2021-12-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är väl ingen som hävdat självmord enbart p.g.a. bakverken?
Åtminstone inte jag.

För min del så knöt jag ihop säcken tidigt på grund av följande skäl:

1. Självmord var allra mest sannolikt redan vid försvinnandet.

2. Fyndplatsen i sig; det går att utesluta både mord och olycka bara genom att förstå vart DA har dött.

3. Tillvägagångssättet; som ovanstående så ryker både mord och olycka mtp att DA är sprängd.

4. Flera oberoende användare skrev väldigt tidigt i tråden att det är D, att han är sprängd samt att suicid är troligt. Detta långt innan media och föräldrarna rapporterat detta. Det var t.o.m. någon som uppgav att föräldrarna inte har eller kommer acceptera självmord. Detta var alltså i början av mars. Vi vet nu i efterhand att de hade korrekta källor.

5. Medias tystnad och hintar om självmord. Dvs. i vanlig ordning så skriver inte media detaljerat om dödsorsak eller vad som hänt p.g.a. pressetiska regler.

6. Polisens ytterst tydliga besked 1v efter fyndet att de inte misstänker brott. Det är alltså en sprängd kropp vi snackar om. För de som fortfarande inte förstår så betyder det att polisen har mer att gå på än den tekniska bevisen från fyndet.

Detta är egentligen bara ett axplock och en kort summering, men ungefär så ser kedjan ut om varför vi kan vara övertygade om att DA har tagit sitt liv via sprängning. Sen finns det ju naturligtvis massor av andra detaljer, så som att DA lämnat mobil och plånbok hemma, aldrig sprungit några 5 mil tidigare och nu eventuellt 2 löpare som sätt DA i anknytning till platsen osv osv.

Om man fortfarande inte förstår, då rekommenderar jag att man söker professionell hjälp alternativt slutar hänga på internet överhuvudtaget.

inte eventuellt.
Jag gillar och har respekt för vad du skriver, och jag ogillar att du skriver eventuellt 2 löpare som sett DA.
Hur ska jag få er att förstå?
Ring förihelvete DA,s chef så får ni konfirmation om dessa 2 löpares iaktagelser.
Eller missing people.
Båda har fullständig information om deras möte med Deniz.
Dessutom har löparna lovat att berätta om alla deras iaktagelser.
Fråga på!
Citera
2021-12-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Tack för att du visade den så kallade juristens inlägg. Jag önskar att kvinnan som styrker att han är jurist hos Polismyndigheten har fel. Men det är nog inte så.

Hans beteende är minst sagt märkligt. Om han är där som privatperson i sin lediga tid, då borde han dämpa sin ställning som jurist hos polisen och formulera sina inlägg därefter.
Jag vill inte tro att det ingår i hans arbetsuppgifter att följa inläggen i en minnesplats och försöka påverka åsiktsbildningen i sidan.
Oavsett anledningen till hans aktiva närvaro i minnesplatsen kommer det definitivt orsaka misstro mot Polismyndigheten.
Det är omdömeslöst, oprofessionellt men också samvetslöst.

Den mannen saknar ryggrad.

Tyvärr så tror jag att kvinnans uppgift stämmer
Atr hon satt ut mannens namn vid det påståendet borde han sjölv ha reagerat och dementerat som falskt om det inte stämmer
Han är ju inte sen med att påpeka i kommentarsfältet vid andras kommentarer som" påhitt" och osann ryktespridning när de inte håller med hans åsikter
Ja verkligen en människa utan ryggrad. Men en grandios sjölvbild
Citera
2021-12-05, 20:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tyvärr så tror jag att kvinnans uppgift stämmer
Atr hon satt ut mannens namn vid det påståendet borde han sjölv ha reagerat och dementerat som falskt om det inte stämmer
Han är ju inte sen med att påpeka i kommentarsfältet vid andras kommentarer som" påhitt" och osann ryktespridning när de inte håller med hans åsikter
Ja verkligen en människa utan ryggrad. Men en grandios sjölvbild

Jag tror att mannen har rätt i det han skriver men det kanske inte är lämpligt att göra det på en
Minnessida.
Citera
2021-12-05, 21:44
Medlem
Polisen letade efter en försvunnen person. Det de hade att gå på i första hand var information från hans närmaste. Som tyvärr var vilseledande.

MP gick all in på den informationen. Lyssnade inte alls på nåt annat, verkar det som.
Vad polisen egentligen gjorde vet jag såklart inget om. Men av vad som framkommit så lade de inte så mycket energi på fallet

Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Varför skulle polisen missa ett tips bara för brodern tyckte att Deniz var "superman"?
.

