Citat:
Ursprungligen postat av
Balanar
”Styrelsen för Östersundshem hade idag sitt ordinarie styrelsemöte. I samband med misstankarna mot Daniel Kindberg, före detta vd:n för Östersundhem, riktades även misstankar mot Östersundshem.
Östersundshems styrelseordförande Tord Andnor tillkännagav i dag att hela styrelsen för bostadsbolaget avgår med omedelbar verkan.
– Vi beställde därför en utredning. Den utredningen är ännu inte klar. Utredningsarbetet fortsätter. Vi informerade ägarna om att utredningen inte är klar och under dagens diskussioner, under dagens möte framkom att ägarna Rådhus AB inte längre har förtroende för oss, säger Tord Andnor.”
I och med detta så avgår styrelsen med omedelbar verkan.
Extremt intressant att få veta vad de hittat i utredningen och vad mer som dyker upp nu när de gräver vidare.
Och då handlar det ändå "bara" om Östersundshem. Vad mer dyker upp i PEABs rullar? Hur många fler är inblandade överhuvudtaget? Tänker på hans egen teori: "Jag vet fortfarande inte om det blir rättegång och skulle det bli det så är min inställning att jag ska bli frikänd".
En fundering - den unga "flickvännen" på Östersundshem - vad har hon för roll där och hur kan ha dragit fördel genom att inleda en relation med henne?