Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
34 800, du har då dåliga container kontakter kan man tycka.
Ebba måste ju ha väldigt många mer än 3 containrar under den tänkta förvandlingen av huset. Kök och badrum ska blåsas ur. Det ska grävas avloppstank. Kanske borras efter vatten och värme etc etc etc.
Jag tror nog att Ebba kommer att förhandla fram ett paketpris så att 3 containers blir mycket billigare än så.
Men om nu din siffra är relevant så är 300 000 - 34 800=265 200.
265 200 kr är en ganska summa om ni frågar mig.
Det kostar drygt 11 000 att hyra en 20-kubikscontainer, där sopsortering ingår, i Uppsala en vecka, hos Ragnsells. Tveksamt att du kan förhandla dig fram mängdrabatt på sopsorteringen och det är den dyra delen av hyran.
Antalet containrar handlade bara om att ta reda på det bös Esbjörn lämnar efter sig.
Du får inte glömma att ta hänsyn till kostnaden att flytta bös till containern. Räkna med en vanlig timpenning, även om du gör jobbet själv.
Sedan ser jag ansvarsfrågan som viktig. En sanering kan bli väldigt dyr om det behövs och det ansvaret har flyttats över till Ebba. Allt arbete och plnering hamnar hos henne också.
Diffen för Esbjörn är inga 300', utan efter vinstskatten handlar det om 234' och inget annat. Det är Ebba som slipper betala 300' till Esbjörn, men som sagt var, hon får arbete, ansvaret och tar den ekonomiska risken.