2021-12-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag har nog genom hela tråden lagt fram att jag tycker det verkar mer troligt med en olycka än ett självmord. Det står jag för än idag.

Jag har full respekt för alla som också tror att det kan röra sig om självmord. Men de användare som på allvar hävdar att mysteriet är löst med den information vi har i tråden, de ger jag inte mycket för.

Sen dyker användaren Hexagon9mm upp i tråden och "citerar" någon sorts textkonversation som han inte har ett uns bevis för att ha ägt rum, och därmed är fallet löst.

Det kan inte bli mer komiskt än så här och det bevisar bara på vilken nivå det hela har lagt sig. Jag är inte det minsta förvånad att speciellt du tar hans hemmaknåpade citat för det avgörande bevismaterialet. Du är ju den största fånen i hela tråden som dessutom välkomnar varenda en som klarar av att göra en höna av en fjäder.

Jag kontakt med dessa löpare som givit alla uppgifter till bla militären.
Jag kan ställa frågor om du har några vettiga.
Vad vi vet hittils:
•Fyndplatsen där Deniz hittades.
•Vittnen som mött Deniz springandes mot fyndplatsen, vilket är anmärkningsvärt om man inte har för avsikt av att vistas där i oländig teräng i mörkret.
Dessa uppgifter borde du själv kunna verifiera.
•Han sprang ensam.

Vad vinner du på att vara dryg?

Jag berättar om saker som har viss betydelse för fallet, medans din input är värd kattskit.

Jag kan med all säkerhet få ut info om att dessa löpares vittnesmål är äkta.
Du tror inte dom vet vem dom pratat med från militär/polis.

Fatta att detta har hänt!

Det enda jag kan ge dig är att vi inte vet till 100% om det var självmord, trots att allt tyder på det.
Att han skulle dött i en sprängolycka djupt in i en skog faller på sin egna orimlighet.
En officer springer inte runt med sprängämnen hursomhelst.
Hur fan resonerar du?
Citera
2021-12-05, 14:03
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det är svårt att diskutera med personer som dig, för du har ju varit så noga med att påpeka att du endast är i tråden för att "läxa upp" andra användare. Konstant går du igenom användares tidigare inlägg och masskopierar dom gång efter gång. Du kan citera mig hur många gånger du vill, det får mig i alla fall inte att ändra min syn på vad som kan ha hänt.

Verkar som det är "feelingz" och magkänsla du går efter, eftersom du uppenbarligen inte ens kan argumentera för din sak.

Kanske inte ska gapa så högt om du inte kan backa upp det?

Du har trasslat in dig själv genom korkade och ogenomtänka inlägg, så jag behöver inte göra särskilt mycket för att läxa upp dig. Du klarar det utmärkt själv.

Tack & bock.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Vad vi vet hittils:
•Vittnen som mött Deniz springandes mot fyndplatsen, vilket är anmärkningsvärt om man inte har för avsikt av att vistas där i oländig teräng i mörkret.
•Han sprang ensam.

Jag berättar om saker som har viss betydelse för fallet, medans din input är värd kattskit.

Det enda jag kan ge dig är att vi inte vet till 100% om det var självmord, trots att allt tyder på det.
Att han skulle dött i en sprängolycka djupt in i en skog faller på sin egna orimlighet.
Hur fan resonerar du?

Skribenterna som tror på någon form av olycka eller mord kan naturligtvis inte ge någon som helst förklaring till hur DA hamnat i skrevan heller.

Skrevan är alltså extremt liten och dold, ute i väldigt svår terräng vilket givetvis gör mord totalt omöjligt.
Logistiskt är det helt uteslutet att få dit 85kg kropp.

Sen varför skulle en/flera mördare ens spränga en kropp där? Ist för att sänka i vatten eller gräva ner osv osv.

Olycka behöver vi inte ens gå in på eftersom DA var kompetent nog att han aldrig skulle råka spränga sig själv på en löptur. Teorin är nog fan mer korkad än mord.
Senast redigerad av Vaxad 2021-12-05 kl. 14:14.
Citera
2021-12-05, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Vad vi vet hittils:
•Han sprang ensam.

Hur fan resonerar du?

Jag har kontakt med utredare i fallet som alla hävdar att det rör sig om ett mycket välplanerat mord.
Om du ger mig lite frågor så ska jag föra dessa vidare till utredarna och sedan citera deras svar här i tråden.

Fatta, det är ett mycket välplanerat mord detta!
Citera
2021-12-05, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Verkar som det är "feelingz" och magkänsla du går efter, eftersom du uppenbarligen inte ens kan argumentera för din sak.
Jag har sedan länge argumenterat tydligt för min sak. Om du fortfarande ställer mig samma frågor så har du helt enkelt struntat i att bry dig, förmodligen för att jag inte är av samma åsikt som dig.
Citera
2021-12-05, 14:53
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har sedan länge argumenterat tydligt för min sak. Om du fortfarande ställer mig samma frågor så har du helt enkelt struntat i att bry dig, förmodligen för att jag inte är av samma åsikt som dig.

