2021-12-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
"Anna Hedenmo frågade mig också hur jag definierar mig sexuellt. Som tur var har någon klokare människa på @svt klippt bort den frågan."
Och varför väljer i så fall Magda Gad att lyfta upp detta i offentligheten?

Är det klarlagt vem av de båda damerna som ljuger?

Det är verkligen intressant, vem som framför sanning, vem som behöver skydda sig från sanningen, och vad som skedde i statstelevisionen, när det handlar om ord mot ord. Jag uppfattar att Anna Hedemo gick in i försvarsställning och att Magda Gadd tog tjuren vid hornen.

Jag tror Magda Gad har blivit förolämpad, och gör sitt jobb när hon ser att det sker konstiga saker av allmänintresse. Oavsett om det är ute i världen eller på Sveriges television.

Det är ytterst märkligt att Anna Hedemo ställer olämpliga frågor, av förringande karaktär, när det finns så mycket av större intresse att samtala om. Det är bara i det nya kvasifeministiska Sverige man har fått Pride och homosex på hjärnan. Det är faktiskt en merit att vara transa, homo, och konstig, till och med för att få sitta i regering. Men bara i Sverige. Normal tillståndet är att folks sexualitet är ointressant, och vi vet inte vem de har sex med om de är singlar.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-12-06 kl. 13:13.
Citera
2021-12-06, 13:12
Medlem
kato85s avatar
Vilken icke-nyhet, det faktum att hon tar illa vid sig av frågan bevisar enbart att hon är vilsen i sin sexualitet.

Och Flashbackare som reagerar på detta "scoop" och skriker om indraget press-stöd är enbart patetiska drama-queens.
Senast redigerad av kato85 2021-12-06 kl. 13:15.
Citera
2021-12-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag såg detta på Twitter men vågade inte fråga vad problemet med frågan var.

Kan någon förklara för mig varför det är känsligt eller kränkande att få frågan?
Magda Gad är en MENA-person och därför kan det vara lite känsligt med den frågan - du vet, hedersmord. Många som hon har att göra med är muslimer och homosexualitet är något som inte tolereras av islam och dess följare.

Vad gäller vem som ljuger... Kan det inte vara så att AH har ställt en fråga som MG uppfattar som att AH frågar efter hennes sexualitet dvs båda har uppfattat frågan på olika sätt?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gad_(name)
Citera
2021-12-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är verkligen intressant, vem som framför sanning, vem som behöver skydda sig från sanningen, och vad som skedde i statstelevisionen, när det handlar om ord mot ord. Jag uppfattar att Anna Hedemo gick in i försvarsställning och att Magda Gadd tog tjuren vid hornen.

Jag tror Magda Gad har blivit förolämpad, och gör sitt jobb när hon ser att det sker konstiga saker av allmänintresse. Oavsett om det är ute i världen eller på Sveriges television.

Det är ytterst märkligt att Anna Hedemo ställer olämpliga frågor, av förringande karaktär, när det finns så mycket av större intresse att samtala om. Det är bara i det nya kvasifeministiska Sverige man har fått Pride och homosex på hjärnan. Det är faktiskt en merit att vara transa, homo, och konstig, till och med för att få sitta i regering. Men bara i Sverige. Normal tillståndet är att folks sexualitet är ointressant, och vi vet inte vem de har sex med om de är singlar.

"Anna Hedenmo frågade mig också hur jag definierar mig sexuellt."

Om Magda Gad ljuger på denna punkt så är det knappast att ta tjuren vid hornen, tvärtom förlorar hon all trovärdighet imo.
Citera
2021-12-06, 13:20
Medlem
Citat:
Det jag tycker borde vara mer relevant att fråga om är hur man bor och lever i Afghanistan som en reporter från Sverige, och om det dagliga livet på plats.

Ja, kan ju vara intressant att veta hur det är att vara gay i Afghanistan och hon är ju det. Sen kan man ju lägga in det i ett rimligt kontext vilket kanske hedenmo missade. Men MG visar att hon är en snöflinga.

