2021-12-06, 16:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du får ta deg en tur til Kvitfjell så skjønner du kanskje hvor dumt det hadde vært.
Hahaha, jaha!? Varför vore det så dumt? Att ”kidnappa” henne då hon är ute på tur med hundvalpen?
Citera
2021-12-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har hela tiden tänkt att det faktum, att AEH försvann från bostaden, indikerar att det var ett impulsivt skeende. Kanske var försvinnandet planerat sedan länge men någonting hände som gjorde att ”kidnappningen” var tvungen att ske just den morgonen.

Hade ju varit mycket säkrare att ”kidnappa” AEH på hytten t.ex., där ingen elektriker riskerade att dyka upp.

Bostaden var kanskje en av få steder AE var helt alene. Men risikoen var selvsagt stor.

Jeg synes det er et merkelig valg av TH, hvis han er skyldig, som har mange andre mulige måter han kunne kvittet seg med AE på.
Citera
2021-12-06, 17:03
Medlem
Citat:
Hahaha, jaha!? Varför vore det så dumt? Att ”kidnappa” henne då hon är ute på tur med hundvalpen?

Bruker ikke tid på det, åstedet er valgt og ferdig med det.
Citera
2021-12-06, 17:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Bostaden var kanskje en av få steder AE var helt alene. Men risikoen var selvsagt stor.

Jeg synes det er et merkelig valg av TH, hvis han er skyldig, som har mange andre mulige måter han kunne kvittet seg med AE på.
Ja, precis. Varför räckte det inte att hon ”bara” skulle dö? Hon behövde verkligen försvinna. Varför?

Och inte nog med det - en invecklad kidnappningshistoria var nödvändig. Varför?
Citera
2021-12-06, 17:06
Medlem
Citat:

Godt poeng. Hvis hun gikk tur et litt øde sted der GM hadde oversikt over mulige vitner, så kunne det være en mulig å gjennomføre.
Citera
2021-12-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Godt poeng. Hvis hun gikk tur et litt øde sted der GM hadde oversikt over mulige vitner, så kunne det være en mulig å gjennomføre.

Kvitfjell er ikke Hardangervidda, det vrimler av folk oppi der.
Citera
2021-12-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ja, precis. Varför räckte det inte att hon ”bara” skulle dö? Hon behövde verkligen försvinna. Varför?

Akkurat dette sliter jeg også med å forstå. Jeg utelukker ikke at TH er skyldig, men tenker da at det må være en god grunn til hvorfor det ble gjort på denne måten, som ingen ennå har tenkt på.
Citera
2021-12-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Noen som vet hvor lang tid, fra en person går savnet til man erklærer vedkommende død? Ganske lang tid, 20-30år?

Mener det er fem år.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nå synes jeg dere vrøvler mye rundt arv og testament. Barna har tidlig i oppveksten tatt parti med faren og selvfølgelig blitt innlemmet i sviket fra AE, utroskapet, akoholismen, ektepakten og nå skilsmissen og mulig omstøting av ektepakt. De sier det samme som faren beviselig lyver om: alt er bare påfunn, og ekteskapet var godt bortsett fra noen «humper i veien».

Han har til og med fått de til å kalle mora si for nullet, allikevel gir de sin uforbeholdne støtte til «stakkars» TH. Arven er sikret med mindre de blir kjent arveløse ved dom.

Nå synes jeg du er sterkt fordømmende overfor barna. Barna har overhodet ikke fått anledning til å uttale seg om noe som helst i denne saken.

Den angivelige kidnappingen av AE er en sterk følelsesmessig belastning for barna. De trenger tid og ro for å kunne greie å gjøre sunne vurderinger av situasjonen.

De ble kuppet av faren og hans engasjering av felles bistandsadvokat for familien. Da SH ble forsvarsadvokat for faren i forbindelse med siktelsen og pågripelsen, ble barna overlatt til SK. Alle ser jo at SK først og fremst opptrer som forsvarsadvokat nummer to for faren.

Jeg skulle virkelig ønske at barna skaffet seg en god bistandsadvokat. En som ivaretok deres interesser på en god måte.
Citera
2021-12-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kvitfjell er ikke Hardangervidda, det vrimler av folk oppi der.

Ok. Slike skisteder pleier å være tjukt i folk i skisesongen, ferieperiodene og kanskje noen helger, men nesten være tomt ellers. Men det gjelder kanskje ikke Kvitfjell.
Citera
2021-12-06, 17:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nå synes jeg du er sterkt fordømmende overfor barna. Barna har overhodet ikke fått anledning til å uttale seg om noe som helst i denne saken.

Den angivelige kidnappingen av AE er en sterk følelsesmessig belastning for barna. De trenger tid og ro for å kunne greie å gjøre sunne vurderinger av situasjonen.

De ble kuppet av faren og hans engasjering av felles bistandsadvokat for familien. Da SH ble forsvarsadvokat for faren i forbindelse med siktelsen og pågripelsen, ble barna overlatt til SK. Alle ser jo at SK først og fremst opptrer som forsvarsadvokat nummer to for faren.

Jeg skulle virkelig ønske at barna skaffet seg en god bistandsadvokat. En som ivaretok deres interesser på en god måte.
For noe tull, jeg fordømmer ingen, forholder meg kun til det vi vet fra media: klageskriv, tidslinjer, manglende samarbeid for å oppklare saken, intervjuer osv. Å ha en hypotese er ikke det samme som å dømme.

Edit: Dessuten har «barna» på 40+ fått god anledning til å uttale seg, noe de også har gjort med blandet hell. Hvor har du vært?
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-12-06 kl. 17:42.
Citera
2021-12-06, 17:53
Medlem
Citat:

Därför att Tom Hagen är en miljardär och att han äger 70 % i företaget Elkraft i Norge (Elkraft AS) och därmed skulle det inte lämna några spår. Det hela skulle se ut som en kidnappning för att dölja ett mord i slutändan.

Anne-Elisabeth ville skiljas eftersom äktenskapet hade varit turbulent i många år.

Det riktiga hade varit att skiljas på ett vanligt sätt och därmed ärligast.
Citera
2021-12-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
For noe tull, jeg fordømmer ingen, forholder meg kun til det vi vet fra media: klageskriv, tidslinjer, manglende samarbeid for å oppklare saken, intervjuer osv. Å ha en hypotese er ikke det samme som å dømme.

Edit: Dessuten har «barna» på 40+ fått god anledning til å uttale seg, noe de også har gjort med blandet hell. Hvor har du vært?

Hvor har du sett barna uttale seg? Fortell fortell.

Vi vet lite eller ingenting om forholdene internt i familien. Jeg skjønner godt at barna vil beskytte barnebarna. Jeg skjønner også godt at barna ikke vil ha noen full skittentøyvask om familieforholdene for åpen presse.

Det er ikke sikkert at de voksne barna har kjent til detaljer i, og konsekvenser av, ektepaktene. Men, det kan tenkes at barna, ett eller flere av de, husker omstendighetene og stemningen i hjemmet da ektepaktene ble skrevet.

Barna kan fortelle hva AE har fortalt til dem, om ektepaktene. Dersom de i det hele tatt har vært snakket om.

Vi vet ikke hvilket press barna er blitt satt under av faren. Men, vi skjønner at det må være noe. Siden de ikke snakker. Ikke offentlig. Og heller ikke til politiet.
Senast redigerad av kornblomst 2021-12-06 kl. 18:40. Anledning: skrivefeil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in