2021-12-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej, inte nödvändigtvis.

När börsen krashade i mars 2020 så tog det bara 4 månader innan den återhämtat sig.

Januari 2018 så krashade den 20% och var tillbaka på samma nivåer en månad senare.

Jag ser inga tydliga bull/bear markets som återupprepar sig.
Jag tänker på finanskriserna. Dot.com-bubblan och 2008. Nu ökar inflationen och börsen verkar väldigt övervärderad. Mars 2020 var en korrektion pga COVID. Jag tror det vi kommer se inom några år kommer bli riktigt illa.
Citera
2021-12-06, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vi sitter i samma båt sithmaster, köpte på 53k och är således också under vatten, dock placerade jag 75% av pengarna i Ethereum som har hållt upp förvånansvärt väl än så länge.

Hade faktiskt tänkt köpa Ethereum för pengarna som jag köpte BTC för, men just då såg BTC ut som en säkrare tradingmöjlighet. Jag kommer definitivt att köpa på mig mer Ethereum framöver.

Edit: Kommer även att flytta över några hundra K i taget från BTC till ETH. Så småningom vill jag ha ca 60% BTC och 40% ETH på mitt konto.
Senast redigerad av SithMaster 2021-12-06 kl. 10:57.
Citera
2021-12-06, 10:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag tänker på finanskriserna. Dot.com-bubblan och 2008. Nu ökar inflationen och börsen verkar väldigt övervärderad. Mars 2020 var en korrektion pga COVID. Jag tror det vi kommer se inom några år kommer bli riktigt illa.
Ja, men du pratar ju om att titta på tidigare cyklar för att avgöra hur framtiden blir. Hade man tittat på Dot.com bubblan och 2008 så hade man gjort bort sig för sedan dess har det bara gått rakt uppåt.

Ditt exempel stärker bara min tes att man inte skall stirra sig blind på historisk data. Speciellt inte för Bitcoin som idag används helt annorlunda än för några år sedan.
Citera
2021-12-06, 10:54
Avslutad
Citat:

Har BTC etablerat sig tillräckligt stabilt vid det laget så kommer BTC att stå emot medan allt annat rasar. Kanske att även guld står emot, det återstår att se.
Citera
2021-12-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Har BTC etablerat sig tillräckligt stabilt vid det laget så kommer BTC att stå emot medan allt annat rasar. Kanske att även guld står emot, det återstår att se.
BTC har inte kunnat stå emot dessa COVID-dippar som orsakats av börsen. Så om börsen skulle krascha ordentligt skulle jag inte betta på att krypto kan stå emot en sån krasch. Även guld och olja kan inte stå emot.
Citera
2021-12-06, 10:58
Avslutad
Citat:
BTC har inte kunnat stå emot dessa COVID-dippar som orsakats av börsen. Så om börsen skulle krascha ordentligt skulle jag inte betta på att krypto kan stå emot en sån krasch. Även guld och olja kan inte stå emot.

Du pratar om dåtid jag pratar om framtid.
Citera
2021-12-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du pratar om dåtid jag pratar om framtid.
Yes, men man måste ju titta på dåtid för att kunna försöka förutspå framtiden. Annars skulle man inte använda TA när man håller på med trading. Hur ska man kunna förutspå väder och klimatförändringar om man inte analyserar det som redan hänt?
Citera
2021-12-06, 12:59
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Yes, men man måste ju titta på dåtid för att kunna försöka förutspå framtiden. Annars skulle man inte använda TA när man håller på med trading. Hur ska man kunna förutspå väder och klimatförändringar om man inte analyserar det som redan hänt?
Var det så du gick tillväga när du var säker på att BTC skall under 10K igen?
Citera
2021-12-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Var det så du gick tillväga när du var säker på att BTC skall under 10K igen?
It's not over yet. Nu är vi iaf närmare 10k än 100k. Även om vi "bara" går till 20-25k så är jag nöjd med min prediction (eller snarare BC Backer's, inte min). Om BTC skapar nytt ATH denna cycle tror jag ändå inte vi kommer nå 100k. Antingen kommer det bli en retrace och sen krasch, eller så nytt ATH, korrektion, sen retrace och krasch (70-80% korrektion).
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-06 kl. 13:22.
Citera
2021-12-06, 13:30
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
It's not over yet. Nu är vi iaf närmare 10k än 100k. Även om vi "bara" går till 20-25k så är jag nöjd med min prediction (eller snarare BC Backer's, inte min). Om BTC skapar nytt ATH denna cycle tror jag ändå inte vi kommer nå 100k. Antingen kommer det bli en retrace och sen krasch, eller så nytt ATH, korrektion, sen retrace och krasch (70-80% korrektion).
Ja, en del är nöjda med en gissning som är 100-150% fel. Andra inte.
Citera
2021-12-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ja, en del är nöjda med en gissning som är 100-150% fel. Andra inte.
Låt säga att botten av BTC ligger på 20k istället för 10k. Ska du påstå att jag är mer fel ute än någon som säger att BTC ska till 200k men endast går till 70-85k?
Citera
2021-12-06, 13:41
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Låt säga att botten av BTC ligger på 20k istället för 10k. Ska du påstå att jag är mer fel ute än någon som säger att BTC ska till 200k men endast går till 70-85k?
Vad har det med saken att göra? Jag påpekar bara att din killgissning på 10K är löjlig. Lika löjligt är det att du är nöjd med en gissning som missar på 100-150% samtidigt som du far runt i trådarna och försöker ge sken av att du kan detta med krypto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in