2021-12-06, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror hovedpoenget med fingert kidnapping er at levninger ikke skal finnes, og at AE ikke skal kunne erklæres død. Kan hende de voksne barna, eventuelt med støtte fra, eller påtrykk fra, inngiftede ektefeller, ville kreve morsarv om AE var beviselig død.

AE fikk et sammenbrudd i foreningen, og fortalte om økonomiske vansker i forbindelse med at hun ønsket skilsmisse. Hadde hun betrodd seg til sine voksne barn, én eller to eller alle, om skilsmisseplaner og ektepaktene som satte henne på bar bakke.

Det er greit og vanlig at man ikke ønsker å involvere små barn, tenåringer, eller også unge voksne barn, i en skilsmisse. Her er alle barna godt voksne. Ville det ikke være naturlig for AE å søke støtte hos barna? Jeg tror det.

AE og barna ville ha felles økonomisk interesse av et best mulig skilsmisseoppgjør. AE for å få ha det godt og trygt resten av livet, barna for å kunne motta forskudd på arv som ville sikre både dem og barnebarna et godt økonomisk utgangspunkt.

Vi vet lite om hva barna har forklart til politiet. Det eneste er brevet fra datter HHB2, som åpenbart bærer preg av at brevskriveren var i ubalanse. Ellers er påstander om hva barna mener fremført av advokatene SH og SK. SK fremstår som en medforsvarer for TH.

Kan hende AE har fortalt TH at barna ville støtte henne i en skilsmisse. Det kan ha utløst panikk hos TH. Ikke bare ville han måtte se på at AE fikk leve i fred og velstand, men at hun gjennom skilsmisseoppgjøret også kunne frigjøre de voksne barna fra THs strenge økonomiske undertrykking.

Jeg tror at TH har visst at dette problemet ville dukke opp en dag, at AE plutselig kunne ta fra ham både barn og penger. Så han har lagt planer for hvordan løse dette. Kanskje over flere tiår. Den fingerte kidnappingen tror jeg skal stoppe eventuelle forsøk fra barna på å kreve morsarven sin.

Edit

Jeg håper kjendisadvokatene står i kø for å bistå de voksne barna når støvet har lagt seg. Og at SK får en smekk fra advokatforeningen for dårlig håndverk.
Brevet var angivelig skrevet lenge før, uten å være publisert eller avsendt. Innholdet er vurdert i ettertid også av advokaten. Da har de sammen konkludert med at innholdet må publiseres i det offentlige rom av en eller flere grunner. Mao er det ikke publisert i affekt, kun muligens skrevet i affekt.
Citera
2021-12-06, 10:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Brevet var angivelig skrevet lenge før, uten å være publisert eller avsendt. Innholdet er vurdert i ettertid også av advokaten. Da har de sammen konkludert med at innholdet må publiseres i det offentlige rom av en eller flere grunner. Mao er det ikke publisert i affekt, kun muligens skrevet i affekt.

Det eneste det brevet forteller meg er at TH utnytter sine barns sårbarhet på det groveste.
Mannen er ikke frisk, og som Skaanseth har påpekt, trolig psykopat.
Citera
2021-12-06, 11:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Altfor risikabelt med tanke på mulige vitner.
Det kreves dessuten mye for å stanse en person i bil.
Spikermatte er ikke noe man kan slenge ut hvor som helst, heller. Hvis det virkelig skulle
sett ut som en kidnapping, så måtte det vært gjort mens hun var til fots og ikke kunne
forsvare seg, på et sted der det var minimale sjanser for vitneobservasjoner av selve
bortføringen. Utendørs er sjansene store for at offeret gjør anskrik eller klarer å flykte.

Det eneste virkelige alternativet til huset i Sloraveien, slik jeg ser det, er hvis hun var
alene på Kvitfjell mens TH beviselig var i byen. Da mener jeg beviselig, og ikke bare
at telefonen og bilen hans plasserte ham der.

Da er vi tilbake igjen til selve åstedet. Beleilig kort avstand til Futurum.
Et alibi basert på teknikaliteter og vitneforklaringer fra nærstående personer.
Et alibi jeg mener potensielt kan være fullt av hull.
Som politiet sa i media - TH "forsvinner" fra tidslinjen i løpet av dagen.

Ja, sant. Ikke bare bare å stoppe en bil. Andre biler kan også komme kjørende. Slorv er vel kanskje ikke noen plan B. Eneste hvis f.eks. VE skulle møte henne ved en rasteplass. Overlevering av noen nøkler evt. Men merkelig er det med den meldingen til datteren om at turen var utsatt eller avlyst, og at TH ringte og ringte. Hvem var det som avlyste turen, AE eller TH? Og hvorfor lyver en person om når de hadde et møte ved Kvitfjell? Den ene sier at de hadde møte 31 okt, og den andre sier 1 nov. Og hvorfor leiebil, var det fordi VEs bil er en el-bil? Og hva sier basestasjonene om når han kjørte oppover? Det var snakk om en leiebil som det ikke var gjort rede for. Og så har vi det med at AE sluttet å gratulere VE med dagen, slik hun hadde gjort hvert eneste år. Det må være noe veldig ubehagelig som ligger bak. Noe mer enn at AE bare ble byttet ut av styre. Jaja, vi får vel mer info etterhvert.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-12-06 kl. 11:49.
Citera
2021-12-06, 12:04
Medlem
Arbejder både GHH og VE for TH nu - eller er VE stoppet efter GHH kom tilbage?
Citera
2021-12-06, 12:14
Medlem
Citat:
Vel, foreløpig har ingen sett noe, med unntak av én person som så en bil kjøre over en plen.
Betyr det kanskje at ingenting noensinne skjedde i Sloraveien, eller betyr det at din vurdering
av dette er feil?