Hedenmo kanske borde ta efter Ugandisk intervjuteknik. Vore onekligen oerhört underhållande.

https://www.youtube.com/watch?v=ooOELrGMn14
Citera
2021-12-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja, kan ju vara intressant att veta hur det är att vara gay i Afghanistan och hon är ju det. Sen kan man ju lägga in det i ett rimligt kontext vilket kanske hedenmo missade. Men MG visar att hon är en snöflinga.

Hedenmo kanske borde ta efter Ugandisk intervjuteknik. Vore onekligen oerhört underhållande.

https://www.youtube.com/watch?v=ooOELrGMn14

Du är verkligen indoktrinerad till att tro at det finns ett gay kontext i allt. Afghanistan handlar bara om mänskliga rättigheter, och vi vet redan vilka som aldrig haft dessa rättigheter. Oavsett sexualitet. En ointressant fråga när kvinnor piskas på gatorna och inte får lämna hemmen. Och då tänker Anna Hedemo och sådana som du, på sex och grottar i att homosex skulle vara journalistiskt relevant. Usch.

Anna Hedemo på Svt kör en agenda om en reporters privata sexualitet, och den dumme svensken tror att det är objektivt. Att det är så man gör i stora världen om man vill framstå som seriös.

Det jag noterade var att Magda Gad ville bo i framtiden vid havet, utomlands och gärna Turkiet. Det hade varit intressant att utveckla den informationen utifrån Magda Gads erfarenhet som journalist. Jag delar hennes kärlek, likt många andra personer till katter. Det hade också varit intressant och viktigt samtalsämne ur perspektivet husdjurs utsatthet i arabvärken och i krigszoner.
Citera
2021-12-06, 13:42
Medlem
snigel1s avatar
Bägge två är utpräglade vänsterblivna. För min del får de gärna förgöra varandra. Självgoda äckel.
Citera
2021-12-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
"Anna Hedenmo frågade mig också hur jag definierar mig sexuellt."

Om Magda Gad ljuger på denna punkt så är det knappast att ta tjuren vid hornen, tvärtom förlorar hon all trovärdighet imo.

Efter att ha levt stora delar av mitt liv i Sverige, under tid när Svt dominerat debatten och fostrat folket till vad de ska tycka, bli min slutsats att Magda Gad inte ljuger.
Citera
2021-12-06, 13:43
Medlem
Maureliuss avatar
Så går det när kvinnoröster ska höras överallt, bara skitsnack och lögner som hela Sverige är fyllt av! Se hur hela jävla landet rämnar pga den feministiska politiken, avskyvärt!
Citera
2021-12-06, 13:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Ska vi gissa hur frågan egentligen lät?
Citat:
Hur är det egentligen med kärleken när man reser så mycket som du gör och befinner sig på platser dit många inte vågar åka?

Magda: Så för att jag inte är gift insinuerar du att jag är flata? *kränkta ljud*
Citera
2021-12-06, 13:47
Medlem
grungewhores avatar
magdalena gad verkar gått full kulturmarxism. hon borde väl vara upprörd om reportern inte frågar utan bara antar...
Citera
2021-12-06, 13:50
Medlem
Citat:
Efter att ha levt stora delar av mitt liv i Sverige, under tid när Svt dominerat debatten och fostrat folket till vad de ska tycka, bli min slutsats att Magda Gad inte ljuger.
Jag tar ingens parti men är genuint intresserad av vem som ljuger. i detta fall. Jag såg programmet och märkte inte att MG skulle ha avslöjats som homosexuell. Det faktum att Magda Gad opåkallat ger sig ut i offentligheten och sätter ljuset på sin sexuella läggning tycker jag ligger henne till last.
Den ena lögnen föder den andra, därför är det viktigt att lögnare avslöjas så snart de uppträder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in