2021-12-07, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Bra sammanfattning, som gäller ända till idag, vad jag vet. Bra karta om allt som är relevanta platser. Inte ett ord om två joggare som sett Deniz senare på eftermiddagen nära fyndplatsen men kanske uppgiften kom efter den 9. mars?

Så vad vet vi hittills?

1. Mord?
Inga som helst bevis för det har framkommit i tråden.

2: Självmord?

3: Olycka?

4: Sprängd?

Gör en sökning i tråden på "sprängd" och gå sedan igenom alla inlägg. Då får ni en tydligare bild av hur ett fåtal personer i denna tråd resonerar. För det är ett ytterst fåtal personer i tråden som kämpar hårt för att det ska handla om en sprängning och ett självmord. Om vi sedan räknar bort de som inte längre är aktiva i trådens diskussioner, så är vi nere på ett antal användare som går att räkna på en hand.

Vad dessa användare också har/haft gemensamt är:

1: De har eller har haft en otrevlig ton mot alla som inte delar deras åsikt.
2: De konstaterar fakta på ett märkligt sätt. Hörsägen räcker som bevis.
3: När de blir starkt ifrågasatta blir de genast uppbackade av nya användare som ansluter sig till tråden. Användare som beter sig lika otrevligt mot de som inte har samma åsikt. Användare som har samma märkliga förmåga att göra bevis av ingenting.

De senaste dagarna har det dessutom anslutit sig en användare säger sig ha kontakt med sanningen, fast bara via sms, som denne själv författar här i tråden. Som sagt, vi har ett litet fåtal användare som av någon underlig anledning har samma märkliga sätt att resonera.

Sammanfattningsvis har vi absolut inget i tråden som gör oss klokare. Men det finns som sagt ett fåtal användare som ser helt annorlunda på den saken. De ser ett solklart självmord... via sprängning.
Citera
2021-12-07, 16:01
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Så vad vet vi hittills?

1. Mord?

Gör en sökning i tråden på "sprängd" och gå sedan igenom alla inlägg. Då får ni en tydligare bild av hur ett fåtal personer i denna tråd resonerar. För det är ett ytterst fåtal personer i tråden som kämpar hårt för att det ska handla om en sprängning och ett självmord. Om vi sedan räknar bort de som inte längre är aktiva i trådens diskussioner, så är vi nere på ett antal användare som går att räkna på en hand.

3: När de blir starkt ifrågasatta blir de genast uppbackade av nya användare som ansluter sig till tråden. Användare som beter sig lika otrevligt mot de som inte har samma åsikt. Användare som har samma märkliga förmåga att göra bevis av ingenting.

De senaste dagarna har det dessutom anslutit sig en användare säger sig ha kontakt med sanningen, fast bara via sms, som denne själv författar här i tråden. Som sagt, vi har ett litet fåtal användare som av någon underlig anledning har samma märkliga sätt att resonera.

Sammanfattningsvis har vi absolut inget i tråden som gör oss klokare. Men det finns som sagt ett fåtal användare som ser helt annorlunda på den saken. De ser ett solklart självmord... via sprängning.

1. Hur är det hörsägen att båda DA's föräldrar gått ut med att DA är sprängd?

2. Varför var isf bombgruppen på plats?

3. Hur förklarar du att polisen inte misstänker brott?

4. Hur kommer det sig att flera användare i tråden gick ut med att DA är sprängd och att det är suicid, innan polisens ens bekräftat identiteten till allmänheten?

5. Varför har media lagt locket på och inte nämnt dödsorsak eller vad som hänt?
Citera
2021-12-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Inte direkt? Texten är ifrån början av mars så inte något som är aktuellt idag.

Det här är ju händelseförloppet som beskrivs
Vet du något mer som tillkommit efter den 9 mars?
Citera
2021-12-07, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
1. Hur är det hörsägen att båda DA's föräldrar gått ut med att DA är sprängd?
Jag kan förenkla det för dig.

Hörsägen i detta fall är när sanningshalten i ett påstående inte går att fastslå. Bara för att föräldrarna har sagt något betyder inte att det skulle vara sanningen. Föräldrarna har ju dessutom tidigare gått ut med att de misstänker att Deniz blev mördad. Enligt din logik bör i så fall även det uttalandet vara sant, eftersom det kommer från Deniz föräldrar.

Citat:
2. Varför var isf bombgruppen på plats?
Det har tidigare i tråden påpekats att bombgruppen även används vid fall som inte rör sprängning.
Citat:
3. Hur förklarar du att polisen inte misstänker brott?
Det kan finnas fler förklaringar till det, men ingen av oss i tråden har kontakt med polisen, så därför kan vi heller inte säkert veta varför. Du verkar däremot kunna göra det, men du är också den som övertygar minst av alla i tråden, enligt min åsikt.
Citat:
4. Hur kommer det sig att flera användare i tråden gick ut med att DA är sprängd och att det är suicid, innan polisens ens bekräftat identiteten till allmänheten?
Där har du ditt största problem. Hörsägen, som dessutom kommer från användare i forumet. Men du gör det till sanning istället.
Citat:
5. Varför har media lagt locket på och inte nämnt dödsorsak eller vad som hänt?
Den frågan får du väl ställa till media. Varför tror du att jag skulle ha svaret på det?

Härmed avslutar jag vår diskussion för du går i samma banor som tidigare och det kommer helt enkelt inget vettigt ur det.
Citera
2021-12-07, 16:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag kan förenkla det för dig.

1. Hörsägen i detta fall är när sanningshalten i ett påstående inte går att fastslå. Bara för att föräldrarna har sagt något betyder inte att det skulle vara sanningen. Föräldrarna har ju dessutom tidigare gått ut med att de misstänker att Deniz blev mördad. Enligt din logik bör i så fall även det uttalandet vara sant, eftersom det kommer från Deniz föräldrar.

