Henrik Mansfeld, skrev i överklagandet att det finns skäl att ifrågasätta tingsrättens fällande dom då den ”endast grundat sig på ett fotografi av Vera Oredsson”.

Det är också det som hovrätten menar i sin dom. I domen står det att man inte kan ”av en ögonblicksbild – även om gesten i sitt sammanhang kan anses besvärande – inte dra den slutsatsen att det är en hitlerhälsning”. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...hitlerhalsning

Ja, men vad har det med ämnet att göra?

Du talar om ett brottsmål vilket är något helt annat.

Dessutom så har lilla Ida erkänt att det troligen är så att hon Heilade, men bara på ett uppenbart socialdemokratiskt och ironiskt manér.

Vad många torde ha lärt sig av det hela är att enbart politiker från S kan räddas från liknande snedsteg.
Och att nazism och judehatet lever och frodas, sida vid sida med det groteska hyckleriet inom S och dess nära kollegor i V och MP med C som sedvanlig bubblare.

”It’s ok when we do it!”
Citera
2021-12-07, 20:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Hon verkar ha fiender kvar från sin barndom. Återstår se om Aftonbladet har mer kring detta man inte publicerat. Då blir fallet högt

Är det inte Chang Frick som gjort detta scoop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in