Det er ikke så overraskende at ingen har sett noe selv om forbrytelsen skjedde i Sloraveien, men S4 blir ikke noe bedre valg av åsted sammenlignet med andre steder av den grunn. Stedet og tidspunktet ble nok valgt fordi det var bare her og på denne delen av døgnet AE var alene, ikke fordi det var et ideelt sted til å utføre en alvorlig forbrytelse.

Jeg kjenner til en sak der en eldre dame forsvant sannsynligvis ved hjelp av offentlig transport. Hun har aldri blitt funnet. Det betyr ikke at det er veldig smart å bruke offentlig transport for å bortføre en person.
Citera
2021-12-06, 12:24
Medlem
Citat:
Det eneste det brevet forteller meg er at TH utnytter sine barns sårbarhet på det groveste.
Mannen er ikke frisk, og som Skaanseth har påpekt, trolig psykopat.
Stemner det at bistandsadvokaten/ths medforsvarer lekket brevet til pressen. Vet i då fall ikke hva han tenkte rundt det å lekke til pressen et brev adressert til andre.
Citera
2021-12-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Arbejder både GHH eog VE for TH nu - eller er VE stoppet efter GHH kom tilbage?
Ghh trakk seg ut før drapet, men kom tilbake en tid etter det var gjennomført. Ve var vikar. Ghh var sannsynligvis den siste utenom familien som var i boligen før drapet. Ve har vel fortsatt en rolle i firma.
Citera
2021-12-06, 14:35
Medlem
GG99Slayers avatar
Noen som vet hvor lang tid, fra en person går savnet til man erklærer vedkommende død? Ganske lang tid, 20-30år?
Citera
2021-12-06, 14:46
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er ikke så overraskende at ingen har sett noe selv om forbrytelsen skjedde i Sloraveien, men S4 blir ikke noe bedre valg av åsted sammenlignet med andre steder av den grunn. Stedet og tidspunktet ble nok valgt fordi det var bare her og på denne delen av døgnet AE var alene, ikke fordi det var et ideelt sted til å utføre en alvorlig forbrytelse.

Jeg kjenner til en sak der en eldre dame forsvant sannsynligvis ved hjelp av offentlig transport. Hun har aldri blitt funnet. Det betyr ikke at det er veldig smart å bruke offentlig transport for å bortføre en person.

TT jobber hardt på overtid, ja AEH har bare satt seg på en offentlig buss å forsvinni i løse lufta...

Du må være ett meget trist menneske, sitter på fritiden din å forsvarer hardnakka en psykopat konemorder, synes egentli bare mest synd på deg, skaff deg hjelp du å havhest...
Citera
2021-12-06, 15:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Nå synes jeg dere vrøvler mye rundt arv og testament. Barna har tidlig i oppveksten tatt parti med faren og selvfølgelig blitt innlemmet i sviket fra AE, utroskapet, akoholismen, ektepakten og nå skilsmissen og mulig omstøting av ektepakt. De sier det samme som faren beviselig lyver om: alt er bare påfunn, og ekteskapet var godt bortsett fra noen «humper i veien».

Han har til og med fått de til å kalle mora si for nullet, allikevel gir de sin uforbeholdne støtte til «stakkars» TH. Arven er sikret med mindre de blir kjent arveløse ved dom.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-12-06 kl. 15:26.
Citera
2021-12-06, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
TT jobber hardt på overtid, ja AEH har bare satt seg på en offentlig buss å forsvinni i løse lufta...

Du må være ett meget trist menneske, sitter på fritiden din å forsvarer hardnakka en psykopat konemorder, synes egentli bare mest synd på deg, skaff deg hjelp du å havhest...

Da er jo saken avsluttet. Detektiv GG99Slayer har løst forsvinningen i Sloraveien 4, Er spent på straffeutmålingen, forresten hvor er den døde personen ? i norsk rett blir ingen dømt uten et lik, vel , det finnes unntak uten at jeg kommer på dem på strak arm
Senast redigerad av Extremadura 2021-12-06 kl. 15:42.
Citera
2021-12-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Men GM som kjøpte falsk id på darknet, det er nok ikke første gangen han har kjøpt en falsk id.

Skal vedde på at GM er tidligere straffet for nettsvindel der de har brukt stjålet identitet.

Man kan også si at GM kun trengte låne den og den identiteten fordi ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in