2021-12-05, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5076-C
han är intressant.
Exakt vad har olof för content som gör han intressant, enligt dig? Är det för trettionde gången när han ringer "hola don roberto", eller kanske när han för femtionde gången babblar om simpsons, eller för sjuttionde gången upprepar "buhrj khalifa"?
Citera
2021-12-05, 22:19
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Tror ni alla som säger att han är en bluff har råd med dyra bilar, hotell, utemåltider, flytta runt. Nej! Nu får vi höja oss och inte vara så avundssjuka.

Han har någon/några millar absolut.
Men något imperium har han aldrig haft.
Citera
2021-12-05, 22:19
Medlem
Rainmans avatar
Vart förvånad att inte mofasti var med i dokumentären.
Citera
2021-12-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorryskabalurka
Exakt vad har olof för content som gör han intressant, enligt dig? Är det för trettionde gången när han ringer "hola don roberto", eller kanske när han för femtionde gången babblar om simpsons, eller för sjuttionde gången upprepar "buhrj khalifa"?

Att han uppenbarligen är smartare än vad vi/ni tror. Han är modigare än de flesta av oss. Har misslyckats men aldrig gett upp. Han har belägg för det han pratar om. Och ja, som jag sa, det kan bli mycket att lyssna på.
Citera
2021-12-05, 22:28
Bannlyst
Citat:
Att han uppenbarligen är smartare än vad vi/ni tror. Han är modigare än de flesta av oss. Har misslyckats men aldrig gett upp. Han har belägg för det han pratar om. Och ja, som jag sa, det kan bli mycket att lyssna på.
Jag frågade vad du tycker han har för content du tycker är intressant, du svarade aldrig på frågan.
Citera
2021-12-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Han har någon/några millar absolut.
Men något imperium har han aldrig haft.

Vad är ett imperium för dig?
Och vad är framgång?

Som jag sa, inget fan. Och jag gillar inte hans tugg heller. Men inget snack om att han har lyckats. Helt övertygad om att hans approach är för att skapa intresse. Vilket han lyckas med.
Citera
2021-12-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorryskabalurka
Jag frågade vad du tycker han har för content du tycker är intressant, du svarade aldrig på frågan.

Att han blev av med allt, var nere på botten och vände det till framgång.
Citera
2021-12-05, 22:30
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Först, jag är inget fan av killen. Men kan inte sticka under stolen med att han är intressant.

Intressant kan jag hålla med om att han är men thats it.

Citat:
Vet två saker om honom via bekanta. Han är rik och han har gjort karriär.

Sen är det många i Sverige som inte klarar av hans sätt, att tala om sig själv och skryta. Klart det blir mycket, men visst är många av oss lite väl lagom.

Tror ni alla som säger att han är en bluff har råd med dyra bilar, hotell, utemåltider, flytta runt. Nej! Nu får vi höja oss och inte vara så avundssjuka.

Uppenbarligen lider du av samma åkomma som dom flesta av Olof's fan boys, nämligen dålig läsförståelse. Det är inte så många som tvivlar på att fettot har en del deg. Hur han tjänat ihop dom är en annan femma men en kvalificerad gissning är väl låne-skojerierna i USA.

Det dom flesta tänkande individer vänder sig mot är hans lögner och hans behov av att framstå som någon tung gubbe med maffia-kopplingar, d.v.s. hela Escobar-grejen. Och det är just p.g.a. av alla uppenbara lögner, köpta följare etc. som folk sågar och kallar honom för den bluff han är.

Jag kan ju inte tala för alla andra men själv är jag åtminstone inte det minsta avundsjuk. Han har kanske mer deg än mig men jag har så bra ekonomi som jag behöver men framförallt har jag något annat som han aldrig kommer få ...... nämligen klass!

Alltså alla ni fan boys använder ungefär samma taskiga språk och samma trötta retorik som MLM-torskar. Ni måste vara en våt dröm för en förslagen MLM-höjdare. Noll verklighetsanknytning och noll förmåga att tolka och se igenom skitsnack.

/#LOUDmouth#
Citera
2021-12-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Intressant kan jag hålla med om att han är men thats it.

Uppenbarligen lider du av samma åkomma som dom flesta av Olof's fan boys, nämligen dålig läsförståelse. Det är inte så många som tvivlar på att fettot har en del deg. Hur han tjänat ihop dom är en annan femma men en kvalificerad gissning är väl låne-skojerierna i USA.

Det dom flesta tänkande individer vänder sig mot är hans lögner och hans behov av att framstå som någon tung gubbe med maffia-kopplingar, d.v.s. hela Escobar-grejen. Och det är just p.g.a. av alla uppenbara lögner, köpta följare etc. som folk sågar och kallar honom för den bluff han är.

Jag kan ju inte tala för alla andra men själv är jag åtminstone inte det minsta avundsjuk. Han har kanske mer deg än mig men jag har så bra ekonomi som jag behöver men framförallt har jag något annat som han aldrig kommer få ...... nämligen klass!

Alltså alla ni fan boys använder ungefär samma taskiga språk och samma trötta retorik som MLM-torskar. Ni måste vara en våt dröm för en förslagen MLM-höjdare. Noll verklighetsanknytning och noll förmåga att tolka och se igenom skitsnack.

/#LOUDmouth#

Inget fanboy, men låter dig tolka fritt.
Som jag skrev ovan tror jag det är en medveten strategi hur han är på diverse medier. Allt för att skapa frågor och intresse.

Så frågan är vart förståelsen ligger?
Citera
2021-12-05, 22:34
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Och vad är framgång?

Som jag sa, inget fan. Och jag gillar inte hans tugg heller. Men inget snack om att han har lyckats. Helt övertygad om att hans approach är för att skapa intresse. Vilket han lyckas med.

Ett imperium? Vara ledande inom någonting, inneha makt och pengar (mycket!).
Vi har som sagt ingen aning, inte du heller.
Vi kan bara spekulera.
Citera
2021-12-05, 22:37
Citat:
Och vad är framgång?

Vad sägs om påståendet om ett kontor där Escobar Inc har 300 anställda? Kan du hitta en enda anställd eller tecken på att kontoret existerar? Det borde vara lätt om Olof bedriver det konglomerat han påstår.

Varför är alla hans företag registrerade på hyrda brevlådor vid bensinmackar och liknande? Varför kan Flashbackare på plats på de nämnda adresserna inte hitta några spår av Escobar Inc?
Citera
2021-12-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vad sägs om påståendet om ett kontor där Escobar Inc har 300 anställda? Kan du hitta en enda anställd eller tecken på att kontoret existerar? Det borde vara lätt om Olof bedriver det konglomerat han påstår.

Varför är alla hans företag registrerade på hyrda brevlådor vid bensinmackar och liknande? Varför kan Flashbackare på plats på de nämnda adresserna inte hitta några spår av Escobar Inc?

Tror inte de här herrarna är så lätta att hitta av flera orsaker. Men den som letar och gör det ordentligt kommer hitta rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in