2021-12-06, 23:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är ingen absurd försiktighet att vara försiktig med det nya vaccinet och bara använda det där det verkligen behövs. Det är absurd försiktighet att uppmana hyggligt friska som redan haft viruset att vaccinera sig tre gånger. Frågan är om det ens bör betraktas som försiktighet.

Det är inte absurt att vaccinera sig, även, om man haft en SARS-COV2 infektion tidigare. Labbförsök, redovisade i vetenskapstidskriften "Nature" visar att hybridimmunitet är det enda som skyddar ifrån SARS-COV2 som muterat på liknande sätt som omikron varianten. Dessutom kan förklaringen till att Delta-variantens högsäsong-spridning blev så fördröjd i Sverige, just kan vara att, upp till 40 procent av befolkningen har hybridimmunitet.
Citera
2021-12-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen har haft alla rätt men tack vare Tegnell så har vi i Sverige haft ett friare och bättre liv de senaste åren än de flesta EU länder haft. Med Olsen vid rodret hade vi haft karantän och tvång. Vilket uppenbart inte har hjälpt de absolut flesta länder som förslavat och kränkt sina medborgare!
Vad vill du se för lösning då?

Vaccinet man har tagit hjälper ju tydligen inte många fullvaccinerade blir sjuka hamnar även på IVA. Ovaccinerade smittar fullvaccinerade osv. Det går inte dalta det krävs hårdare åtgärder annars kommer det här pågå 5-10 år.
Citera
2021-12-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016

Vaccinet man har tagit hjälper ju tydligen inte många fullvaccinerade blir sjuka hamnar även på IVA. Ovaccinerade smittar fullvaccinerade osv. Det går inte dalta det krävs hårdare åtgärder annars kommer det här pågå 5-10 år.

Om du inte anser att vaccinering kommer ta slut på pandemin vilka åtgärder vill du se?
Svetsa in folk i sina bostäder tills det är över?
Citera
2021-12-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om du inte anser att vaccinering kommer ta slut på pandemin vilka åtgärder vill du se?
Svetsa in folk i sina bostäder tills det är över?
Dessa ansiktsmasker som Björn Olsen vill se som krav och som dämpar smittspridningen.
Citera
2021-12-06, 23:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Några år? Det värsta är redan över sedan ett bra tag. Det har gått två år nu, kom med i matchen. Omikron (löjligt namn), verkar vara mycket mild. Så viruset gör som virus i regel gör, det blir mildare men lite mer smittsamt. Vilket är bra.

Hur vet du för övrigt att dödstalen skulle vara enorma utan vaccin? Struntprat enligt mig. Det är som när man kastar macka, första studsen blir våldsammast, sen klingar det av och dör ut. Precis som detta virus håller på att göra. Med dö ut menar jag bli som vilken förkylning/influensa som helst. Vilket det i princip redan är.

Vaccinprogrammet är inte ett klassiskt vaccinprogram utan medicinsk fascism som har noll och inget att göra med vetenskap. Du har väl inte missat vad som händer runt om i världen? Viruset är verkligen det minsta vi ska vara oroliga för.

Jo, jag känner till att vaccinmotståndare gör de mest absurda liknelser. "Så synd om stackars förtrycka, snörvel, snörvel, vaccinmotståndarna!!!"

Däremot så gillar jag inte att politiker, inspirerade av "jag trodde jag hade immunitet" Ferguson, leker "smittskyddsexperter". Det innebär verkliga inskränkningar för hela befolkningen. Och som det visat sig, nästan överallt, till ingen nytta!

Att sedan, som i Sverige, vaccinmotståndare inte kan gå på hockey, som ovaccinerade, ser jag inte som "fascism". Tydligen missbrukar, nu, verkliga, högerextremister det begreppet som kommunisterna gjorde på sin tid.
Citera
2021-12-06, 23:40
Medlem
Citat:

Suck det ”här” kommer pågå längre än så hur vi än gör! Sjukdomar kommer vi troligtvis sldrig bli av med. Varje år så har vi runt 200 epidemier jorden runt. Troligtvis många fler. Det bästa människor kan göra för att hålla sig friska genom att äta nyttigt och röra på sig undvika alkohol och droger etc.
Men det klarar månniskor i allmänhet inte av.
Citera
2021-12-06, 23:41
Medlem
Citat:
Dessa ansiktsmasker som Björn Olsen vill se som krav och som dämpar smittspridningen.
Skulle behöva köras synkat över hela världen tills det är utrotat.
Citera
2021-12-06, 23:43
Medlem
Citat:
Men har du svårt att förstå? Att bära ansiktsskyddskydd kan för många användare leda till andra sjukdomar! Varav många kan vara betydligt värre än en coronainfektion.
Citera
2021-12-06, 23:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Min poäng var att de som vet oändligt mycket mer om vaccinen än vi, är fullt medvetna om att biverkningar kan visa sig först efter flera år. Det var alltså ett direkt svar på att du anser att vaccinen är så himla färdigtestade.

Det är, extremt, vältestade för en tidsperiod av ett år. Att du, på fullt allvar, tror att det hela skall sluta med en global "zombi-katastrof", är ditt lilla problem!
Citera
2021-12-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Skulle behöva köras synkat över hela världen tills det är utrotat.
Även med det så går det inte att utrota alla coronavirus och det är troligen inte ens önskvärt.
Citera
2021-12-06, 23:50
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, jag känner till att vaccinmotståndare gör de mest absurda liknelser. "Så synd om stackars förtrycka, snörvel, snörvel, vaccinmotståndarna!!!"

Däremot så gillar jag inte att politiker, inspirerade av "jag trodde jag hade immunitet" Ferguson, leker "smittskyddsexperter". Det innebär verkliga inskränkningar för hela befolkningen. Och som det visat sig, nästan överallt, till ingen nytta!

Att sedan, som i Sverige, vaccinmotståndare inte kan gå på hockey, som ovaccinerade, ser jag inte som "fascism". Tydligen missbrukar, nu, verkliga, högerextremister det begreppet som kommunisterna gjorde på sin tid.
Vad vill du kalla det då? Du tycker inte det är absurt att personer inte kan gå på hockey eller liknande för att dom inte tar ett vaccin dom inte ens behöver? Tror du det kommer stanna där? Har du inte följt vad som händer i Tyskland, Österrike, Australien? Det finns inga som helst ursäkter för det som händer och om du tycker att det är okej med situationen så kan jag inte ta något du säger på allvar.
Citera
2021-12-06, 23:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Kan man inte bara skippa vaccinet då om det nu inte hjälper utan bara leder till osämja och konflikt? Det kan ändå göras tillgängligt för riskgrupper och de som vill ha det, men i övrigt verkar det bara leda till elände, mobbing, splittrade familjer, förstört julfirande, extrajobb för JO, minskat förtroende för experter och politiker och en himmelens massa elände, söndrig och splittring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in