2021-12-04, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om du tänker på kvinnan som bär päls, har glasögon och har långt lockigt rödbrunt hår så finns klippet här:

https://www.youtube.com/watch?v=S7FyB249uUE

14.15 in i klippet. Ur Borgnäs "Mannen, mordet, mysteriet".

På mig ger personen intrycket av att vara en förklädd man. Främst är det hakpartiet som väcker mina misstankar.
Ja en transa!
Jag leker med tanken att GM finns där i klungan av folk men så iskall var han inte, tror jag.
Såg för övrigt en dokumentär i veckan, "Bussresan"som var inspelad-86 .Här slungas man tillbaka i tiden ,påtagligt hur tiden har förändrats.
Vi har en del yngre som skriver i tråden ,vill ni få känslan av hur det var i mitten på 80-talet.
Rekommenderas för de som inte var födda då!
Citera
2021-12-04, 10:37
Medlem
staticages avatar
Sigge och Roger och säkert en hel drös andra hade solida motiv att bli av med Petterson,tyvärr så köpte polisen allt.Oturligt för Christer så såg och rörde han sej skrämmande likt GH.En röd tråd i det här landet är att man aldrig erkänner när man har fel,trots att alla fakta ligger på bordet.Ett proffessionellt mord skulle inte gått till på detta sätt,ena kulan missar Lisbeth ena sätts i ryggen.Skytten stod toknära men missar ändå?Rent statistiskt i västvärlden hur många politiker har mördats proffessionellt?Alla vad jag minns har utförts av ensammna män.Skälet till mörkläggningen är den katastrofala utredningen kring mordet som är en större skandal än att Palme sköts ihjäl.
Citera
2021-12-04, 13:44
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Sigge och Roger och säkert en hel drös andra hade solida motiv att bli av med Petterson,tyvärr så köpte polisen allt.Oturligt för Christer så såg och rörde han sej skrämmande likt GH.En röd tråd i det här landet är att man aldrig erkänner när man har fel,trots att alla fakta ligger på bordet.Ett proffessionellt mord skulle inte gått till på detta sätt,ena kulan missar Lisbeth ena sätts i ryggen.Skytten stod toknära men missar ändå?Rent statistiskt i västvärlden hur många politiker har mördats proffessionellt?Alla vad jag minns har utförts av ensammna män.Skälet till mörkläggningen är den katastrofala utredningen kring mordet som är en större skandal än att Palme sköts ihjäl.
Det är ju under förutsättning att antaganden om skottföljd, vapen och allt sådant stämmer. Själv bedömer jag det som väldigt professionellt. Palme som var målet fick ett direkt dödande skott i ryggraden. Både snabbt och effektivt.
http://www.itdemokrati.nu/ här kan du tex läsa om lite alternativa teorier om skotten.

Sedan är det väl en överväldigande del av politiska mord som sker av grupperingar av politiska motståndare? De ensamma galningarna blir väl dessutom ganska ofta ifrågasatta som gärningsmän, lex Kennedymordet. Eller i det här fallet SE.
Citera
2021-12-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Så du menar att utpekandet av SE var en desinformationskampanj för att skydda en död Svarten.

Nej du om det funnits så mycket som ett sandkorn i det teorin så hade naturligtvis detta varit en våt dröm för Palmegruppen. Samma gäller naturligtvis andra påstådda gm som PU ratat.

Jag vet inte vad nya palmegruppen hållt på med. Tror bara de varit tröga.
Citera
2021-12-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Lars-Inge Svartenbrandt – med David Lüning
I dagens avsnitt intervjuar David Lüning en pensionerad egenföretagare från Mellansverige som menar att han kommit mycket närmare lösningen på Palmemordet än många andra...

https://play.acast.com/s/palmemordet/309-lars-inge-svartenbrandt-med-david-luning

Ja, företagaren o jag kan diskutera det vi har till våra böcker. Jag har väntat på att någon ska våga öppna munnen. Denna har ju kämpat längre än jag men han borde lämna över det han vet till Riksåklagaren.
Citera
2021-12-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Inget starkt case. "Jag vet att det var han" var det hela, i stort sett

Ja det är ju tillräckligt o han hade mycket material. Som jag...
Citera
2021-12-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Tyvärr bland det sämsta avsnittet i podden .Annars riktigt bra podd.
Svarten har ingenting med Palmemordet att göra.
Svartenbrandt är för mig en gåta ,han måste levt på gränsen till fullständigt känslokall ,empatilös till en intelligent människa som hade en förmåga att äga språket ,förmåga att sätta ord på känslor som uppenbarligen inte fanns hos honom.

GM finns hos dem som var snabba med desinformation....det började tydligen redan på LAC.
Snart måste människor med kunskap om detta börja kvittra!
Vet inte om det finns några få som fortfarande är i livet, som har makt att tysta andra ,men åren går så de borde börja med ålderns rätt förenas med Palme.

Det är Svarten. Hoppas snart utredningen öppnas igen. Han är mördaren och brevskrivaren o har skrivit boken Kontraktet.
Det är ju för ni här inte kommit på det själv ni är negativa. O ni har väl inte heller umgåtts med Svarten o hört honom babbla?
Senast redigerad av Cianneli 2021-12-04 kl. 20:04.
Citera
2021-12-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
När Dag Andersson höll i PU så var man intresserade av Christer A, Walkie-Talkie observationerna och Sydafrika.
Jag trodde KP skulle fortsätta att undersöka det Dag A hållit på med men istället skiftade man fokus och började med Skandiamannen för hela slanten.

På Dag Anderssons tid höll de på med Svarten med. Alltid höll de på med honom tills han dog.
Citera
2021-12-04, 20:41
Medlem
Svarten kan man räkna bort 😂😂😂, han torska ju på varenda brott han gjorde. Nykter var han trevlig och hälsade men onykter eller på dåligt humör då blev han svart i ögonen. Han bodde granne med en kompis på storskiftesgatan 87 i Linköping på 90 talet.
Citera
2021-12-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Svarten kan man räkna bort 😂😂😂, han torska ju på varenda brott han gjorde. Nykter var han trevlig och hälsade men onykter eller på dåligt humör då blev han svart i ögonen. Han bodde granne med en kompis på storskiftesgatan 87 i Linköping på 90 talet.

Du kan inte Svarten märker jag. Han har gjort mängder av brott han kommit undan med. Sedan är det hittepå att han blev galen när han drack. Var ju bra att säga det för då är det legalt.
Då har din kompis bevittnat missbruk och hustrumisshandel om han bodde granne med Svarten.
Citera
2021-12-05, 06:28
Medlem
p.norths avatar
Lite underligt ändå att Anders björkman kunde missa paret Palme samt dekorima mannen. Han var ju där i närheten ensam i ett par minuter innan då helt plötsligt ha paret Palme framför sig. Han måste ha gått in på bankautomaten för att värma sig i någon minut eller två?
Citera
2021-12-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är Svarten. Hoppas snart utredningen öppnas igen. Han är mördaren och brevskrivaren o har skrivit boken Kontraktet.
Det är ju för ni här inte kommit på det själv ni är negativa. O ni har väl inte heller umgåtts med Svarten o hört honom babbla?
Tillhörde Svarten din umgängeskrets , eller?
Du verkar av dina inlägg att döma ,imponerad av den här psykopaten.

Mycket skit har han ställt till med men hur mycket du än önskar har han inget med MOP att göra.
Hade han varit på Sveavägen hade han inte kunnat vara tyst om det ....han behövde bekräftelse över sina dåd.

Jag har aldrig träffat karln det räcker att se intervjuer med honom.
Så misslyckad individ.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in