2021-11-15, 00:49
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmos1337
Någon som vet vart A-lagar polarna tog vägen och vad dom gör idag? Tex Tor-Arne Larsen, Kjell "Svarten" Wikström och hans fd flickvän Anki Sjöberg?

Hyfsat säker på att Anki dog för ett par år sedan. De flesta av Christers gamla polare har nog dött av. Hårda liv.
Citera
2021-11-15, 08:05
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmos1337
Någon som vet vart A-lagar polarna tog vägen och vad dom gör idag? Tex Tor-Arne Larsen, Kjell "Svarten" Wikström och hans fd flickvän Anki Sjöberg?

Thor-Arne Larsen dog 2002 (7/11)
Kjell Börje Wikström dog 2008 (14/2)

Ingen koll på Anki
Citera
2021-11-15, 14:27
Medlem
Rotmos1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Hyfsat säker på att Anki dog för ett par år sedan. De flesta av Christers gamla polare har nog dött av. Hårda liv.

Jasså, tråkigt isåfall :/ Utsliten fysiskt som Christer i både kropp och själ måntro?
Citera
2021-11-18, 14:38
Medlem
Ograsts avatar
Tycker att Christer förtjänar en biografi i allafall. Även om hans liv var ganska sorgligt och misslyckat, finns här ett intressant stoff att titta närmare på!
Citera
2021-11-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Tycker att Christer förtjänar en biografi i allafall. Även om hans liv var ganska sorgligt och misslyckat, finns här ett intressant stoff att titta närmare på!
Just. En tjock bok om den snillrike CP skulle sitta fint.
Om solna killen som dels lyckades med att komma nära och skjuta OP och dels till sist kom undan med brottet.
OM Lisbeth P inte hade råkat schabbla bort sitt vittnesmål, så skulle CP säkert fått sitta inne i många år.

Det som gott talar för CP som skyldig är iakttagelsen av Chevamannen, alltså Leif L.
Citera
2021-11-24, 17:35
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just. En tjock bok om den snillrike CP skulle sitta fint.
Om solna killen som dels lyckades med att komma nära och skjuta OP och dels till sist kom undan med brottet.
OM Lisbeth P inte hade råkat schabbla bort sitt vittnesmål, så skulle CP säkert fått sitta inne i många år.

Det som gott talar för CP som skyldig är iakttagelsen av Chevamannen, alltså Leif L.

Ja och sen finns det en rad andra vittnesuppgifter som inte stödjer antagandet att CP var mördaren.
Citera
2021-11-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ja och sen finns det en rad andra vittnesuppgifter som inte stödjer antagandet att CP var mördaren.
De andra vittnesuppg. du syftar på är grymt obsoleta idag.

Såhär knasigt funkar MoP såpan; TP o förmodligen även KPs gäng har de senaste ca 4 åren försökt att bringa LL på andra och nya tankar. Rent marodörande, på historieförvanskandets träskiga område.

Och det faktum att LP råkade klanta till det, med stringensen i sin vittnesberättelse, det kan ingalunda läggas till grund för tron att CP var oskyldig!

Dessutom; LL har i minnet att skotten avfyrades kl 23.17.pip.
Alltså är det alldeles grönjä...igt synd om alla de fommar, som de senaste 35.5 åren har käbblat om tiderna 23.20...23.21....23.22....eller 23.23. Till vad nytta?!!
Senast redigerad av Niklas-P 2021-11-25 kl. 18:11.
Citera
2021-12-07, 11:16
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Thor-Arne Larsen dog 2002 (7/11)
Kjell Börje Wikström dog 2008 (14/2)

Ingen koll på Anki

Ulf Spinnars, han som enligt uppgift väntade hemma i CPs lgh kvällen 28/2 1986. Missbrukare som på "ålderns höst" återvände till Norrland o dog där 2016 nånting. Hade då även bytt efternamn till Johansson, tror jag det var.
Citera
2021-12-07, 11:32
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
De andra vittnesuppg. du syftar på är grymt obsoleta idag.

Såhär knasigt funkar MoP såpan; TP o förmodligen även KPs gäng har de senaste ca 4 åren försökt att bringa LL på andra och nya tankar. Rent marodörande, på historieförvanskandets träskiga område.

Och det faktum att LP råkade klanta till det, med stringensen i sin vittnesberättelse, det kan ingalunda läggas till grund för tron att CP var oskyldig!

Dessutom; LL har i minnet att skotten avfyrades kl 23.17.pip.
Alltså är det alldeles grönjä...igt synd om alla de fommar, som de senaste 35.5 åren har käbblat om tiderna 23.20...23.21....23.22....eller 23.23. Till vad nytta?!!

Jag kan iaf sträcka mig så långt att jag inte ser CP som helt omöjlig som GM även om det naturligtvis finns vittnesuppgifter som talar mot detta. Men som alla vet så är många vittnesuppgifter osäkra.

Beträffande LP så tror jag att hon iaf såg någon på mordplatsen som, om det inte var CP, iaf var någon som hon uppfattade som CP, möjligen då någon som var mkt lik, iaf I skum belysning o i vissa vinklar. Sedan är det självklart att man kan ha synpunkter på förhållandet att det gått nästan 3 år mellan mordet o identifikationen, och även beaktande av de brottsfall där säkra vittnesutpekanden av GM sedan visat sig vara fel.
Citera
2021-12-07, 11:56
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jag kan iaf sträcka mig så långt att jag inte ser CP som helt omöjlig som GM även om det naturligtvis finns vittnesuppgifter som talar mot detta. Men som alla vet så är många vittnesuppgifter osäkra.

Beträffande LP så tror jag att hon iaf såg någon på mordplatsen som, om det inte var CP, iaf var någon som hon uppfattade som CP, möjligen då någon som var mkt lik, iaf I skum belysning o i vissa vinklar. Sedan är det självklart att man kan ha synpunkter på förhållandet att det gått nästan 3 år mellan mordet o identifikationen, och även beaktande av de brottsfall där säkra vittnesutpekanden av GM sedan visat sig vara fel.
Det finns mycket om Christer Pettersson och hans far som inte har kommit fram.

https://iesho.blogspot.com/2019/04/50-miljon-kring-rovarna-pa-oxen.html
Citera
2021-12-07, 14:12
Medlem
Rotmos1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det finns mycket om Christer Pettersson och hans far som inte har kommit fram.

https://iesho.blogspot.com/2019/04/50-miljon-kring-rovarna-pa-oxen.html

Som vaddå? Misstänkt över att ha dödat fadern?
Citera
2021-12-13, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Det finns ett fåtal stollar, som tar chansen att kontinuerligt förtala nån viss xx här på FB!!
När det i själva verket är chrille P som är otroligt svårt att runda!
1 i motsats till förtalad man, hade cp full koll på LOP , vid 21 tiden
2 i motsats till kvällsarbetande hade cp full koll på lämpligt vapen, å gata Tegner no 16
3 i motsats till den förtalade gick cp på "höger sida" av sveavägen

Det är synd och skam att hovrätten satte ohemult höga rättssäkerhetskrav vid dömandet, enbart för att det handlade om ett speciellt mordfall!
En mer pragmatisk rättshantering hade sparat många kronor, åt sv. skattebetalare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in