2021-09-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter konstigt med tanke på att hon fick skyddade uppgifter. Då brukar det krävas flytt och en del annat. Men de uppgifterna i media är kanske osanna.

100% sanning i det jag berättar. När hon bytte låset så sov han utanför dörren i trapphuset, dagen efter var polis på plats i lägenheten
Citera
2021-09-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Ledsen att göra dig besviken, men haft kontaktförbud sedan 5 mån tillbaka och ansökt om förlängning. Nu hade jag tur att polisen ansåg han som gränslös och farlig plus att dom tömde min mobil på bevismaterial och en rad allvarliga händelser så åklagaren fattade beslut om besöksförbud i 5mån vilket är ”ovanligt” länge. Man kan få de utfärdat i två v. Har man barn ihop är de mycket svårare att få de utfärdat eller att man ”faller tillbaka” själv dvs har kontakt med gärningsmannen. Man invaggas i en falsk trygghet. Han skiter fullständigt i kontaktförbud och har redan överträtt de flertal tillfällen. Så att tro att man är safe för att man har de på papper stämmer inte. Dock är de en markering mot gärningsmannen att man sätter ned foten och de ligger kvar i brottsregistret i 10 år. Men vad händer om man överträder? Han får en reprimand av polisen och blir iväg körd. Tills nästa gång…
Det positiva är att om man ringer 112 så är man högst prioriterad och dom har kommit under två minuter.

Sekretessmarkering har jag fått beviljat nu också men för att få de krävs en flytt, byte av bostad och byte av jobb/skolan. Dock är de ju också mkt beroende på om han stalkar dig har han lätt hittat dig igen.

Jag bytte tele nummer till hemligt, bytte jobb, bytte ort, bytte skola för barnen, bytte hela mitt liv pga vad HAN utsatt mig för i 6 års tid och har inte gett upp än. Han? Han jobbar, bor kvar, lever fritt i väntan på rättegång förutom att han satt häktad i 6 dagar och kom ut med ett besöksförbud i handen så lever han ff med insikten om att han inte har någon del i våldet, trakasserierna och psykiska misshandeln som enl honom är mitt fel och jag som provocerar honom. Det borde kosta samhället extremt mkt mindre pengar att skicka en patrull hem till honom och ha koll på honom, varför ska jag o mina barn fly och ständigt bo i resväskor ? Något är väldigt fel i detta samhälle

Beklagar, det där med kontaktförbud (och ta brottsoffers parti generellt) verkar vara ett rent skämt i Sverige tyvärr.

"Han får en reprimand av polisen och blir ivägkörd", hur många gånger gäller det här? Går det aldrig upp till domstol gällande brutet kontaktförbud? Hade alla som brutit mot det (besök/mail/relefonsamtal osv) fått någon månad i finkan så skulle de kanske tänka sig för en extra gång, nu riskerar de ju ingenting vad det verkar..
Citera
2021-09-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikkipikki
100% sanning i det jag berättar. När hon bytte låset så sov han utanför dörren i trapphuset, dagen efter var polis på plats i lägenheten
Ok. Blir intressant att se hur historien ser ut när det förhoppningsvis blir åtal och fup.

Läser i AB att vid 21.00 hade hon ännu inte hittats. Så den uppgiften som florerat i tråden kan vi ialla fall avfärda.
Citera
2021-09-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Klaudia har lagt upp något intressant på sin sida från SOS .....(polska) att mannen åkte ut med kvinnan och barnet vid Oxie (där polisen är) han gick ut med kvinnan och kom tillbaka ensam, han sa till barnet att hon gått iväg med en väninna.

Det är nog tyvärr inte sant. Där är fynd gjorda vid en damm på en golfbana i Oxie.
Det kan ju vara kläder el en väska el nåt men det kan också vara betydligt värre.
Citera
2021-09-27, 23:36
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ok. Blir intressant att se hur historien ser ut när det förhoppningsvis blir åtal och fup.

Läser i AB att vid 21.00 hade hon ännu inte hittats. Så den uppgiften som florerat i tråden kan vi ialla fall avfärda.
Bekräftat hos Polisen 20:25

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-person-malmo/
Citera
2021-09-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bekräftat hos Polisen 20:25

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-person-malmo/

Inte hittad 22:10 heller men fynd är gjorda.
Citera
2021-09-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Inte hittad 22:10 heller men fynd är gjorda.
Häktningsförhandlingar imorgon. Då får vi se vad tingsrätten tycker fynd och polisens teori är värda.
Gonatt för ikväll.
Citera
2021-09-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite mer info:

Polisen har spärrat av område vid damm: ”Mycket intressanta fynd”

https://www.tv4.se/artikel/58trhpxgk...svunnen-kvinna

https://se.linkedin.com/in/beata-ratzman-89a728190

Det var intressant att läsa på Linkedin. Beata Ratzman jobbade som Barman på Augustenborgpub och restaurang
jan 2017–jul 20181 år 7 månader. Dvs samma pub där hennes exman/man hittade kvinnor att förgripa sig på många år tidigare då restaurangen hette Harem.
Senast redigerad av arcenciels 2021-09-27 kl. 23:50.
Citera
2021-09-27, 23:47
Medlem
Citat:
Häktningsförhandlingar imorgon. Då får vi se vad tingsrätten tycker fynd och polisens teori är värda.
Gonatt för ikväll.

Jag hoppas ngn flashbackare närvarar...
Citera
2021-09-27, 23:50
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det var intressant att läsa på Linkedin. Hon jobbade som Barman på Augustenborgpub och restaurang
jan 2017–jul 20181 år 7 månader. Dvs samma pub där hennes exman/man hittade kvinnor att förgripa sig på många år tidigare då restaurangen hette Harem.

Om detta är sant, så verkar polisen haft otaliga chanser att spärra in denna kvinnoskändare. Önskar de hade gjort det.
Citera
2021-09-27, 23:53
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Det är ju åtta år sen. Vad har det för relevans idag tänker du? Han har ett nytt byggbolag sen 2016.
Låter inte bra.

Nu spekulerar jag lite.

Då har han tillgång till cementblandare.

Såg en film där de gjöt in liket i en trottoar.

Eller gjuta cement runt benen och ståplats i Öresund. Har sett det tillvägagångssättet i annan film.
Citera
2021-09-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Låter inte bra.

Nu spekulerar jag lite.

Då har han tillgång till cementblandare.

Såg en film där de gjöt in liket i en trottoar.

Eller gjuta cement runt benen och ståplats i Öresund. Har sett det tillvägagångssättet i annan film.

Ett sådant förlopp kan jag tro på. Och en sån har varit ned att bygga nya polishuset i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in