2021-12-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du har ju sagt att vi skulle upp till 85k för att BC Backer sagt det.

80% korrektion från ATH är ner till 13k...
Han sa att om vi håller 53k så ska vi toppa nånstans från 75-85k. Om vi inte kan hålla 53k (vilket vi inte har kunnat) så betyder det enligt honom att BTC redan toppat på 69k och att BTC kommer göra en retrace innan denna cycle är över. Det är då en 80% korrektionen kommer inträffa. Samtidigt som BTC gör sin retrace kommer altcoinsen att rusa kraftigt. Han trodde BTC skulle hålla 53k. Vi får se vad som händer.
Citera
2021-12-06, 19:28
Medlem
Btc kan inte nå 20K era spån. Fattar ni vilka sjuka belopp som måste flyttas för att det ska ske? Support är 38k. Har vart i gamet sen 2016 och både datan samt fingertoppskänslan säger att ett värsta falls scenario är 28-32k. Tror vi eventuellt ser ett rally första kvartalet 2022 men bear market kan med stor sannolikhet också nosa fram. Sitt still i båten så ska ni se att det blir bra inom 5 år. Vi lär åtminstone nudda 140K Varför har ni bråttom kamrater?
Citera
2021-12-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderskuggan
Btc kan inte nå 20K era spån. Fattar ni vilka sjuka belopp som måste flyttas för att det ska ske? Support är 38k. Har vart i gamet sen 2016 och både datan samt fingertoppskänslan säger att ett värsta falls scenario är 28-32k. Tror vi eventuellt ser ett rally första kvartalet 2022 men bear market kan med stor sannolikhet också nosa fram. Sitt still i båten så ska ni se att det blir bra inom 5 år. Vi lär åtminstone nudda 140K Varför har ni bråttom kamrater?
Det är nog bara jag här som sagt 20k. Jag har inte bråttom. Inte rört min BTC och kommer inte göra det oavsett vad som händer.
Citera
2021-12-06, 19:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är nog bara jag här som sagt 20k. Jag har inte bråttom. Inte rört min BTC och kommer inte göra det oavsett vad som händer.
Du har sagt 80% från ATH, dvs 13k. Det är stor skillnad på 13k och 20k.
Citera
2021-12-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du har sagt 80% från ATH, dvs 13k. Det är stor skillnad på 13k och 20k.
Det stämmer 80% från ATH, men det är inte säkert att 69k kommer vara ATH denna cycle. Finns en möjlighet att det är 75-85k. Jag utgick från att ATH skulle ligga på 85k när jag skrev så. Sen köper jag hellre på 20k än att chansa på att BTC går ända ner till 13k.
Citera
2021-12-06, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Måste det motsättas då?

Ok, vad är din poäng?
Citera
2021-12-06, 19:51
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ok, vad är din poäng?

Att det står 1-1, dindå?
Citera
2021-12-06, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Att det står 1-1, dindå?

Vad menar du med att det står 1-1? Mellan vem/vad/vilka, och vad har det med BTC att göra?
Citera
2021-12-06, 22:18
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderskuggan
Så du menar att den inte kommer gå under 28k även om alla världsregeringar går ihop och gör sitt yttersta för att stänga ner all handel med Bitcoin? Jag kan se den nå närmare 0 vid ett sådant scenario. Den krävdes ju BETYDLIGT mindre uttalande än så för att för dra ner den till ~30k tidigare i år.
Senast redigerad av Dirty. 2021-12-06 kl. 22:21.
Citera
2021-12-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Så du menar att den inte kommer gå under 28k även om alla världsregeringar går ihop och gör sitt yttersta för att stänga ner all handel med Bitcoin? Jag kan se den nå närmare 0 vid ett sådant scenario.
Världens regeringar kommer inte "förbjuda" krypto, men man kommer behöva införa reglering. Det har aldrig skett förändring i reglering utan en djup kris. Det är bara titta på alla finanskriser på börsen under 1900-talet. Alla regleringar har kommit efter. Därför tror jag ändå på en djup krasch trots alla stora företag som investerat.

Regeringarna borde agerat redan under 2018, men det gjorde dom inte. Nu har dom tappat kontrollen helt.
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-06 kl. 22:25.
Citera
2021-12-06, 22:31
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Världens regeringar kommer inte "förbjuda" krypto, men man kommer behöva införa reglering. Det har aldrig skett förändring i reglering INNAN en djup kris. Det är bara titta på alla finanskriser på börsen under 1900-talet. Alla regleringar har kommit efter. Därför tror jag ändå på en djup krasch trots alla stora företag som investerat.
Hur kan du vara så säker på att krypto inte kommer "förbjudas"? Hur är krypto till nytta för regeringar? Den enda handel bitcoins verkar ha användas på riktigt till är när folk vill göra diverse "olagliga" transaktioner, dvs köpa olagliga produkter/tjänster eller helt enkelt bara tvätta pengar. Resten är bara spekulation. Varför skulle en regering vilja backa det när det dessutom är dåligt för miljön?

Tror inte riktigt du kan jämföra kryptos med andra finanskriser heller för den delen.
Citat:
Regeringarna borde agerat redan under 2018, men det gjorde dom inte. Nu har dom tappat kontrollen helt.
Det är vida känt att regeringar generellt sett är extremt långsamma på att agera på ny tech och göra något åt det.
Senast redigerad av Dirty. 2021-12-06 kl. 22:36.
Citera
2021-12-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Hur kan du vara så säker på att krypto inte kommer "förbjudas"? Hur är krypto till nytta för regeringar? Den enda handel bitcoins verkar ha användas på riktigt till är när folk vill göra diverse "olagliga" transaktioner, dvs köpa olagliga produkter/tjänster eller helt enkelt bara tvätta pengar. Varför skulle en regering vilja backa det när det dessutom är dåligt för miljön?

Tror inte riktigt du kan jämföra kryptos med andra finanskriser heller för den delen.
USA har uttryckligen sagt att man inte kommer vilja förbjuda krypto. Alla EFT:er som godkänns styrker även det. Lyssna på Edward Snowden och Elon Musk som har hyfsat bra koll på politik. De säger att det går inte förbjuda, bara bromsa. Kinas försök till förbud kommer bara stärka hela marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in