2021-12-05, 19:33
Medlem
ENTPs avatar
Afghanistankorren skriver såhär på twitter:
"Anna Hedenmo frågade mig också hur jag definierar mig sexuellt. Som tur var har någon klokare människa på @svt klippt bort den frågan. Men att den ställdes borde leda till en intern diskussion inom SVT om vad som görs med skattebetalarnas pengar."
https://twitter.com/gad_media/status...44979891150850

Anna Hedenmo går dock ut och svarar:
"På förekommen anledning: Jag har INTE frågat Magda Gad om hennes sexuella läggning. Frågan existerar varken i oredigerat eller redigerat skick. Hon minns fel. Min Sanning kl 20 i kväll. SVT2"
https://twitter.com/AHedenmo/status/1467488601453867013

Fri diskussion men några startpunkter som kanske kan trigga igång lite:
1. Vem ljuger?
2. Vilket sorts jävla parodi lever vi i?
Citera
2021-12-05, 19:37
Medlem
Ograsts avatar
De har ju kvar hela den oredigerade intervjun så det är ju bara att gå igenom den och kolla. Full panik i Anna Hedenmos tonfall.
Citera
2021-12-05, 19:42
Medlem
Nej dom fråga inte om det, däremot så berättade hon att hon jobbat på tidningen QX, så det är väl ganska klart var hon står
Citera
2021-12-05, 19:52
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Nej dom fråga inte om det, däremot så berättade hon att hon jobbat på tidningen QX, så det är väl ganska klart var hon står
Hehe kanske därför hon går omkring i full combat gear nere i Afghanistan. Hahaha kan inte hålla mig för skratt och jag har inte ens tagit en söndagswhisky. Vilken stjärna, man får nästan lite ancient aliens vibbar av den här bilden.
Senast redigerad av ENTP 2021-12-05 kl. 19:55.
Citera
2021-12-05, 20:08
Medlem
Hon har blivit så uppburen av sina kollegor i media, att när hon för första gången får något som kan liknas vid en motfråga, blir helt paff.
Dessutom verkar hon likt andra journalister i Sverige inte värdera sanningen särskilt högt.
Lesbianer verkar också vara ganska så aggressiva av sig - det är nog testosteronet som spökar
Citera
2021-12-05, 20:33
Medlem
Asmodeusvults avatar
Oavsett vem som ljuger är det ju bra för alla parter att tydliggöra att minnet eller ens egen bild av vad som hänt inte räcker vid nyhetsrapportering till svenska folket.

Bra för den allmänna förstärkningen av källkritiken i landet således.
Citera
2021-12-05, 20:41
Medlem
Spotlifes avatar
Journalister och Källkritik, vi vill ha facit nu - vem ljuger?

Väldigt bra om det kommer fram vem som talar osanning. En av dem ljuger uppenbarligen.

Så svårt kan det väl inte vara att gå igenom inspelningen och få svaret på vem som ljuger. En allvarlig anklagelse
Citera
2021-12-05, 20:41
Medlem
Det är det här pisset presstödet går till.
Citera
2021-12-05, 20:51
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag såg detta på Twitter men vågade inte fråga vad problemet med frågan var.

Kan någon förklara för mig varför det är känsligt eller kränkande att få frågan?
Citera
2021-12-05, 21:01
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag såg detta på Twitter men vågade inte fråga vad problemet med frågan var.

Kan någon förklara för mig varför det är känsligt eller kränkande att få frågan?
Det är väl den där feministgrejen "varför får jag som KVINNA och RASIFIERAD, MARGINALISERAD KROPP I VITA RUM #BLM #METOO frågan om min sexuella läggning?". Det spelar bra bland hennes följare. Läs kommentarerna så ser du vilken typ av människor det handlar om, det finns så att säga vissa mönster. Att det sedan rör sig om ett personporträtt i tv-serien "Min Sanning" som antagligen ska gå lite på djupet och ge en mer personlig bild av kändisar gör ju självfallet frågan relevant, och det förstår nog veteranjournalisten Gad. Nu tittar jag förvisso inte på SVT så kan ha fel om vilken sorts program det rör sig om.

"Min Sanning", vilken jävla programtitel för övrigt. Att det fortfarande finns folk som menar att postmodernismen inte är den dominerande ideologin/filosofiska utgångspunkten för public service blir ju nästan satir.
Citera
2021-12-05, 21:12
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Hehe kanske därför hon går omkring i full combat gear nere i Afghanistan. Hahaha kan inte hålla mig för skratt och jag har inte ens tagit en söndagswhisky. Vilken stjärna, man får nästan lite ancient aliens vibbar av den här bilden.
Här är hon ju riktigt snygg!
https://upload.wikimedia.org/wikiped...-11-23_005.jpg
Citera
2021-12-05, 21:16
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Har för mig hon var ihop med en bodybuilderkille förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in