2021-12-06, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man kan også si at GM kun trengte låne den og den identiteten fordi ...

Denne karen fikk til og med 3 mnd strafferabatt fordi han la alle kortene på bordet :

https://www.dagsavisen.no/moss/nyheter/2017/03/16/domt-for-kynisk-id-svindel/
Citera
2021-12-06, 16:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Noen som vet hvor lang tid, fra en person går savnet til man erklærer vedkommende død? Ganske lang tid, 20-30år?

Lov om forsvunnede personer sier at en person kan bli erklært død når det
er sannsynlig at vedkommende ikke lenger er i live. Dette gjøres av tingretten
i distriktet der vedkommende er/var bosatt. Det angis et tidsrom på mellom
1 og 5 år. Når politiet i denne saken har gått ut og antydet at sannsynligheten
for at AE ikke lever er stor, vil jeg tro vilkårene for å erklære henne død er til
stede. Men det må altså Nedre Romerike Tingrett ta stilling til.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nå synes jeg dere vrøvler mye rundt arv og testament. Barna har tidlig i oppveksten tatt parti med faren og selvfølgelig blitt innlemmet i sviket fra AE, utroskapet, akoholismen, ektepakten og nå skilsmissen og mulig omstøting av ektepakt. De sier det samme som faren beviselig lyver om: alt er bare påfunn, og ekteskapet var godt bortsett fra noen «humper i veien».

Han har til og med fått de til å kalle mora si for nullet, allikevel gir de sin uforbeholdne støtte til «stakkars» TH. Arven er sikret med mindre de blir kjent arveløse ved dom.

Jeg tror dessverre det er stor sannsynlighet for at du treffer spikeren midt på hodet.
Grusomt.
Senast redigerad av Svartediket 2021-12-06 kl. 16:19.
Citera
2021-12-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man kan også si at GM kun trengte låne den og den identiteten fordi ...

Hvorfor ikke bare skrive, hvad det er du mener? De kryptiske prikker, siger jo intet af relevans - og sådanne opslag er ligegyldige for andre at læse.
Citera
2021-12-06, 16:22
Medlem
Citat:
TT jobber hardt på overtid, ja AEH har bare satt seg på en offentlig buss å forsvinni i løse lufta...

Her har du misforstått totalt.

Citat:
Du må være ett meget trist menneske, sitter på fritiden din å forsvarer hardnakka en psykopat konemorder, synes egentli bare mest synd på deg, skaff deg hjelp du å havhest...

Mange takk for omtanken og oppmuntringen. Jeg skal prøve å havheste så mye jeg klarer.
Citera
2021-12-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er ikke så overraskende at ingen har sett noe selv om forbrytelsen skjedde i Sloraveien, men S4 blir ikke noe bedre valg av åsted sammenlignet med andre steder av den grunn. Stedet og tidspunktet ble nok valgt fordi det var bare her og på denne delen av døgnet AE var alene, ikke fordi det var et ideelt sted til å utføre en alvorlig forbrytelse.

Jeg kjenner til en sak der en eldre dame forsvant sannsynligvis ved hjelp av offentlig transport. Hun har aldri blitt funnet. Det betyr ikke at det er veldig smart å bruke offentlig transport for å bortføre en person.
Kjøpte hun billetten selv eller var det Legos filmhelt som kjøpte den til henne. Fikk keiserens nye klær, men gm kjørte henne vel til buss-eller togstasjonen der hun ble møtt av ekssvogeren. Antar fly var utelukket. Der røk paraplydrinkteorien også.
Citera
2021-12-06, 16:33
Avslutad
Jeg sitter oppe på Nordvestlandet, nærmere bestemt Ålesund, og her oppe er det ingen rykter angående hva som foregår i denne familien Hagen,
Så jeg undrer meg på hva som er kildene deres til "nullet, psykopat osv" og diverse andre nedsettende kommentarer . Jeg tenker , kanskje det er en som har blitt behandlet dårlig av TH ?, kanskje en som ikke fikk en jobb i konsernet hans og derved slenger med lippa ?, folk er så forskjellig og noen har vikarierende hensikter.....
Eller bygger f.eks. utsagnet "han er en psykopat" på at du er hellig overbevist på at TH er en konemorder, og alle konemordere må være syk i hodet og være psykopat.

Mulig TH også er kjent for å være en notorisk "drittsekk" , men jeg har ikke oppfattet det i andres omtale av han, kanskje holder folk kjeft om det negative fordi han er kilde til masse penger?
Kanskje folk er rett og slett redd han, Kanskje han truer med å sette opp prisen på strøm? (det siste var sagt som en dårlig spøk)

Jeg bare spør fordi jeg ingenting vet
Senast redigerad av Extremadura 2021-12-06 kl. 16:43.
Citera
2021-12-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kjøpte hun billetten selv eller var det Legos filmhelt som kjøpte den til henne. Fikk keiserens nye klær, men gm kjørte henne vel til buss-eller togstasjonen der hun ble møtt av ekssvogeren. Antar fly var utelukket. Der røk paraplydrinkteorien også.

Jeg tror du også har misforstått innlegget mitt. Selv om en person kan forsvinne uten vitner, så betyr ikke det at valg av åsted var en genial ide i denne saken. Hadde elektrikeren dukket opp, så hadde et halvt års planlegging vært helt forgjeves.
Citera
2021-12-06, 16:46
Medlem
Citat:
Jeg tror du også har misforstått innlegget mitt. Selv om en person kan forsvinne uten vitner, så betyr ikke det at valg av åsted var en genial ide i denne saken. Hadde elektrikeren dukket opp, så hadde et halvt års planlegging vært helt forgjeves.

Hvis det skulle framstilles som en kidnapping så var SV4 det eneste logiske stedet.

At det skulle ha skjedd andre steder gir ingen logikk.
Citera
2021-12-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Brevet var angivelig skrevet lenge før, uten å være publisert eller avsendt. Innholdet er vurdert i ettertid også av advokaten. Da har de sammen konkludert med at innholdet må publiseres i det offentlige rom av en eller flere grunner. Mao er det ikke publisert i affekt, kun muligens skrevet i affekt.

Ja det er veldig spesielt.

Skrevet i affekt, og publisert nesten ett år senere, uten at det er blitt korrigert og omformulert.

Jeg mener advokaten som gikk til mediene med brevet, begikk et grovt svik mot klienten sin.

Også redaktøren som publiserte brevet har et ansvar. Jeg ville aldri ha latt brevet bli offentliggjort.
Citera
2021-12-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvis det skulle framstilles som en kidnapping så var SV4 det eneste logiske stedet.

At det skulle ha skjedd andre steder gir ingen logikk.

Der er vi faktisk enige.
Citera
2021-12-06, 16:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Har hela tiden tänkt att det faktum, att AEH försvann från bostaden, indikerar att det var ett impulsivt skeende. Kanske var försvinnandet planerat sedan länge men någonting hände som gjorde att ”kidnappningen” var tvungen att ske just den morgonen.

Hade ju varit mycket säkrare att ”kidnappa” AEH på hytten t.ex., där ingen elektriker riskerade att dyka upp.
Citera
2021-12-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har hela tiden tänkt att det faktum, att AEH försvann från bostaden, indikerar att det var ett impulsivt skeende. Kanske var försvinnandet planerat sedan länge men någonting hände som gjorde att ”kidnappningen” var tvungen att ske just den morgonen.

Hade ju varit mycket säkrare att ”kidnappa” AEH på hytten t.ex., där ingen elektriker riskerade att dyka upp.

Du får ta deg en tur til Kvitfjell så skjønner du kanskje hvor dumt det hadde vært.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in