Nej, du har inte gett ett endaste argument till varför det är en olycka.
Citera
2021-12-05, 15:43
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Nej, du har inte gett ett endaste argument till varför det är en olycka.

Kan du inte förstå att för vissa av oss andra här inne krävs det bättre argument än "Han åt ibland bakverk tills han vart proppmätt" och "Han hälsade inte" för att bli övertygade om självmord?

Faktum är att när brodern och vännerna lyckades lista ut lösenordet till hans dator så hitta dom INGA tecken alls på att han skulle ha varit deprimerad!

Jag är öppen för alla teorier men krävs som sagt mer information innan jag är övertygad. Om det som finns nu räcker för dig så får du känna så, men fatta att det inte är så för alla!
Senast redigerad av sneerv 2021-12-05 kl. 15:54.
Citera
2021-12-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Kan du inte förstå att för vissa av oss andra här inne krävs det bättre argument än "Han åt ibland bakverk tills han vart proppmätt" och "Han hälsade inte" för att bli övertygade om självmord?

Faktum är att när brodern och vännerna lyckades lista ut lösenordet till hans dator så hitta dom INGA spår alls på att han skulle ha varit deprimerad!

Jag är öppen för alla teorier men krävs som sagt mer information innan jag är övertygad. Om det som finns nu räcker för dig så får du känna så, men fatta att det inte är så för alla!

Du måste förstå att för dom flesta är detta uppklarat ink polis , militär, Missing people.
Då det bedöms som självmord pga alla uppgifter som framkommit, så kommer du inte kunna läsa om detta i media.
Just pga att det bedömts som självmord.
Du kommer förstå med tiden.
Citera
2021-12-05, 16:47
Medlem
Har nu fått sms från en av löparna, och med den infon kan vi bestämma att Deniz var vid skrevan den 14/11.
Sedan om han valde att stanna i mörkret och detonera sprängladningen efter 24.00 dvs 15/11 är fortfarande oklart.
Borde finnas rapporter om en skarp smäll detta datum?
Gör mitt bästa för att Deniz familj ska få ett datum att skriva på sin sons grav.
Vi borde vara flera som kan kan få detta framåt??
Citera
2021-12-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ja, då borde du m.fl. kanske "lead by example" och sluta skriva här? Eftersom ni på ett respektlöst sätt fortsätter skriva om mord och att det är låg eller ingen sannolikhet med självmord.

Trots att alla faktum i saken tydligt påvisar att DA sprängt sig själv i en liten skreva.

Sen förstår jag inte direkt hur jag har fel att DA's föräldrar flytt till Sverige från Turkiet bara för att de gjorde det just 1958?

Eller att DA's föräldrar visat misstro mot svenska myndigheter? Pappan har ju förfan protesterat utanför polishuset.

Men ditt inlägg sätter ändå saker i perspektiv, vilket jag är tacksam för. Du är uppenbarligen turk och det förklarar naturligtvis din misstro och skeva förhållningssätt i saken.

För att visa ett exempel så kan vi ta när du skrev tidigt i huvudtråden;

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Redan på den tiden så läste du in saker som aldrig hänt bara för att din världsbild skall vara intakt. Dvs. att det kan vara ett mord.

Vilket jag påpekade och du fick pudla i vanlig ordning; (FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Jag lyssnade på en amerikansk detektiv som heter Kenny Maines. Han hävdade att han fått uppdrag där föräldrarna ville motbevisa sitt barns självmord, och när han undersökt saken och bekräftat polisens utredning, kunde de inte hantera sanningen. Han menade vidare att det är inte är ovanligt att föräldrar förnekar sanningen om självmord och vill att det ska vara en fråga om mord istället.

För många säkert en fråga om skam och skuld? Hellre en konspiration, ett mysterium eller något invecklat, långsökt och misstänkt, bara inte ett självmord. Pga detta blir föräldrars åsikter i saken en aning mindre relevanta. Lite som när Ardas storebror plötsligt föreslog att Deniz var på något hemligt och viktigt uppdrag, en hjälte, som hoppat av, levde under cover. Och skulle genomföra en hemlig agent mission. Som så klart inte vem som helst kan klara av.
Citera
2021-12-05, 18:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jag lyssnade på en amerikansk detektiv som heter Kenny Maines. Han hävdade att han fått uppdrag där föräldrarna ville motbevisa sitt barns självmord, och när han undersökt saken och bekräftat polisens utredning, kunde de inte hantera sanningen. Han menade vidare att det är inte är ovanligt att föräldrar förnekar sanningen om självmord och vill att det ska vara en fråga om mord istället.