2. Det har tidigare i tråden påpekats att bombgruppen även används vid fall som inte rör sprängning.

3. Det kan finnas fler förklaringar till det, men ingen av oss i tråden har kontakt med polisen, så därför kan vi heller inte säkert veta varför. Du verkar däremot kunna göra det, men du är också den som övertygar minst av alla i tråden, enligt min åsikt.

4. Där har du ditt största problem. Hörsägen, som dessutom kommer från användare i forumet. Men du gör det till sanning istället.

5. Den frågan får du väl ställa till media. Varför tror du att jag skulle ha svaret på det?

Härmed avslutar jag vår diskussion för du går i samma banor som tidigare och det kommer helt enkelt inget vettigt ur det.

1. Så tror du att föräldrarna hittar på att DA är sprängd? Nej, med min logik så betyder det att föräldrarna inte accepterar självmord.

2. Så med all information som finns tillgänglig, så är din slutsats att bombgruppen var på platsen för att agera skogstaxi..? Det är nog den största trådsanningen f.ö. Bombgruppen jobbar naturligtvis med det som deras namn antyder.

3. Nej, det finns ingen förklaring till att polisen inte misstänker brott när någon är sprängd i en liten skreva i skogen, utöver självmord.

4. Uppenbarligen så hade de användarna rätt. Den tanken har seriöst inte slagit dig? Dvs. det är människor som antingen är poliser, militärer eller har förstahandskällor ifrån dessa. Har du missat att detta är Sveriges största forum där sanningen oftast kommer fram?

5. Ja, eftersom att det finns något som heter pressetik och media har följt just det till punkt och pricka i detta fallet. Dvs. ingenting om dödsorsak eller händelseförlopp - eftersom det är ett självmord.

Jag förstår att du "väljer" att avsluta diskussionen, eftersom du inte har någonting vettigt att komma med. Då är det naturligtvis enklast att fly.
Citera
2021-12-07, 20:26
Medlem
Citat:
Så vad vet vi hittills?

1. Mord?

Håller med dig här, vi står på samma ruta som den 9. mars i den länkade artikeln, därför tycker jag den är bra, kort och koncist. Vi vet inte mer idag. Menar VET!
I tråden bara mängder antaganden, spekuleringar, olika tolkningar av samma incidenter etc.
Citera
2021-12-07, 22:22
Medlem
Citat:
Jag har kontakt med utredare i fallet som alla hävdar att det rör sig om ett mycket välplanerat mord.
Om du ger mig lite frågor så ska jag föra dessa vidare till utredarna och sedan citera deras svar här i tråden.

Fatta, det är ett mycket välplanerat mord detta!

Jag tönker att det hade vart fint om de här utredarna hade delgett familjen Arda sin utredning
Har du möjlighet att be de ta kontakt med de anhöriga.?
Jag tror att dom skulle uppskatta det
Citera
2021-12-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tönker att det hade vart fint om de här utredarna hade delgett familjen Arda sin utredning

Har du minsta lilla aning om vad föräldrarna misstänker har hänt deras son egentligen?
Något måste de veta som de tiger om som självaste polisen 🤔 kan man tycka.
Var D politisk intresserad, aktiv i någon organisation till och med?
Hade han skumma kriminella suspekta bekanta kanske?
Citera
2021-12-07, 23:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
RollonHomie skojar bara.
Låt de stackars anhöriga vara i fred och få möjlighet att sörja i lugn och ro.
Citera
2021-12-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har du minsta lilla aning om vad föräldrarna misstänker har hänt deras son egentligen?
Något måste de veta som de tiger om som självaste polisen 🤔 kan man tycka.
Var D politisk intresserad, aktiv i någon organisation till och med?
Hade han skumma kriminella suspekta bekanta kanske?

Föräldrarna frågar sig varför
Dom har inga svar och har fått väldigt lite info av polis
Det finns inga tecken på att DA skulle vara politiskt aktiv/medverka i något brottsligt

Eftersom det ser ut som att polisen inte heller har några svar på vad som verkligen hände
Så blir våra funderingar endast spekulationer

Men det kan ju finnas andra som är brottslingar i fallet?
Vi får hoppas att anhöriga får svar på sina frågor och att sanningen kommer att visa sig
Citera
2021-12-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
RollonHomie skojar bara.
Låt de stackars anhöriga vara i fred och få möjlighet att sörja i lugn och ro.

Ja på denna sida tar jag inte till mig något som
Sanningen
Men jag tycker att RollonHomie kan få svara på frågan sjäkv

Jag tror inte att föräldrarna sörjer mindre om allt tystas ner.
Dom känner att de dog med sin son
Citera
2021-12-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ja på denna sida tar jag inte till mig något som
Sanningen
Men jag tycker att RollonHomie kan få svara på frågan sjäkv

Jag tror inte att föräldrarna sörjer mindre om allt tystas ner.
Dom känner att de dog med sin son

Verkligen sorgligt - hoppas de kan hitta glädjen i sina andra levande barnen och eventuella barnbarn! Med tiden, säkert.

Men med tanke på om man misstänker att någon mördat D så måste det finnas MOTIV, eller hur? Hade han mördats mitt på gatan hade man kunnat förklara det som att en psykotisk sjuk person "råkat" hoppa på en främmande närmaste människa eller mördaren misstagit person mm. Men i svår tärreng långt in i ett naturreservat, nä..j? Inte har man iallafall först dödat han och sedan släpat kroppen dit, då måste han blivit lockad dit levande av person /-er han litade på, var kumpan -er/kompis -ar med.
Eller självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in