2021-12-07, 01:53
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att Ebba var en aktiv sökare efter en fastighet, det skriver jag under på, men Esbjörn ser jag inte som varken en aktiv eller passiv sökare (Kan man söka passivt? Är det inte en aktiv handling i sig?). Han hade väl mer öronen på rälsen och var beredd att lyssna om någon potentiell köpare dök upp? Den enda indiciet jag har sett för att han sökte efter köpare, var att den gemensamma bekanta visste att han kunde tänka sig att sälja. Men det är väldigt mycket obekräftad trådsanning (om ens trådsanning).

Besökte inte Esb en mäklare?
Vill minnas något sånt från tidigt i tråden. Vad han gjorde där är lite oklart, men tror det var så att han undrade över något spekulantregister.
Därefter startade djungeltelegrafen, och den nådde till slut Ebba. Troligen via Backslick-Theo.
Och Ebba gick till attack.
2021-12-07, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Vet ej.

Men bara Esb dyker upp som lagfaren ägare på Mariannelund 7:1, som jag antar är den rätta beteckningen. I alla fall den jag hittade här i tråden.
Du har nog förläst dig på Emil i Lönneberga.
2021-12-07, 04:25
Medlem
Citat:
Besökte inte Esb en mäklare?
Vill minnas något sånt från tidigt i tråden. Vad han gjorde där är lite oklart, men tror det var så att han undrade över något spekulantregister.
Därefter startade djungeltelegrafen, och den nådde till slut Ebba. Troligen via Backslick-Theo.
Och Ebba gick till attack.
Så Esbjörn Bolin sökte aktivt efter husspekulanter! Det var värdefull information som motsäger alla lögner om att han inte ville sälja. Det motsäger så klart påståendet att han ångrade sig, då kvartår motivet att försöka tvinga Ebba Busch att betala mer för att slippa den mediala utpressningen!
2021-12-07, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så Esbjörn Bolin sökte aktivt efter husspekulanter! Det var värdefull information som motsäger alla lögner om att han inte ville sälja. Det motsäger så klart påståendet att han ångrade sig, då kvartår motivet att försöka tvinga Ebba Busch att betala mer för att slippa den mediala utpressningen!

Nja, detta gör ju inte Esb till aktiv fastighetsförsäljare i den meningen. Vi vet ju ingenting om anledningen till hans besök. Det kan ju likaväl varit någon av bostadsrätterna hans besök gällde.
Han kanske vill få loss pengar för att renovera Marielund. Och i det sammanhanget nämnde att han var ägare till fastigheten Marielund 7:1. En sliten stuga, men ett fint läge.
Något som snabbt spred sig, via mäklartrumman, hela vägen upp till Ebba.

Sen gick allt åt helvete.
2021-12-07, 04:56
Medlem
Citat:
Du har nog förläst dig på Emil i Lönneberga.

Jag vet att du är en ljugande drygskalle, men vad menar du nu?
2021-12-07, 06:38
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Nja, detta gör ju inte Esb till aktiv fastighetsförsäljare i den meningen. Vi vet ju ingenting om anledningen till hans besök. Det kan ju likaväl varit någon av bostadsrätterna hans besök gällde.
Han kanske vill få loss pengar för att renovera Marielund. Och i det sammanhanget nämnde att han var ägare till fastigheten Marielund 7:1. En sliten stuga, men ett fint läge.

Skönt att höra att Esbjörn inte verkade vara dement den sommaren/hösten 2020, även om vi inte vet vad hans springande hos Ebba handlade om. De träffades flera gånger enligt tråden!

Jag har inte fått uppfattningen att han har försökt sälja någon bostadsrätt till henne, men så kan det också ha varit! Sommar/höst är perfekt tid att renovera. Inte lätt för en normal person att hålla koll på fastighetsbeteckningar, men det fixade han galant!
2021-12-07, 06:50
Medlem
Citat:
Jag vet att du är en ljugande drygskalle, men vad menar du nu?
Emil i Lönneberga bodde på gården Katthult i Lönneberga socken. I närheten låg byn Mariannelund, avståndet var tillräckligt nära för att Ida skulle se den när Emil hissade upp henne i flaggstången. I den byn ligger inte huset som Ebba Busch har köpt.

