2021-12-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Är kindberg narcissist?

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kindberg-kan-tanka-sig-atervanda-till-ofk-lennart-johanssons-pokal-ska-hem-til/

Ja det stannar väl inte bara där, han är garanterat psykopat också.
Citera
2021-12-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
En intressant krönika

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/darfor-frias-kindberg-trots-medgivandet--i-forhor-med-polisen/
Citat:
En av de åtalade – Peabchefen – har under tiden gått bort och alla förhör från tingsrätten raderades av misstag.

Normalt spelas förhören från tingsrätten upp under hovrättsförhandlingen men nu fick alla förhöras på nytt och flera har haft svårt att minnas händelser flera år tillbaka i tiden.
Det fetade.
Vilken fadäs! Borde fått mer uppmärksamhet.
Citera
2021-12-04, 14:19
Medlem
Fy fan vilket jävla stålbad denna man har gått igenom.

Lägg ner era jävla trollfasoner och inse att rättssystemet har sagt sitt. Ingen här inne vet NÅGONTING. Jag tror att dömande individer i rättsinstansen har lite mer grunder för den dom som har förmedlats än vad ni har.

Teorin att ”han blev frikänd pga brist på bevis och därmed ändå är skyldig” faller på sin egen orimlighet. Med det tankesättet så har alla som någonsin åtalats för något alltid varit skyldiga. Då kan vi lika gärna gå tillbaka till giljotinering i samhället. Och jag hoppas då att det är ni själva eller någon i er närhet som drabbas i ett sådant scenario. Då kanske ni skulle nödgas att ändra uppfattning.

Väx upp för fan eller flytta till nordkorea.

All heder till denna man och hans familj. Nu hoppas jag att de kan börja läka det vidriga dem har fått genomgå.
Citera
2021-12-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HastaElFuego
Fy fan vilket jävla stålbad denna man har gått igenom.

Lägg ner era jävla trollfasoner och inse att rättssystemet har sagt sitt. Ingen här inne vet NÅGONTING. Jag tror att dömande individer i rättsinstansen har lite mer grunder för den dom som har förmedlats än vad ni har.

Teorin att ”han blev frikänd pga brist på bevis och därmed ändå är skyldig” faller på sin egen orimlighet. Med det tankesättet så har alla som någonsin åtalats för något alltid varit skyldiga. Då kan vi lika gärna gå tillbaka till giljotinering i samhället. Och jag hoppas då att det är ni själva eller någon i er närhet som drabbas i ett sådant scenario. Då kanske ni skulle nödgas att ändra uppfattning.

Väx upp för fan eller flytta till nordkorea.

All heder till denna man och hans familj. Nu hoppas jag att de kan börja läka det vidriga dem har fått genomgå.
va faan han erkände ju själv det saltade fakturorna i det inledande förhören, så jävla oskyldig är han inte,
dock så har hovrätten bedömt att bevisen inte är tillräckliga för att dom ska kunna bli dömda för sina brott. De kan ha funnits att fast pris avtal jaha humor.

Inga jobb utförda, förfalskade dokument inlämnade och erkännanden i förhör , ingen människa med lite vett i skallen kommer vilja ha med fullblodspsykopaten kindberg att göra.
Citera
2021-12-04, 20:55
Medlem
zebra121s avatar
Vilka dårar är det som sitter i hovrätten? Vad har de för utbildning?

Kindberg är dömd i TR och är för alltid en fuskare, precis som att han erkänt saltade fakturor tidigare. Att inspelningar måste tas om från TR är pinsamt dåligt från lokalerna i Härnösand. Jag kände detta på mig. PINSAMT.
Han måste ha mutat domarna för oskyldig, det är han ta mig fan verkligen inte.
Citera
2021-12-04, 21:11
Medlem
Citat:
Kindberg är dömd i TR och är för alltid en fuskare

Det är exakt den inställningen som du ger uttryck för som har blivit problemet i detta jävla land. När individer i samhället anser stå över samt ha rätten att föregå rättsvårdande myndigheter.

Sån skrämmande ignorans. Men det är ju lätt att sitta och knappra på tangentbordet och döma andra.

Sandlådenivå.
Citera
2021-12-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
va faan han erkände ju själv det saltade fakturorna i det inledande förhören, så jävla oskyldig är han inte,

Vad baserar du detta på?

Har du själv lyssnat på förhören, eller läst om det i högkvalitativa medier såsom expressen/aftonbladet?

