2021-12-07, 13:22
Medlem
LillTurkens avatar
Folk har antingen glömt, eller så förnekar dom det. Hur det faktiskt var förr. Folk heilade och sa vad dom tyckte. Det var inte dagens jävla meseri. Jag minns när Fredrik Federley hailade och gapade över negrer och horor på logen. På 90-talet så var det galet. Tror det var toppen av machismo tiden. Till och med bögarna försökte vara manliga till max. Det var underbart. Man slogs mot allt och alla. Kom polisen så spöade man upp svinen. Äh. Det var bättre förr. Jävla kräk idag och mesa sig.

Vi är nazister och det är bra, vi kommer att segra en vacker dag. Segra eller dö, det är ditt val när stormen kommer en vacker dag.

https://www.bitchute.com/video/H0I7B8Mfsvpz/
Senast redigerad av LillTurken 2021-12-07 kl. 13:25.
Citera
2021-12-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
På sambos går att skylla det mesta. Min sambo betalade inte mina räkningar i tid. Min sambo spelade högerorienterad musik. Min sambo kör stora stenar. Etc etc.

men det kan ju inte ida göra. han lever ju. de måste ju va döda så de inte kan försvara sig juh
Citera
2021-12-07, 13:24
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det var s som avskaffade rasbiologin i Sverige. Den var en kvarleva från högerns och monarkins mörka tid.

Nej det var S som införde den och de hade den kvar även när Löfven gick med i partiet. Varför valde Löfven ett sådant parti om han inte var nazist? Att de slutligen avskaffade det 1976 är extremt sent förstås.
Citera
2021-12-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Självklart en skitsak men det har inte med saken att göra. I det politiska spelet utnyttjas sådant här alltid och det är mediernas ägare som bestämmer om det ska fungera,

ja men det är ju s själva som satt den nivån. dom har skrikit sig hesa om krav på avgång när det varit andra partier. sen kan de släppa förbi egna utan problem för samma grej. mega exempel eneroth på det.
så är ju hyckleri av enorma mängder
Citera
2021-12-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Hon säger själv att hon var 15-16 då, troligen något äldre då hon och hennes kille "hade fester" som hon säger och man "spelade all möjlig musik" som förklaring till vit makt musiken.

grejen är hon va 17-18 och va hon säger kan man inte ta seriöst. hon har obefintlig trovärdighet
Citera
2021-12-07, 13:27
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
I Haparanda användes nog fortfarande blandband inspelade på BASF Super Chrome kassettband långt in på 2000-talet. Den första CD-spelaren kom visst till byn år 2014 när bygdens rikaste familj kunde dra in 220 volt växelström och därmed fimpa hushållets dieselgenerator som levererade 90 volt likström till belysningen och elradiatorn uppe på vinden.

Ja, just BASF lär ha varit det föredragna märket i Idas kretsar.

Citera
2021-12-07, 13:27
Medlem
Torch-McFlys avatar
Intressant att hon är född 88 också
Är hennes mail Ida.Karkiainen88@socialdemokrat,se månne?
Citera
2021-12-07, 13:29
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det var s som avskaffade rasbiologin i Sverige. Den var en kvarleva från högerns och monarkins mörka tid.

Nåja, så gott som samtliga partier stödde instiftandet av Radbiologiska Institutet, från högerns Arvid Lindman till sossarnas Hjalmar Branting.
Citera
2021-12-07, 13:30
Medlem
IcyHearts avatar
Det är nog ingen bra taktik att hävda att hon ”inte minns”, som hon påstår i AB idag.

Självklart skulle man minnas tillbaka, av att se en sån här bild!

Det är ju inte så att det är en ”vardagsbild”, där hon klipper gräset som hon kanske gjort 300 ggr innan. Det här är ju en extremt specifik bild och situation liksom. (Om nu inte heilande var en så vanligt förekommande aktivitet, att det var lika icke minnesvärt som gräsklippning?) 🤔

Den sista spillran förtroende man möjligen hade haft, försvann iom den lama bortförklaringen. Mer rakryggat hade varit att stå upp för att ”Ja jag gjorde så. Jag var ung och dum. Och menade inget med det”.

Att hävda att man ”inte minns” gör ju bara att man kommer att undra vad mer för konstigheter hon inte kommer ”minnas” i framtiden, under sin minister-tid.

Nej. Hon bör avgå….
Citera
2021-12-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Håller med Jonas Andersson SD..

” Jag tänker på inget sätt försvara minister Karkiainen, vad vet jag om hennes liv och leverne.
Kanske är hon smygnazist, även om jag har svårt att tro det utifrån en bild när hon var tonåring.
Kanske kommer det fler avslöjanden från Chang Frick som förstärker bilden, och då blir det ett nytt läge igen.