Tills du själv börjar hålla dig till fakta så bör du undvika dina invektiv och försöka uttrycka dig som vuxet folk.

Citat:
Vet ej.

Men bara Esb dyker upp som lagfaren ägare på Mariannelund 7:1, som jag antar är den rätta beteckningen. I alla fall den jag hittade här i tråden.
2021-12-07, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Skönt att höra att Esbjörn inte verkade vara dement den sommaren/hösten 2020, även om vi inte vet vad hans springande hos Ebba handlade om. De träffades flera gånger enligt tråden!

Jag har inte fått uppfattningen att han har försökt sälja någon bostadsrätt till henne, men så kan det också ha varit! Sommar/höst är perfekt tid att renovera. Inte lätt för en normal person att hålla koll på fastighetsbeteckningar, men det fixade han galant!

Vad yrar du om? Han skulle inte sälja någonting till henne. Och vem har sagt att han fixade fastighetsbeteckningarna.

Sluta tramsa och hitta på!
2021-12-07, 06:54
Medlem
Citat:

Vad synd att inte den informationen har kommit fram på något annat sätt än i din fantasi, tänka sig att Esbjörn Bolin har planerat att sälja sina lägenheter och renovera sommarstugan. Förmodligen har han ångrat sig eller glömt för han har inte nämnt det i något sammanhang i alla fall. Han kanske var och hörde sig för om att köpa Majkgårds kursgård i Dalarna med pengarna han nu fått för sommarstugan? Det tror jag i alla fall. Det är nog därför Majkgård har planerat utpressningen så han ska få lite mer betalt.
2021-12-07, 06:58
Medlem
Citat:
Emil i Lönneberga bodde på gården Katthult i Lönneberga socken. I närheten låg byn Mariannelund, avståndet var tillräckligt nära för att Ida skulle se den när Emil hissade upp henne i flaggstången. I den byn ligger inte huset som Ebba Busch har köpt.

Tills du själv börjar hålla dig till fakta så bör du undvika dina invektiv och försöka uttrycka dig som vuxet folk.

Ja, skrev fel fastighetsbeteckning. MARIELUND 7:1 ska det vara.

Förändra dock inget, då Esb fortfarande är den enda lagfarne ägaren på den fastigheten.
2021-12-07, 07:04
Medlem
Citat:
Ja, skrev fel fastighetsbeteckning. MARIELUND 7:1 ska det vara.

Förändra dock inget, då Esb fortfarande är den enda lagfarne ägaren på den fastigheten.
Det stämmer inte, både han och Ebba Busch står som ägare.
2021-12-07, 07:09
Medlem
Citat:
Vad synd att inte den informationen har kommit fram på något annat sätt än i din fantasi, tänka sig att Esbjörn Bolin har planerat att sälja sina lägenheter och renovera sommarstugan. Förmodligen har han ångrat sig eller glömt för han har inte nämnt det i något sammanhang i alla fall. Han kanske var och hörde sig för om att köpa Majkgårds kursgård i Dalarna med pengarna han nu fått för sommarstugan? Det tror jag i alla fall. Det är nog därför Majkgård har planerat utpressningen så han ska få lite mer betalt.

Nej, det är du som i vanlig ordning medvetet ljuger. Måste vara svårt att leva utan egen fantasi, utan du måste likt en parasit leva på andras.
Om du inte fattar att det jag skrev, är det på riktigt synd om dig.
Det var ett svar på din tvärsäkra fantasi om att bara för att han ev hade besökt en mäklare, så sökte han aktivt köpare till sommarstugan.

Det behöver liksom inte alls vara dina fantasier som stämmer förstår du.

Och Ebba är fortfarande inte lagfaren ägare till fastigheten, så hon har fortfarande inte köpt något hus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in