För många säkert en fråga om skam och skuld? Hellre en konspiration, ett mysterium eller något invecklat, långsökt och misstänkt, bara inte ett självmord. Pga detta blir föräldrars åsikter i saken en aning mindre relevanta. Lite som när Ardas storebror plötsligt föreslog att Deniz var på något hemligt och viktigt uppdrag, en hjälte, som hoppat av, levde under cover. Och skulle genomföra en hemlig agent mission. Som så klart inte vem som helst kan klara av.

Häromdagen skrev jag ett inlägg om att man som förälder upplever sitt barns självmord så smärtsamt att man omedvetet "föredrar" mord. Jag tror att just skulden är så stor så för att uthärda den så letar man efter en annan förklaring. Jag tror att det är så i detta fall med DA.
Jag menar inte att föräldrar måste ha något skuld i att ens barn har tagit sitt liv men jag tror att man ändå tar på sej den känslan och att man undrar om man kunde ha förhindrat detta på något sätt, att man ingenting såg och anade osv....
Ett svar jag fick var att sorgen var densamma hur barnet än hade avlidit.
Sorg är en sak men just "skulden" vid självmord tror jag är många gånger starkare än vid mord och olycka.
Citera
2021-12-05, 19:04
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv

Faktum är att när brodern och vännerna lyckades lista ut lösenordet till hans dator så hitta dom INGA tecken alls på att han skulle ha varit deprimerad!

Det är väl ingen som hävdat självmord enbart p.g.a. bakverken?
Åtminstone inte jag.

För min del så knöt jag ihop säcken tidigt på grund av följande skäl:

1. Självmord var allra mest sannolikt redan vid försvinnandet.

2. Fyndplatsen i sig; det går att utesluta både mord och olycka bara genom att förstå vart DA har dött.

3. Tillvägagångssättet; som ovanstående så ryker både mord och olycka mtp att DA är sprängd.

4. Flera oberoende användare skrev väldigt tidigt i tråden att det är D, att han är sprängd samt att suicid är troligt. Detta långt innan media och föräldrarna rapporterat detta. Det var t.o.m. någon som uppgav att föräldrarna inte har eller kommer acceptera självmord. Detta var alltså i början av mars. Vi vet nu i efterhand att de hade korrekta källor.

5. Medias tystnad och hintar om självmord. Dvs. i vanlig ordning så skriver inte media detaljerat om dödsorsak eller vad som hänt p.g.a. pressetiska regler.

6. Polisens ytterst tydliga besked 1v efter fyndet att de inte misstänker brott. Det är alltså en sprängd kropp vi snackar om. För de som fortfarande inte förstår så betyder det att polisen har mer att gå på än den tekniska bevisen från fyndet.

Detta är egentligen bara ett axplock och en kort summering, men ungefär så ser kedjan ut om varför vi kan vara övertygade om att DA har tagit sitt liv via sprängning. Sen finns det ju naturligtvis massor av andra detaljer, så som att DA lämnat mobil och plånbok hemma, aldrig sprungit några 5 mil tidigare och nu eventuellt 2 löpare som sätt DA i anknytning till platsen osv osv.

Om man fortfarande inte förstår, då rekommenderar jag att man söker professionell hjälp alternativt slutar hänga på internet överhuvudtaget.
Citera
2021-12-05, 19:18
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider

Visst är det så. Personligen så klandrar jag inte föräldrarnas beteende post mortem i just detta fallet. Visst kanske de är lite knepiga och inte riktigt begriper det svenska systemet osv. - men jag köper det.

Som jag nämnt tidigare så är föräldrarna i en oerhört påfrestande situation. Inte nog med att deras son är död så har ärendet varit extremt stort i media och i tillhörande facebook-grupp osv. Föräldrarna har dessutom haft en orealistisk bild av DA även när han var vid liv, vilket givetvis gör det ännu svårare att acceptera verkligheten och deras eventuella ansvar i utfallet.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Häromdagen skrev jag ett inlägg om att man som förälder upplever sitt barns självmord så smärtsamt att man omedvetet "föredrar" mord. Jag tror att just skulden är så stor så för att uthärda den så letar man efter en annan förklaring. Jag tror att det är så i detta fall med DA.
Jag menar inte att föräldrar måste ha något skuld i att ens barn har tagit sitt liv men jag tror att man ändå tar på sej den känslan och att man undrar om man kunde ha förhindrat detta på något sätt, att man ingenting såg och anade osv....
Ett svar jag fick var att sorgen var densamma hur barnet än hade avlidit.
Sorg är en sak men just "skulden" vid självmord tror jag är många gånger starkare än vid mord och olycka.

Att ens barn tar självmord är nog, utan att överdriva, det absolut värsta som kan hända en förälder. Oavsett om barnet är vuxet så har man ju något form av ansvar i att det blev som det blev. En obegriplig sorg och trauma. Så jag har full förståelse att det kan vara väldigt svårt att acceptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in