2021-11-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomp0jken
Ja, PGN. Jag är bara så rädd att det då resulterar i att de antingen inte kommer ta emot mig, eller att de tar emot mig, men då inte förnyar min Elvanse. Kanske aldrig? För den mottagningen jag är på nu (den första LARO-behandling jag nånsin genomgår) vägrade skriva ut ny Elvanse till mig med hänvisning till att "det är ett beroendeframkallande preparat". Trots att jag har diagnosen på papper. Oh detta är själva anledningen till att jag ens VILL byta klinik. Och han sa där på mötet att de SKA återinsätta Elvanse till mig. Men, sista frågan han ställde var just: "men, du äter ingen *** idag?".

Så jag borde INTE ringa in imorgon och säga: "alltså jag måste bara säga sanningen, att jag faktiskt slutade äta medicinen dagen innan". För att på så sätt behålla deras förtroende? För rent ordagrant ljög jag ju inte. Jag åt ju inte den medicinen "idag".

Mvh, D
Hej! Har själv LARO. Mkt svårt att tro att de i detta läge skulle skicka på analys. Kostar en del för mottagningen också att skicka på analys. Tekniskt sett har du inte ljugit. Det är lätt att glömma intag av t ex PGN från flera dagar tillbaka.
Nej säg ingenting.
Citera
2021-11-21, 20:30
Medlem
Jag e sjukt intresserad om det finns folk som sidomissbrukar trots att ni är med i laro, vad tar man och när tar man det? Skicka PM om ni inte vill skriva öppet. Har alltid undrat, hört att vissa tar 2-3mg xanor på fredagar och är rena på måndagen.
Citera
2021-11-23, 10:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag e sjukt intresserad om det finns folk som sidomissbrukar trots att ni är med i laro, vad tar man och när tar man det? Skicka PM om ni inte vill skriva öppet. Har alltid undrat, hört att vissa tar 2-3mg xanor på fredagar och är rena på måndagen.

Absolut att man kan ta preparat med kort halveringstid på fredag förmiddag direkt efter att man har varit på Laro och vara ren på måndag. Ännu enklare är det såklart om man bara är på Laro en gång i veckan, eller var annan vecka
Citera
2021-11-23, 12:21
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Absolut att man kan ta preparat med kort halveringstid på fredag förmiddag direkt efter att man har varit på Laro och vara ren på måndag. Ännu enklare är det såklart om man bara är på Laro en gång i veckan, eller var annan vecka

det stämmer bra, när jag gick till mottagningen på måndagar och fredagar så tog jag alltid 3-4 xanor på fredag innan kl 12 å jag var alltid ren när jag pissade på måndagen.

nu går jag 1 gång i veckan så jag kan ta en karta om jag vill å jag har klarat mig på proverna sedan början av maj. det har hänt att jag tog xanor på måndag och 2-3st på tisdagen å klarat mig på proverna...
Citera
2021-11-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomp0jken
Ja, PGN. Jag är bara så rädd att det då resulterar i att de antingen inte kommer ta emot mig, eller att de tar emot mig, men då inte förnyar min Elvanse. Kanske aldrig? För den mottagningen jag är på nu (den första LARO-behandling jag nånsin genomgår) vägrade skriva ut ny Elvanse till mig med hänvisning till att "det är ett beroendeframkallande preparat". Trots att jag har diagnosen på papper. Oh detta är själva anledningen till att jag ens VILL byta klinik. Och han sa där på mötet att de SKA återinsätta Elvanse till mig. Men, sista frågan han ställde var just: "men, du äter ingen *** idag?".

Så jag borde INTE ringa in imorgon och säga: "alltså jag måste bara säga sanningen, att jag faktiskt slutade äta medicinen dagen innan". För att på så sätt behålla deras förtroende? För rent ordagrant ljög jag ju inte. Jag åt ju inte den medicinen "idag".

