Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack vare användaren Barby har tråden fått en insikt i hur parets förhållande såg ut men det krockar givetvis med din snedvridna bild av hur parets relation var. Du är inte ärlig för 5 öre.
Barby känner endast till C och har endast pratat lite med C (ytligt bekant). Hon känner/kände inte Beata alls (källa: Barby själv). Så Barby har
bara en sidan av historian, nämligen Cs. Ändå anser du att du har hela bilden för dig genom Barbys berättelse. Det har du
inte. Du har endast den del som C vill att andra människor ska ha av deras relation... Återberättat av en anonym användare. Dessa ord sväljer du med hull och hår. Medans du helt ignorerar vad Bs mamma har berättat,
Bs mamma som med stor sannolikhet känner både B och C och har viss eller tom. god inblick i hur deras förhållande var. Men hennes historia struntar du i och förkastar som osant. Hm.
C har erkänt att han har dödat B. Bs mamma som med stor sannolikhet känner/kände både B och C och har haft viss eller tom. god inblick i deras relation, har uttalat sig om att B kände sig kontrollerad av C och att C misshandlade B. Det finns bilder på Bs misshandlade ansikte. B ansökte om skilsmässa, kontaktförbud och har anmält C för misshandel. Sedan dödade han henne.
Jag skulle nog vilja påstå att hela fallet för mig ser ut som följande:
C har misshandlat och kontrollerat B.
B försöker ta sig fri från relationen.
C mördar B.
En del av kontrollen som C utsatt B för kan mycket väl vara att smutskasta B inför folk. Vissa misshandlartyper (med tex. psykopatiska drag eller narcissistiska drag) kan göra så. Barby kan mycket väl ha använts som en bricka i Cs spel. Nu säger jag inte att det är så, utan jag vill bara framföra att detta inte är ett ovanligt fenomen.
För vad har C gjort åt saken till det han påstått för Barby att Beata har gjort? Har han polisanmält B? Har han ansökt om skilsmässa? Har han berättat för sina släktingar om saken? Har han ansökt om kontaktförbud? Har han kontaktat soc gällande påståenden kring barnen?
Nej! blir svaret på dessa frågor. Istället har han skrivit kärleksförklaringar om B på Facebook och därefter dödat henne...
Och vad har B gjort åt saken som hon anklagade C för? Har hon ansökt om skilsmässa? Har hon polisanmält honom för misshandel? Har hon ansökt om kontaktförbud? Har hon kontaktat sina anhöriga och informerat om misshandeln? Har hon tom. skickat bilder på sitt misshandlade ansikte och hals till sina anhöriga? Svaret på dessa frågor blir
Ja! det har hon gjort. Och sedan har hon blivit dödad av C....
Så. Börja någon gång inse att i detta fallet är det B som är offret och C som är förövaren.
Definitivt när det kommer till vem som dödade vem, men förmodligen också kring vem som misshandlade vem. Och det är
detta fallet tråden handlar om.