2021-12-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag svarar ändå.

Everton vann fullt förtjänat, de var det bättre laget helt enkelt. Ska dock tilläggas att de fick bra mkt hjälp av den största Arsenalhataren av de alla, Dean Smith.

I dag såg vi en typisk Arsenal match under clueless fraudteta, vilken jävla köttbulle han är altså.
Mike Dean heter domaren Dean Smith är tränaren för Norwich och fd Villa.
Citera
2021-12-06, 23:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Mike Dean heter domaren Dean Smith är tränaren för Norwich och fd Villa.
Ah, juste.
Citera
2021-12-06, 23:31
Medlem
Då kan man officiellt säga att Gunners är borta från CL platsen. Trodde faktiskt mer om Gunners men så är det och blir nog United som tar den nu
Citera
2021-12-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
''Ryktas'' om Mou till Everton nu när han inte gör det så bra med Roma. Men ja det är ju inte de mest trovärdiga källorna...

// PoK
Lol tror du på det själv eller.. Roma är den lägsta klubban han kommer träna om han inte drar hem till Portugal men Benfica/Porto är ändå större klubbar
Citera
2021-12-06, 23:45
Medlem
Haha fy fan vad dåliga gunners är.

Får stryk av pl formsvagaste lag.

Jag sa de.

De har ingen bredd trupp som United och de andra lagen har

Har tjänat en bra hacka på Arsenal nu.

Skrattar nest åt generalens bortförklaringar
Citera
2021-12-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag svarar ändå.

Everton vann fullt förtjänat, de var det bättre laget helt enkelt. Ska dock tilläggas att de fick bra mkt hjälp av den största Arsenalhataren av de alla, Dean Smith.

I dag såg vi en typisk Arsenal match under clueless fraudteta, vilken jävla köttbulle han är altså.
Arsenal har sugit kuk i 15 år. Idag var inget undan tag.
Citera
2021-12-07, 01:20
Medlem
Apnackes avatar
Villa hade 3 vinster på 11 matcher. Sen anländer Kungen och då kommer 3 segrar på 4 matcher där förlusten är mot City, 1-2, inte tex. 0-5.

Det blir roligt att se om de kan klättra högre än dagens 10e-plats. Det tror jag.

På lördag hoppas jag dock att de torskar.
Citera
2021-12-07, 05:23
Medlem
Valvantos avatar
Som jag sa överskattade folk Arsenal när de hade ett riktigt enkelt spelschema. Skönt att man tagit ner dem på jorden igen och att de kommer sluta runt plats 8 i vanlig ordning.
Citera
2021-12-07, 07:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Det var en rätt slarvig och messy match men det hände grejor. Richarlison hade två mål bortdömda för offside (kan tilläggas helt korrekta beslut men det måste vara sjukt tungt oavsett med tanke på deras form och resultat) men gjorde en kämpainsats värd namnet. Blev betydligt mer tunga när de fick in Andre Gomes på mitten.

Men sett till hela matchen så tycker jag Everton vann rättvist, otroligt att det med några cm här eller där kunde stått 4-1 som resultat istället. Iwobi och Nketiah brände varsitt jätteläge med kan väl tilläggas. Men Gray's bägge kanoner - herre jävlar alltså...!!

Och var Dean hittade YTTERLIGARE en minuts tillägg på redan tillagda 6 minuter (när det var Arsenal-spelare som simulerade ett tag i nästan varje närkamp så det mest korrekta hade vart att när de sen behövde tiden för kvittering så skulle den inte funnits där) vet jag inte och han höll så när på att lyckas med det han ville att ge Arsenal 1p i matchen men Auba sumpade läget tack och lov.

Gray kostade alltså 1,8m£ i somras när han köptes från Leverkusen. Visst, bara ett år kvar på kontraktet (och hade enbart varit i Tyskland ett halvår efter att ha lämnat Leicester)... men det är otroligt billigt för en talangfull 25-årig, engelsk PL-ytter.

Låt säga att Liverpool, Arsenal eller United varit intresserade när han var i Leicester? Hade han kommit under 30m£? Tveksamt, väl?

Rejäl pärla han får på för segermålet. Rafa får lite arbetsro och Arteta är tillbaka i verkligheten med 3 förluster på fyra matcher.

Kan inte sträcka mig till att tycka synd om Richarlison (otroligt osympatisk karaktär), men förstår hur tungt det är att ha två bortdömda på det viset i det läge matchen var. Måste vara ohyggligt skönt för laget att lyckas vända med de här förutsättningarna.

Borde förresten Godfrey fått vara kvar på planen? Stämplar Tomiyasu i ansiktet. Helt oavsiktligt såklart, men jag är lite tveksam.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-12-07 kl. 07:53.
Citera
2021-12-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gray kostade alltså 1,8m£ i somras när han köptes från Leverkusen. Visst, bara ett år kvar på kontraktet (och hade enbart varit i Tyskland ett halvår efter att ha lämnat Leicester)... men det är otroligt billigt för en talangfull 25-årig, engelsk PL-ytter.

Låt säga att Liverpool, Arsenal eller United varit intresserade när han var i Leicester? Hade han kommit under 30m£? Tveksamt, väl?

