Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Jag kan iaf sträcka mig så långt att jag inte ser CP som helt omöjlig som GM även om det naturligtvis finns vittnesuppgifter som talar mot detta. Men som alla vet så är många vittnesuppgifter osäkra.
Beträffande LP så tror jag att hon iaf såg någon på mordplatsen som, om det inte var CP, iaf var någon som hon uppfattade som CP, möjligen då någon som var mkt lik, iaf I skum belysning o i vissa vinklar. Sedan är det självklart att man kan ha synpunkter på förhållandet att det gått nästan 3 år mellan mordet o identifikationen, och även beaktande av de brottsfall där säkra vittnesutpekanden av GM sedan visat sig vara fel.
Det finns ett fåtal stollar, som tar chansen att kontinuerligt förtala nån viss xx här på FB!!
När det i själva verket är chrille P som är otroligt svårt att runda!
1 i motsats till förtalad man, hade cp full koll på LOP , vid 21 tiden
2 i motsats till kvällsarbetande hade cp full koll på lämpligt vapen, å gata Tegner no 16
3 i motsats till den förtalade gick cp på "höger sida" av sveavägen
Det är synd och skam att hovrätten satte ohemult höga rättssäkerhetskrav vid dömandet, enbart för att det handlade om ett speciellt mordfall!
En mer pragmatisk rättshantering hade sparat många kronor, åt sv. skattebetalare!