2021-12-04, 14:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Den är länkad tex i trådstarten och även i tråden. Det är inlaga 174 bil 2.

De hänvisningar jag sett till länkar är att det står ”följande xxxx”. Hur man väljer att tolka är en annan fråga. Men det är ofta en del skriver att nåt är på ett visst sätt när inlagor säger motsatsen. Då är det väl inlagan som representerar vad parten vill säga eller hur?

Du håller dig till fakta? Hur var det med järnväg på tomten och glasverandan?
Och jag får Bad Gateway på dom.
2021-12-04, 14:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Får hoppas att esb fd advokater och vän anmäler esb för förtal.
Och esb anmäler dom.
Ja hoppas alla anmäler varandra som galna. Tänk vad roligt det vore för oss Flashbackfånar.
2021-12-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Och jag får Bad Gateway på dom.
Funkade nyss för mig.

Prova annars att klistra in detta i adressfältet och klicka på den.
https://cdn-129.anonfiles.com/pa97NfT8u5/fb9e5d4b-1638624657/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%20174,%20Överklagande%20fr%20Esbjörn%2 0Bolin%20.pdf
2021-12-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ja hoppas alla anmäler varandra som galna. Tänk vad roligt det vore för oss Flashbackfånar.

Skulle inte vara roligt alls.
Om det Esb har lämnat in är sant så borde han anmäla
2021-12-04, 14:51
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Myndigheternas beslut måste kunna motiveras och stå på laglig grund.
Det är absolut inte upp till enskilda handläggare att hitta på egna regler som det behagar dem eller deras agenda. Detta är tyvärr ett av de största problemen som vi brottas med inom styrningen av landet vilket har accelererat sedan Palme tog bort tjänstemannaansvaret.

Det är nog inte så märkligt att Lantmäteriet avvaktar. Dels verkar det finnas en osäkerhet om vad tvisten (överklagandet) avser, bland annat har ju sjörättsjuristen yrkat att affären skall återgå. Så kommer det inte att bli, i alla fall inte av anförda skäl, men att ny lagfart inte meddelas när tvisten fortsätter är inte så konstigt.

Man bör nog fråga sig vilket lagstöd det just nu finns för att utge ny lagfart snarare än att fråga sig vilket lagstöd som finns för att inte ge ny lagfart (den är ju vilande, låst gentemot både Esbjörn och Ebba). Att skynda sig och riskera att det blir fel är förstås mindre lockande än att avvakta och sedan göra rätt - om man är Lantmäteriet.
2021-12-04, 15:16
Medlem
Citat:
Vad menar du? Det blev ja förlikning. Domstolen har bara tagit in de bilagor partens skickat. Eller har jag missat en rättegång?
Ja du har missuppfattat även det.
2021-12-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är nog inte så märkligt att Lantmäteriet avvaktar. Dels verkar det finnas en osäkerhet om vad tvisten (överklagandet) avser, bland annat har ju sjörättsjuristen yrkat att affären skall återgå. Så kommer det inte att bli, i alla fall inte av anförda skäl, men att ny lagfart inte meddelas när tvisten fortsätter är inte så konstigt.

Man bör nog fråga sig vilket lagstöd det just nu finns för att utge ny lagfart snarare än att fråga sig vilket lagstöd som finns för att inte ge ny lagfart (den är ju vilande, låst gentemot både Esbjörn och Ebba). Att skynda sig och riskera att det blir fel är förstås mindre lockande än att avvakta och sedan göra rätt - om man är Lantmäteriet.
Lagfarten lades vilande eftersom Ebba Busch saknade bevittnat köpebrev. Det har hon nu lämnat in så processen borde slutföras.

Esbjörn Bolin har beskrivit hur han av sina advokater i maskopi med Pernroth Lüllmaa tvingades att skriva under ett förlikningsavtal men han har väl aldrig ens nämnt något tvång vid undertecknandet av köpebrevet. För jag tvivlar på att det skedde vid samma tillfälle.

Så det finns ingen invändning mot det bevittnade köpebrev han egenhändigt undertecknat och överlämnat till Ebba Busch.

Lantmäteriet behöver inte ta del av ett förlikningsavtal för att ge en lagfart, det ska de göra vid uppvisande av ett bevittnat köpebrev och ett sådant har de.

Vad gäller den utpressning som Esbjörns advokater och Pernroth Lüllmaa anklagas för gällande förlikningsavtalet så är det en helt annan process. Förutsatt att inte Esbjörn hävdar att han vid ett annat tillfälle utpressades att underteckna även köpebrevet, men det gör han väl inte?
2021-12-04, 17:13
Medlem
Lejon-xs avatar
Ebba hamnade på *Bronsplats* i Markus Tv4:s julbordundersökning! Utgår ifrån att alla här inne, har sett detta och vet vad jag skriver om :-) Måste bara få säga grattis till henne, helt opolitiskt!

Verkar som svenska folket vill komma till hennes nya hus, se hur hon har renoverat, njuta av julstämningen, god julmat och framförallt var med i ett gott Ebba-sällskap.

Kanske de också får se en glad Esbjörn skutta runt där, utklädd till tomte med lösskägg och luva. Efter att han har tvingat alla barnen, att sitta och lyssna på hans tomterövarhistorier, delar han ut julklappar.