Rejäl pärla han får på för segermålet. Rafa får lite arbetsro och Arteta är tillbaka i verkligheten med 3 förluster på fyra matcher.

Kan inte sträcka mig till att tycka synd om Richarlison (otroligt osympatisk karaktär), men förstår hur tungt det är att ha två bortdömda på det viset i det läge matchen var. Måste vara ohyggligt skönt för laget att lyckas vända med de här förutsättningarna.

Borde förresten Godfrey fått vara kvar på planen? Stämplar Tomiyasu i ansiktet. Helt oavsiktligt såklart, men jag är lite tveksam.
Med tanke på att Willock gick väl för den summan och ett gäng andra spelare i den "klassen" så tror jag inte heller att Gray släppts för något ens under den summan. Vilket iofs bara återigen bevisar hur bisarrt sjuk och skadad hela transferdelen av modern fotboll är.

Richarlison är som du säger en av de mest osympatiska spelarna men igår tyckte jag ändå det verkade som han kunde kanalisera slagen i ansiktet på ett bra sätt. Spelade inte fult och verkade nästan bara än mer fokuserad på att "jag skall ta mig fan göra ett mål" xD
Men riktigt bra gjort för det hade inte vart svårt att förstå om de efter andra bortdömda målet i den formen de är i hade deppat till, åkt på ett 0-2 också hade nästa förlust vart ett faktum.

Missade inledningen av matchen så såg inte situationen med Godfrey och de visade inga reprisbilder från där jag kom in (runt minut 25). Men de prata om den och där är ju Gordons tackling på Tavarez med som är ett gränsfall.

Sen tror jag inte man skall dra för mycket växlar på Arsenal över detta. De har ju faktiskt ett par chanser som blockas eller missas (Nketiahs nick framförallt) som helt hade förändrat hur matchen blev om de går in. Ifs and buts men det såg ju inte i närheten så dåligt ut som när det var som värst med Ole. De har två jobbiga matcher nu, Southampton och West Ham hemma - så det är lite granskning oavsett.
Citera
2021-12-07, 09:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Med tanke på att Willock gick väl för den summan och ett gäng andra spelare i den "klassen" så tror jag inte heller att Gray släppts för något ens under den summan. Vilket iofs bara återigen bevisar hur bisarrt sjuk och skadad hela transferdelen av modern fotboll är.

Richarlison är som du säger en av de mest osympatiska spelarna men igår tyckte jag ändå det verkade som han kunde kanalisera slagen i ansiktet på ett bra sätt. Spelade inte fult och verkade nästan bara än mer fokuserad på att "jag skall ta mig fan göra ett mål" xD
Men riktigt bra gjort för det hade inte vart svårt att förstå om de efter andra bortdömda målet i den formen de är i hade deppat till, åkt på ett 0-2 också hade nästa förlust vart ett faktum.

Missade inledningen av matchen så såg inte situationen med Godfrey och de visade inga reprisbilder från där jag kom in (runt minut 25). Men de prata om den och där är ju Gordons tackling på Tavarez med som är ett gränsfall.

Sen tror jag inte man skall dra för mycket växlar på Arsenal över detta. De har ju faktiskt ett par chanser som blockas eller missas (Nketiahs nick framförallt) som helt hade förändrat hur matchen blev om de går in. Ifs and buts men det såg ju inte i närheten så dåligt ut som när det var som värst med Ole. De har två jobbiga matcher nu, Southampton och West Ham hemma - så det är lite granskning oavsett.

Gällande Grays transfersumma så håller jag med. Det handlar om vilka som är intresserade och i vilket läge. Hade United ringt när Leicester ville dumpa hade det kostat premium. Engelsman, konkurrent, United har cash - "ska vi säga 40m£ jämnt?"

Nu var det Leverkusen som hörde av sig och då var prislappen en annan.

15 matcher och 5+2 för Everton senare och 1.8m£ är en jävla stöld i sammanhanget. Om Benitez är mannen bakom det beslutet får Evertonfansen ge honom lite credd där.

Ja, jag håller med gällande Richarlison. Man såg frustrationen i hans kroppspråk när det dömdes bort men han verkade använda energin på rätt sätt. Målet han till sist gör är svårt, mycket bra att vara på rätt ställe och få en så bra träff på den.

Nej Arsenal kunde gott fått med sig poäng - alla poängen - igår. Precis som de kunde fått med sig något mot United. Men det är ju lite tillbaka till verkligheten igen ändå med förlusterna på rad när motståndet blir lite bättre. Drömmen om CL har fått sig en rejäl smäll. 6-7a i år är väl realistiskt.
Citera
2021-12-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Som jag sa överskattade folk Arsenal när de hade ett riktigt enkelt spelschema. Skönt att man tagit ner dem på jorden igen och att de kommer sluta runt plats 8 i vanlig ordning.
Nej enligt fb expert så var Arsenal redan klara för cl för 2 veckor sedan.

Det handlar ej om spelschema .
De handlar om att de ej har trupp för flera matcher i veckan.

Tänk också på att de ej spelar I Europa så de kan verkligen vila spelare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in