Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Tänka sig, tänka sig, då faller ju hela tesen om att mörka krafter samarbetar bakom stackars Esbjörn.
Inte helt.
Grundtesen var väl att Majkgård ville åt fastigheten och då använde sin väninnas kontaktnät för att försöka få köpet hävt. Men eftersom de tydligen var mer intresserade av att smutsa ner Ebbas rykte i media och inte verkade fatta att Esbjörn var tvungen att medverka vid en hävning så gick den planen åt helvete.
Plan B, (eller Tes B, så att säga), var då skademinimering. De insåg kanske att det var bättre att få till en förlikning och slippa riskera att någon skulle behöva förklara vissa samband i rätten. (som att man försökt få det till att Esbjörn är Dement, men samtidigt uppenbarligen klarat av att skicka in saker till rätten OCH skriva på fullmakter)
Sen blir det ju lite rörigt när Esbjörn överklagar stadfästelsen han själv ville få till,
Nya Ombudet för ju bland annat fram att Esbjörn kan nog tänka sig att fullfölja om han bara får lite mer betalt för huset...
Där får jag gissa att de insåg att resultatet av Plan B* naggats i kanten av arvoden till ombuden
*dvs de nöjde sig med dryga 3 mille på istället för en fastighet som kanske är värd mer om ett par år
Citat:
Väldigt anmärkningsvärt att advokater lämnar sin klient två veckor innan rättegång. Får de ens göra det? Johann fick inte lämna fallet när han ville.
Självklart avslutar de uppdraget när fallet är avslutat, vilket det var i samband med förlikningen.
Hade det inte blivit en förlikning så hade de företrätt Esbjörn i rätten
Citat:
Väldigt intressant oxå att Esbjörn säger att det här handlar om att jag blev pressad att skriva på försäljningsavtalet med Ebba och att jag skrev på mot min vilja.
Ja speciellt som han i MuF svarade precis tvärtom på en direkt fråga rörande just det...
Det är sådana saker som gör att man faktiskt börjar fundera på VEM det är som skickar in saker i Esbjörns namn.