Det som stör mig allra mest med detta är dock hyckleriet, de olika måttstockarna, beroende på partifärg. Den principiella diskussionen är nästan mer intressant än det aktuella fallet, även om det är pikant att Karkiainen suttit i en kommitté för att få bort rasistiska organisationer.

Ska Socialdemokraterna vara konsekventa finns naturligtvis ingen annan väg än att utesluta Karkiainen, för hennes ideologiskt avvikande historia. Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Annie Lööf borde stå i kö till talmannen för att lämna in misstroendevotum.

Hade det varit ett foto av en heilande sverigedemokrat som i tonåren lyssnat på Pluton Svea och dessutom upphöjts till minister, hade alla till vänster om Fredrik Reinfeldt utan tvekan slagit på stora trumman. Morgan Johansson och Annika Strandhäll hade dreglande tweetat frenetiskt om "nazister i regeringskansliet", Peter Hultqvist hade nästan fått en stroke av upphetsning när han fått stå högröd i ansiktet i Aktuellt och läsa innantill på en lapp om bruna grisar.

Jag förstår helt och fullt de av mina partikamrater som njuter av detta avslöjande, "öga för öga tand för tand" stod det redan i Bibeln. Ni till vänster har utformat spelplanen och ägt tolkningsföreträdet kring regelverket - nu är det er tur! Varför skulle vi ge er benefit of the doubt - ni skulle ALDRIG gjort detsamma!!

Men på samma sätt som jag anser att Socialdemokraterna bör vara konsekventa, så måste jag själv vara konsekvent och säga samma sak som jag gjort tidigare, i vissa fall som gällt drev mot partikollegor: det borde finnas en preskriptionstid för olika värdegrundsbrott*. Alla borde få chansen att ändra sig, att mogna, att lära sig av sina erfarenheter och misstag.

Det mest intressanta för mig är inte huruvida valfri politiker har ett helt fläckfritt förflutet eller inte.
Vem har det? Låt den som är utan synd kasta första stenen, apropå bibelcitat. Jag är mer intresserad av hur de agerar som politiker idag, vilka frågor de driver, hur kunniga de är inom sitt gebit, vad de gör i sitt arbete som är till gagn för landet, för medborgarna, eller för mig.

Faktum är att jag inte bara vill ha politiker eller ministrar med fläckfria förflutna. Människor som aldrig hamnat i trubbel, aldrig tagit fel beslut, aldrig utforskat gränser, aldrig ändrat sig, aldrig vinglat eller tagit ett steg fel. Hur ska jag kunna lita på såna, som aldrig behövt lära sig den hårda vägen av sina erfarenheter? Det känns som något av en mardröm med en politikerkår bestående enbart av elevrådsordföranden och välkammade broilers.

Ideologiskt har jag själv gjort en resa från vänster till höger, från att tanklöst och okunnigt kunnat säga att "kommunism är ju jättebra!", till att med erfarenhet och mognad lära mig mer om samhälle och ideologi landa i helt andra slutsatser. Vill man ha någon perfekt och fläckfri så föreslår jag andra alternativ än mig själv, jag hatar att bli uppsatt på piedestal.

Jag tycker även att man bör tänka ett steg längre i den här debatten.
Som min kollega Petter Nilsson skriver i sin blogg idag, sociala medier och mobilkameror är ett fenomen idag som fångar allt. I princip alla dumheter som dagens ungdomar gör, kommer finnas förevigade för all framtid.

Vem eller vilka ska vilja vara framtidens politiker, om priset är att du blir fråntagen heder och ära för saker misstag du gjort tiotals år tidigare? Hur ska vi hitta människor som vågar ställa upp och förbättra samhället och det demokratiska samtalet, i en tid när det verkligen skulle behövas fler som engagerade sig?

Summa summarum: Det är på tiden att vi får en debatt om hur det offentliga samtalet ska se ut, och det ska bli principiellt ytterst intressant att se hur Socialdemokraterna och media hanterar fallet Karkiainen.”

håller med jonas

hahahahahaah hultqvist
Citera
2021-12-07, 13:32
Medlem
NER.MED.CENTERNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Inte en chans, på 80-talet sparkade man inte människor för skitsaker.
Ove Rainer då? Detta är förstås ingen skitsak för en minister, oavsett vilket parti det är.
Citera
2021-12-07, 13:32
Medlem
Spelar det någon roll hur man håller/viftar med armarna så länge man inte slår/skadar någon eller vad man säger*.

Ord o armviftningar dödar inga judar

* inte ens uppvigling o uppmaning till mord är i sig särskilt skadlig eftersom sådant bygger på vad andra tar till sig - o inte ordbajsarens ord

Sen kan man möligtvis säga att höga militärer inte skall få uppmana folk att agera mot hårda straff o dödstraff om de inte agerar
Senast redigerad av SC430 2021-12-07 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in