2021-12-07, 15:55
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Precis. Det är skandal att civilministern inte kan göra en stående ovation till en död diktator!
Det är ett hån mot honom!
Citera
2021-12-07, 15:56
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Vad jag funderar på är om det kanske faktiskt är kört för Ida redan. För om inte, varför bidrog inte S med lite mediehantering? Hur kunde de låta henne prata om sydstatsflaggan som en inredningsdetalj? Det kanske är rimligt om man inte har koll på vad den symboliserar som tonåring, men om man inte har koll på det som 30+ är man knappast regeringsmtrl... alternativt så vet man mkt väl. Vet inte vilket som är värst för S
Jag tror att Maggan inte har den erfarenhet som krävs i den här typen av situation. Min gissning är att hon inte kommer kommentera utan hoppas att det hela ska dö ut av sig själv. Problemet med det är att S under valet inte kan skrämmas om SD och dess högerextremism, något Mållgan verkar ta varje tillfälle i akt att göra.

Hänger man ihop och skaffar barn med en kille som lirar högerextrem musik, och har gjort det i 15 år, har jag svårt att tro att man står för helt andra värderingar själv.
Citera
2021-12-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej SD har aldrig varit så extrema som S varit och det sent som ända in i 70-talet då Löfven gick med i partiet. Varför valde Löfven ett parti som sysslade med rashygien om han inte var nazist som sin morfar?

Enligt Åkesson är SD som S var på Per Albin Hanssons och Erlanders tid. De männen är S-politiker som Jimmie ser upp till.
Citera
2021-12-07, 15:58
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tror gränsen går vid antalet personer som är närvarande. Juristerna får gärna rätta mig men jag tror att om publiken är fler än tre personer så kan hets mot folkgrupp bli aktuellt.

---
Amazing. Trodde faktiskt man fick yttra vad man vill i sitt hem, till hur många man vill.
Vilka andra saker får man inte göra eller säga med fler än 3 runt middags bordet?
Citera
2021-12-07, 15:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu har klippet på spyende tjejen och Ida gjorts privat:

https://www.youtube.com/watch?v=AArx2AIVKxw
Hoppas någon laddat ner den för jag har inte hunnit titta på kräkklippet! Typiskt!
Citera
2021-12-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon har skött det hela så dåligt som man bara kan. Tror inte partiet givit henne något stöd alls...

ja men lite medieträning borde hon ju ändå haft tycker man för hon kom ju inte från ingenstans för en vecka sen. så visst, kan man inte fixa lite media träning då vet jag inte om man är rätt för ministerpost i heller. mkt stöd har nog inte fått nej. men ärligt talat anser jag att visst, av en politiker som representerar sitt parti ska man ha krav på. men än ministerpost ska man ha verkligen mer krav på. och det är flera som innehar platser dom inte borde ha
Citera
2021-12-07, 16:00
Medlem
Magdalena Andersson ska hålla pressträff om smittskydd just nu.
Försenat. Journalisterna fick precis veta att alla företrädare som är med på mötet svarar på enskilda frågor efteråt. Men inte Magdalena.

Hon kanske vill undvika frågor om S-”hitlerhälsningsministern”?
Senast redigerad av Spritsson 2021-12-07 kl. 16:03.
Citera
2021-12-07, 16:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
ja men lite medieträning borde hon ju ändå haft tycker man för hon kom ju inte från ingenstans för en vecka sen. så visst, kan man inte fixa lite media träning då vet jag inte om man är rätt för ministerpost i heller. mkt stöd har nog inte fått nej. men ärligt talat anser jag att visst, av en politiker som representerar sitt parti ska man ha krav på. men än ministerpost ska man ha verkligen mer krav på. och det är flera som innehar platser dom inte borde ha
Att det ska krävas träning är ju sjukt i sig - det säger något om vilken teater allt är. Personligen hade jag sagt att: "Ja, jag heilade, det var såklart dumt, men det kändes busigt och vilt - just då" och "Vad gäller sydstatsflaggan har jag ingen kommentar". Sen hade jag väntat in domen...
Citera
2021-12-07, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Herregud, vem har INTE skämtheilat på fyllan som tonåring? Äntligen får vi en folklig minister!
Jag skulle vara bekymrad över en regering med riktiga nazister, men de brukar ju knappast dras till socialdemokraterna.

Det tyder på en människa med bristande omdöme och bristande empati / inlevelseförmåga. Det kanske är vanligt och "folkligt" som du säger, men det är inte lämpliga egenskaper hos en minister som ska sitta i landets regeringen. Det förstår du nog själv.
Citera
2021-12-07, 16:06
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Nja! Jag menade nog bara att det är patetiskt för att inte säga vidrigt när människor som själva varit orättvisa eller gjort andra personer illa vädjar till den andres samvete bara för att själva slippa undan från vad de själva redan orsakat andra.

Menar såklart nu inte att man ska införa dödsstraff eller 1-1 straff utan helt enkelt bara att den där "två fel blir inte ett rätt-argumentet" bara används av personer som antingen är jävla mesar och som inte kan stå upp för något, eller av personer som inte vill ta konsekvenserna av sitt egna handlande och helt enkelt bara försöker komma billigare undan än vad de själva hade låtit någon annan göra.

Det är hela den där - jag får stjäla från dig men inte du av mig, eller i det här fallet kanske vi kommer att hänga ut Er för varje litet ungdomsmisstag och göra stor show av det hela, men ni får inte vara lika dumma-principen som inte håller. Inget annat.

Tjära och fjädrar är det enda rätta..
Den sortens misstag ska vara tillräckligt för att bli persona non grata i vilken demokratisk regering som helst.

Magdalena Anderssons problem är att hon är placerad i sossetoppen av samma välgörare som placerat Ida Karkiainen i sossetoppen. Det är så demokratin fungerar. Vanliga medlemmar kommer inte på fråga medan vilken pimpad karriärist som helst kan bli aktuell.
Senast redigerad av iesho 2021-12-07 kl. 16:08.
Citera
2021-12-07, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Förstår inte grejen med detta? Flera år gammal grej, vem fan bryr sig.

Tyder på bristande omdöme och låg empati. Spelar roll om man ska sitta som minister i ett lands regering.
Citera
2021-12-07, 16:10
Medlem
KillenArCPs avatar
Ytterligare en presskonferens med FHM om nya restriktioner när en skandal uppblåses för Socialdemokraterna. Konstigt sammanträffande det där, speciellt att det händer konstant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in