Låt mig gissa: det sistnämnda.
Citera
2021-12-04, 21:47
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Det är exakt den inställningen som du ger uttryck för som har blivit problemet i detta jävla land. När individer i samhället anser stå över samt ha rätten att föregå rättsvårdande myndigheter.

Sån skrämmande ignorans. Men det är ju lätt att sitta och knappra på tangentbordet och döma andra.

Sandlådenivå.

Sandlådenivå?
Slå en signal till Bosse Svensson (C) och Östersundshem så ska du se att du blir klokare. Läs på innan du uttalar dig om något.
Finns hur mycket information som helst att DK medgett luftfakturor i ett tidigare skede.
Citera
2021-12-04, 21:50
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Vad baserar du detta på?

Har du själv lyssnat på förhören, eller läst om det i högkvalitativa medier såsom expressen/aftonbladet?

Låt mig gissa: det sistnämnda.

Vad jag baserar detta på? De källorna håller jag för mig själv men för egen skull kan du ju höra med kommunalrådet i Östersund och läsa på lite om historien. DK erkände men drog sedan tillbaka erkännandet. Det är vida känt.
Pengar har försvunnit från Östersundshem plus att han erkände luftfakturor i ett tidigare skede.

Bara för att du kräver länkar finns här tre stycken :

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/anteckningar-om-luftfaktura-hittade-hos-kindberg-varsta-jag-sett/

https://www.svd.se/kindberg-om-fakturorna-pengarna-ska-till-ofk

https://branschaktuellt.se/byggindustrin/20232-ostersundshem-daniel-kindberg-brutit-mot-flertal-regler/
Senast redigerad av zebra121 2021-12-04 kl. 21:58.
Citera
2021-12-04, 22:31
Medlem
Citat:
Sandlådenivå?
Slå en signal till Bosse Svensson (C) och Östersundshem så ska du se att du blir klokare. Läs på innan du uttalar dig om något.
Finns hur mycket information som helst att DK medgett luftfakturor i ett tidigare skede.

En politiker och tillika ett kommunalägt bostadsbolag har ju uppenbara intressen i frågan, så mycket bör vi kunna vara överens om va?

Dessa nämnda ovan är inte en del av de rättsvårdande myndigheterna.

Om detta system skall funka, så kan det inte vara så att folk döms ut som skyldiga i folkdomstolen när de friats av de instanserna som är tillsatta för att skipa rättvisan.

Då förutsätter jag i ett exemplifierande scenario där du blir anklagad för våldtäkt / misshandel / whatever och fälls i TR men frias i HovR, att du skulle vara fullt bekväm med att du skulle uppfattas som skyldig.

Tror din uppfattning skulle vara annorlunda då, men vad vet jag.
Citera
2021-12-04, 22:45
Medlem
Citat:
Vad jag baserar detta på? De källorna håller jag för mig själv men för egen skull kan du ju höra med kommunalrådet i Östersund och läsa på lite om historien. DK erkände men drog sedan tillbaka erkännandet. Det är vida känt.
Pengar har försvunnit från Östersundshem plus att han erkände luftfakturor i ett tidigare skede.

Bara för att du kräver länkar finns här tre stycken :

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/anteckningar-om-luftfaktura-hittade-hos-kindberg-varsta-jag-sett/

https://www.svd.se/kindberg-om-fakturorna-pengarna-ska-till-ofk

https://branschaktuellt.se/byggindustrin/20232-ostersundshem-daniel-kindberg-brutit-mot-flertal-regler/

Min fråga var om du personligen lyssnat på förhören eller inte, inget krävande av länkar.

Anledningen till min fråga var för att medias styrka idag är att folk köper vad som skrivs rakt av.

”If you read the news you’re misinformed, if you don’t read the news you’re uninformed”.

Om jag läser något så är det domar. Förmedlade av rättssystemet, och rättssystemet enbart. Därifrån kan man sedan bilda sig sin egna uppfattning.

Men ah fan toppen då. Ring HD och säg att hovrätten gjort fel, fan att sanningen fanns i diverse nyhetsartiklar / på flashback! Hur har juristerna kunnat missa det 😲
Citera
2021-12-05, 00:16
Medlem
Kindberg pumpade in en massa pengar o fotbollsklubben
MEN HUR MYCKET SKODDE HAN (O KUMPANERNA) SIG SJÄLV(A)

Ingenting - liiitee - maasssooor?

PEAB var väl med - vad tyckte dom o vad tycker dom nuu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in