Mvh, D

Nej, ingen bra idé. Tänk inte på det överhuvudtaget- men om dom säger senare att det syntes på analys så kan du berätta.
Citera
2021-11-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
det stämmer bra, när jag gick till mottagningen på måndagar och fredagar så tog jag alltid 3-4 xanor på fredag innan kl 12 å jag var alltid ren när jag pissade på måndagen.

nu går jag 1 gång i veckan så jag kan ta en karta om jag vill å jag har klarat mig på proverna sedan början av maj. det har hänt att jag tog xanor på måndag och 2-3st på tisdagen å klarat mig på proverna...

OK men om man skulle åka på ett saliv på måndagen då, skulle man inte åka dit.
Citera
2021-11-23, 14:10
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
OK men om man skulle åka på ett saliv på måndagen då, skulle man inte åka dit.

alltså salivtest syns bara ett par dagar, googla ferle. se så ser du där hur länge det syns både i urin och saliv.
jag tog 0.5g heroin, 3st blå och en joint på en måndag och så ringde mottagningen på torsdagen och sa att jag skulle komma och lämna urinprov och visa upp mina metadon flaskor, jag kom dit och hade druckit så mycket vatten så pisset va dom vatten så jag fick lämna saliv istället och jag var negativ på allt på salivtestet! kolla in ferle. se och läs om det där. alltså jag trodde inte att jag skulle klara salivtestet men det gjorde jag.
Citera
2021-11-26, 11:31
Medlem
KringExs avatar
Äntligen så har laro mottagningen som jag går på fått in Suboxone 16 mg's tabletter 😆
Dom är lika stora som åttorna och smälter lite fortare under tungan. Åttorna ska ju ha en smak av lime (vilket man känner tydligt om man snortar dom) men under tunga så tycker jag mer att dom påminner om mintsmak. Men dom nya 16mg har en lite mer besk smak som inte är så kul. Får ta hem nu till helgen så det ska bli spännande och se hur dom är att snorta
Citera
2021-12-04, 14:11
Medlem
Någon mer som får filmen och kan säga vad ni tycker om den, jag tycker det fungerar fint men vettefan om man ska byta till buvidal.
Citera
2021-12-04, 17:27
Medlem
Citat:
Någon mer som får filmen och kan säga vad ni tycker om den, jag tycker det fungerar fint men vettefan om man ska byta till buvidal.
Jag är sjukt nöjd med buvidal nu när det finns 160mg dosen.

Filmerna skulle jag inte ta emot då jag reagerar dåligt på naloxon. Då hade jag hellre föredragit espranor..

Det var lite jobbigt under insättningen med buvidal men nu känner jag inte av ett endaste abstinens symptom på minst tre veckor. Klockrent när man jobbar.

Det tar mig 5-10min var tredje vecka att få injektionen. Sedan behöver jag inte äns tänka på det.

Vill jag använda andra droger vid sidan om är det inga som helst problem heller.
Har en väldigt förtroendegivande läkare. Det räcker med att han frågar vad jag skulle vara positiv på så behöver jag inte äns lämna något up.

Röka helt ok. Eftersom jag har en lång historik med benso så är det inget han höjer ögonbrynen över heller. Antagligen eftersom jag jobbar och ser ut inte ut som en slashas. Är proper och tillbringar så lite tid på mottagningen som möjligt.

Den gången jag var positiv på 6-7 substanser så blev det ingen utskällning eller hot om neddragen dos. Utan istället blev jag erbjuden hjälp, om jag behövde någon att prata med.
Senast redigerad av Billyboyo 2021-12-04 kl. 17:38.
Citera
2021-12-04, 17:31
Avslutad
Jag har aldrig tagit någon drog. Kan jag börja i det här för att få ett soft liv?
Citera
2021-12-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Jag har aldrig tagit någon drog. Kan jag börja i det här för att få ett soft liv?
Nej. Du känner inte änns av effekten. Det enda det gör är att hålla abstinensen borta. Du slipper springa jaga på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in