2021-12-07, 16:34
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det gör det inte. Om det finns en massa skit så är det en annan sak. Men en fyllehailing är ingenting.

Och du var en ängel när du var ung? Alla jag känner har gjort dumheter när de var unga. I princip alla ungdomar har begått kriminella handlingar. Har man inte gjort det så bör man kanske söka hjälp hos en psykolog.

Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Haha. Bra sagt. Kommer att sno den.
Rent statistiskt tror jag att du har rätt och det kan vara bra att vara misstänksam mot de som inte har gjort bort sig i sina unga dagar.

Vad skulle ni säga till en ung jude i SSU som nu kommer ha bilden av den heilande ministern på näthinnan och känna sig obekväm av det? "Ta det lugnt din tönt, alla svenskar gör så här"?

Jag ogillar också hysterin men det hela måste onekligen ge upphov till en del skavsår i S-apparaten. Sossarna har varit drivande i att skapa dagens livsfientliga antinazism och nu drabbar den dem själva. Förklaringarna som nu läggs fram är rimliga ur ett svenskt och mänskligt perspektiv, men inte utifrån de dogmer som sossarna själva har använt för att förstöra livet för andra människor.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu sa Magdalena att Ida var 15 år på bilden, hoppas innerligt att det kommer fram mera som bevisar lögnen.
Tänkte också på det och noterade en viss osäkerhet just då i Maggans ansikte. Det är nog en lögn. Jag tror på 17 kanske 18
Citera
Medlem
oj, oj, oj nu gör hon bort sig ..... lilla Maggan, du lär inte bli gammal som statsminister "många SD.are heilar fortfarande" sa hon faktiskt
Citera
2021-12-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Där kom den "det är ok att heila om man har rätt värdegrund", menar Maggan i direktsändning

kiss my ass

Javisst, sossar får heila, bygga koncentrationsläger, släppa tredje rikets trupp genom Sverige. Inga problem. Men bara sossar.
Citera
2021-12-07, 16:35
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är en skillnad mot vad du anser och hur den ses rent allmänt. Rent allmänt ses sydstatsflaggan som en symbol för motstånd mot avskaffandet av slaveriet och då blir den rasistisk. Att ha den hängande på väggen är en signal om vilka värderingar man hyser.

Nej. Det är som att tro att ok handtecknet är rasistiskt.
Det har inget med slaveri att göra idag. Du kan se det som Skånes flagga ungefär
Citera
2021-12-07, 16:36
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är ett industri-metal band. Om nu nordfront gillar deras musik så behöver inte det betyda att dom är högerextrema. Är Sabaton högerextrema också?
Jag har ingen aning men jag tror det kan va så.
De har ingen tydlig antifascistisk inriktning som t.ex. Die Krupps. Åtminstone inte vad jag kan se.
Låtskrivaren ska tydligen lajkat olika högerextrema grejer på fejan eller nåt liknande.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Så att heila är inte längre HMF? Bara hävda man har rätt värdegrund?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
I USA kanske, här i Sverige anspelar den mest på den gamla raggarkulturen som nästan är utdöd. Att kulturen finns kvar i Korpilombolo och andra byar är väl inte särskilt rasistiskt? Kom igen nu.
Nu lever vi i en global värld, och vi är alla mycket väl medvetna om vad flaggan representerar. Flaggan är inte rumsren, det är inte nåt att diskutera.
Citera
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Det tyder på en människa med bristande omdöme och bristande empati / inlevelseförmåga. Det kanske är vanligt och "folkligt" som du säger, men det är inte lämpliga egenskaper hos en minister som ska sitta i landets regeringen. Det förstår du nog själv.

Jag hade hållt med dig om bilden togs förra veckan, men någon nivå av tonårsidioti måste man kunna tillåta. Har du ens träffat en tonåring? Om det är något som kännetecknar dem är det väl bristande omdöme, empati och inlevelseförmåga. Det är därför de inte får rösta eller köra bil.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Nej. Det är som att tro att ok handtecknet är rasistiskt.
Det har inget med slaveri att göra idag. Du kan se det som Skånes flagga ungefär
Haha, som Skånes flagga? Vilka byfånar som härjar här. Goodbye.
Citera
2021-12-07, 16:37
Medlem
Felstavarens avatar
Nu har Nyheter Idag börjat sammanställa twitterinlägg som tonar ner händelsen. Om de sitter på mer material börjar vi närma oss öppet mål.
Citera
2021-12-07, 16:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu har Nyheter Idag börjat sammanställa twitterinlägg som tonar ner händelsen. Om de sitter på mer material börjar vi närma oss öppet mål.

Chang har ju dragit till Amsterdam medans det blåser som värst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in