Han tänker såhär, att han inte har behov av alla pengar han fick från husförsäljningen. Han vill glädja de unga barnen, istället för att en gammal tant ska ärva eller plocka av honom alla pengar!
2021-12-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Ebba hamnade på *Bronsplats* i Markus Tv4:s julbordundersökning! Utgår ifrån att alla här inne, har sett detta och vet vad jag skriver om :-) Måste bara få säga grattis till henne, helt opolitiskt!

Verkar som svenska folket vill komma till hennes nya hus, se hur hon har renoverat, njuta av julstämningen, god julmat och framförallt var med i ett gott Ebba-sällskap.

Kanske de också får se en glad Esbjörn skutta runt där, utklädd till tomte med lösskägg och luva. Efter att han har tvingat alla barnen, att sitta och lyssna på hans tomterövarhistorier, delar han ut julklappar.

Han tänker såhär, att han inte har behov av alla pengar han fick från husförsäljningen. Han vill glädja de unga barnen, istället för att en gammal tant ska ärva eller plocka av honom alla pengar!
Det vore fantastiskt om Busch och Bolin kunde sluta fred så här i juletider. De behöver båda få lite julefrid och kommandoran på Odalgården behöver få rejält magknip precis som den giriga motsvarigheten i Lönneberga som åt upp maten för fattighjonen. Binninge behöver få några rejäla klappar…med ett vedträ.
2021-12-04, 20:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Funkade nyss för mig.

Prova annars att klistra in detta i adressfältet och klicka på den.
https://cdn-129.anonfiles.com/pa97NfT8u5/fb9e5d4b-1638624657/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%20174,%20Överklagande%20fr%20Esbjörn%2 0Bolin%20.pdf
Tack! Ja det där var intressant läsning. Där föll de teser som funnits att Monika skulle vara i maskopi med team Esbjörn. Som det gnällt här inne om att Esbjörn egentligen vill sälja, men att Monica och Margareta gör detta mot hans vilja. Och så vips händer det här. Tänka sig, tänka sig, då faller ju hela tesen om att mörka krafter samarbetar bakom stackars Esbjörn.

Väldigt anmärkningsvärt att advokater lämnar sin klient två veckor innan rättegång. Får de ens göra det? Johann fick inte lämna fallet när han ville.

Väldigt intressant oxå att Esbjörn säger att det här handlar om att jag blev pressad att skriva på försäljningsavtalet med Ebba och att jag skrev på mot min vilja.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja du har missuppfattat även det.
Hur då? Du påstår att domstolen kommit fram till vissa saker. Och jag säger att domstolar inte kommer fram till saker innan rättegång. Men utveckla gärna hur du menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x

Matcus!?! Opartisk!?! Nu driver du allt.

Programinslaget du menar har jag inte sett.

Jag har personligen svårt att tro att Esbjörn är välkommen på julfirande hos Ebba, jag tror förövrigt att det är där skon klämmer.

Ebba gav Esbjörn intrycket att han var väldigt välkommen in i hennes familj och att huset alltid stod öppet för honom. Ett löfte hon inte hade en tanke på att hålla.
2021-12-04, 21:32
Medlem
Citat:
Tänka sig, tänka sig, då faller ju hela tesen om att mörka krafter samarbetar bakom stackars Esbjörn.
Inte helt.
Grundtesen var väl att Majkgård ville åt fastigheten och då använde sin väninnas kontaktnät för att försöka få köpet hävt. Men eftersom de tydligen var mer intresserade av att smutsa ner Ebbas rykte i media och inte verkade fatta att Esbjörn var tvungen att medverka vid en hävning så gick den planen åt helvete.

Plan B, (eller Tes B, så att säga), var då skademinimering. De insåg kanske att det var bättre att få till en förlikning och slippa riskera att någon skulle behöva förklara vissa samband i rätten. (som att man försökt få det till att Esbjörn är Dement, men samtidigt uppenbarligen klarat av att skicka in saker till rätten OCH skriva på fullmakter)

Sen blir det ju lite rörigt när Esbjörn överklagar stadfästelsen han själv ville få till,
Nya Ombudet för ju bland annat fram att Esbjörn kan nog tänka sig att fullfölja om han bara får lite mer betalt för huset...

Där får jag gissa att de insåg att resultatet av Plan B* naggats i kanten av arvoden till ombuden
*dvs de nöjde sig med dryga 3 mille på istället för en fastighet som kanske är värd mer om ett par år

Citat:
Väldigt anmärkningsvärt att advokater lämnar sin klient två veckor innan rättegång. Får de ens göra det? Johann fick inte lämna fallet när han ville.
Självklart avslutar de uppdraget när fallet är avslutat, vilket det var i samband med förlikningen.
Hade det inte blivit en förlikning så hade de företrätt Esbjörn i rätten

Citat:
Väldigt intressant oxå att Esbjörn säger att det här handlar om att jag blev pressad att skriva på försäljningsavtalet med Ebba och att jag skrev på mot min vilja.
Ja speciellt som han i MuF svarade precis tvärtom på en direkt fråga rörande just det...
Det är sådana saker som gör att man faktiskt börjar fundera på VEM det är som skickar in saker i Esbjörns namn.
2021-12-04, 22:05
Medlem
Givetvis vill Pernroth Lüllmaa ha en förlikning hellre än ställa sig inför rätten och bli förhörd om vilka ekonomiska beslut hon har tagit med generalfullmakten från Esbjörn som underlag, samtidigt som hon ska försöka framställa honom som oförmögen att ta beslut och skriva avtal.

Det är verkligen komiskt att det fortfarande finns någon som tror på Rättshaveristorganisationens lögner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in