"Lyrics are mainly in Swedish, with occasional exceptions, such as "Dragunov" (English) and "Tropaion" (partly in Afrikaans). The lyrics mostly center around militant and nationalist themes.[3]"
---
"Flera av festerna där vit makt-musik spelades ägde rum i den gemensamma bostaden i Haparanda där Karkiainen och hennes pojkvän Mattias Lind bodde i mitten på 2000-talet. Lind är främst känd för att spela slagverk i metal-bandet Raubtier. En källa berättar att det var just pojkvännen som var drivande i att spela vit makt-musik på festern"
Det är nog jävligt få som i tonåren är "riktiga" nazister. De flesta gör det för att dumma sig. Förekommer på mindre orter även idag, speciellt bland killar. Elever i högstadieålder är helt besatta av Hitler, ristar in hakkors på bänkar och heilar i korridorerna. Inget man ska förminska, men det är nog inte ens en på 1 000 som är en genuin nazist.
Märkligt, jag har hört om hur farligt detta är från mängder av politiker inom den rödgröna sörjan?
Om det nu inte stämmer vore det väl smakfullt om dom gjorde avbön och kanske erkänner sitt hyckleri?
Nja, dom offrar nog hellre lilla Ida, trist för henne.
Det är väl kul att heila i fyllan när man är ung. Förstår inte problemet riktigt.
Du förstår inte problemet med en heilande socialdemokratisk minister när partiets paradgren alltid, i alla tänkbara sammanhang, är att fokusera på (och älta) ”Sverigedemokraternas nazistiska rötter”? Då har du en hel del jobb framför dig, börja med att byta ut kardborrebandet mot riktiga skosnören.
Jävla trams att dra upp 15 år gamla ungdomssynder, vem har inte tramsat omkring som tonåring ? Vad skulle det rent tekniskt ha för betydelse överhuvudtaget att en full tonåring fastnat på bild på en hemmafest ? Vad berättar en sån bild ? Jo exakt INGENTING !
Sådana här scoop kommer alltid från någon som ser sin chans att hämnas, antagligen en tjej som blev brädad av henne eller en kille som blev nobbad av henne som har gått och gruvat på hämnd i 15 år.
Och då är jag verkligen inte en såsse, men någon jävla ordning får det ändå vara !
Jag skiter liksom i om nya civilministern har heilat på en ungdomsfest för 15 år sedan. De som inte har gjort bort sig på ungdomsfester har ej levt ut sin ungdom. ALLA med normalt liv har gjort bort sig någon gång, speciellt under ungdomsåren (mig själv inräknad ett flertal gånger).
Det hade varit ett scoop om hon rånat pensionärer eller liknande, detta är....gäsp !
Arbetarstad haha. Vilka var målgruppen då? Arbeit macht frei.
Nu sade jag inte att alla gick omkring och heilade hela tiden. Jag sa sade att nästan alla någon (enstaka) gång (pojke/tonåring/yngre man) i fyllan slängt upp en rak arm...
Hoppas innerligt att hon inte behöver avgå, men så lär det tyvärr ändå bli. Cancel culture har gått så långt att även "ungdomssynder" ska hemsöka en resten av livet. Det är en väldigt skrämmande utveckling. Dock så tror jag syftet här handlar mer om att testa Socialdemokraternas standard och se om de dömer sina egna så som de dömer andra. Karkiainen blir en bricka i det cyniska spelet. Jag tycker synd om henne. Samtidigt är det till stor del S som använt "Ja, men se vad som hände för X antal år sedan" som politiskt vapen mot SD. What goes around, comes around. Hade det drabbat t ex Löfven eller Strandhäll så hade jag nog kunnat vara lite skadeglad, men även då tyckt det var ganska uselt.
Så Nyheter Idag ägnar sig åt samma cancel culture som vilken vänsterblaska som helst. Jävligt trist att man fortsätter att eskalera utvecklingen. Så småningom kommer man behöva leva ett felfritt liv för att kunna göra karriär, speciellt som politiker. Det är knappat en önskvärd utveckling. Den här bilden av att demonisera politiska motståndare, och framställa sig själv som moraliskt överlägsen utan synder i bagaget, måste få ett stopp.
Visst. Cancel Cultue och snokandet efter irrelevanta synder som gjordes för länge sedan är en pina som exluuderar många människor från politiskt makt och samtal.
Men.
Det är ju media och vänstern som varit de värsta hyenorna på den här fronten, man finansierar t.o.m. organisationer för att hitta gammal skit.
Om inte media och vänstern lär sig att sådan här smutskastning kan skada dem också kommer de aldrig att sluta. Det är inte okänt att ett effektivt sätt att komma tillrätta med mobbning och översitteri är att slå tillbaka. Deras motståndare har att passivt ta skit i evighet eller slå tillbaka så pass hårt att skiten får ett slut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!