Nej moderatorer kommer inte flytta denna tråd och anse fallet uppklarat bara för att du säger att du pratat med två vittnen som säger att Deniz inte hälsade!
Citera
2021-12-06, 07:16
Medlem
Citat:
Visst är det så. Personligen så klandrar jag inte föräldrarnas beteende post mortem i just detta fallet. Visst kanske de är lite knepiga och inte riktigt begriper det svenska systemet osv. - men jag köper det.

Som jag nämnt tidigare så är föräldrarna i en oerhört påfrestande situation. Inte nog med att deras son är död så har ärendet varit extremt stort i media och i tillhörande facebook-grupp osv. Föräldrarna har dessutom haft en orealistisk bild av DA även när han var vid liv, vilket givetvis gör det ännu svårare att acceptera verkligheten och deras eventuella ansvar i utfallet.

Att ens barn tar självmord är nog, utan att överdriva, det absolut värsta som kan hända en förälder. Oavsett om barnet är vuxet så har man ju något form av ansvar i att det blev som det blev. En obegriplig sorg och trauma. Så jag har full förståelse att det kan vara väldigt svårt att acceptera.

Det räcker nog gott med egna skuldkänslor, ingen idé lägga sten på börda. Jag föreställer mig att ett barns självmord är som ett livstidsstraff. Det följer med hela livet. Att barnet dör just på det sättet, kombinerat med att det naturliga är att föräldrar begravs av sina barn, inte tvärtom, är nog olidligt.

I föräldrars sits blir traumat säkert än svårare om de inte ens känt till att barnet mått dåligt.

En del föräldrar får erfara att flera av sina barn tar självmord, och då känns det nog bekräftat att man misslyckats totalt angående barnen, antar jag. Det finns grader i helvetet, tänker jag.
Citera
2021-12-06, 15:53
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Jag kontakt med dessa löpare som givit alla uppgifter till bla militären.
Jag kan ställa frågor om du har några vettiga.
Vad vi vet hittils:
•Fyndplatsen där Deniz hittades.
•Vittnen som mött Deniz springandes mot fyndplatsen, vilket är anmärkningsvärt om man inte har för avsikt av att vistas där i oländig teräng i mörkret.
Dessa uppgifter borde du själv kunna verifiera.
•Han sprang ensam.

Vad vinner du på att vara dryg?

Jag berättar om saker som har viss betydelse för fallet, medans din input är värd kattskit.

Jag kan med all säkerhet få ut info om att dessa löpares vittnesmål är äkta.
Du tror inte dom vet vem dom pratat med från militär/polis.

Fatta att detta har hänt!

Det enda jag kan ge dig är att vi inte vet till 100% om det var självmord, trots att allt tyder på det.
Att han skulle dött i en sprängolycka djupt in i en skog faller på sin egna orimlighet.
En officer springer inte runt med sprängämnen hursomhelst.
Hur fan resonerar du?
Jo det kan man väl göra om man är lagd åt det hållet. Alla har vi väl glömt det ena och det andra i fickan. Dock är det så att detta sprängs inte av att man ramlar i en skreva. Nu påstår ju föräldrarna att det kommer från firman. Och då kan jag inte komma på vad det skulle vara som sprängs av att man ramlar på det. Till att börja med måste det vara apterat. Och även om det skulle vara så, så krävs det en ganska hård smäll för att en sprängpatron skall gå av.

Men om man inte har för avsikt att skada sig själv eller andra så går man inte runt med Apterat sprängmedel i fickan. Som du säger, olycka är helt orimligt. Det finns ingen förklaring alls som kan styrka den teorin. Det finns två sätt detta kan skett på och det är mord eller självmord. Och fanns det här på en bettingsida och facit släpps i morgon hade jag lugnt bettat allt jag äger på självmord. Råder inget tvivel i min skalle.
Citera
2021-12-07, 09:46
Medlem
fearreapers avatar
https://mysterium24.se/blog/?p=4770

Väldigt intressant text.
Citera
2021-12-07, 12:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper

Väldigt intressant text.

Inte direkt? Texten är ifrån början av mars så inte något som är aktuellt idag.
Citera
2021-12-07, 12:53
Medlem
fearreapers avatar
Läst igenom den ? Låter inte så.

Citat:
Inte direkt? Texten är ifrån början av mars så inte något som är aktuellt idag.
Citera
2021-12-07, 13:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Läst igenom den ? Låter inte så.

Ja? Det står längst ner att den är publicerad 9 mars.
Citera
2021-12-07, 13:28
Medlem
Citat:

Väldigt intressant text.

Bra sammanfattning, som gäller ända till idag, vad jag vet. Bra karta om allt som är relevanta platser. Inte ett ord om två joggare som sett Deniz senare på eftermiddagen nära fyndplatsen men kanske uppgiften kom efter den 9. mars?
Citera
2021-12-07, 14:44
Medlem
Citat:

Väldigt intressant text.
.

Intressant
Tack för inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera