2021-12-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92
Hat "Lina" klippt av sig kuken eller är det bara en crossdresser? Spelar ingen roll egentligen för människan är sjuk i huvudet oavsett.
Se nu hur vi kommer få mer hjärntvätt i skolorna om hur det är okej och naturligt att vilja "byta kön".
🤡🌍

Hon har opererat till sig en kvinnokropp kommer ihåg människan från en dokumentär jag
såg för några år sedan hon hade då man och två adopterade barn .
Det ingår ju inte livmoder eller äggstockar när man opererar om sig.
Det man undrade när man såg dokumentären var ändå hur mannen ifråga kunde köpa det hela.
Hade han möjligen svårt att få riktiga tjejer och tyckte det fick duga med en nästan tjej.
Eller är mannen kanske smyg bög och nu kan låtsas vara hetero
Citera
2021-12-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Måste bara hålla med dig Medicinsk behandling borde alltid ses som absolut sista alternativet
Jag har en vän vars dotter fick för sig att hon var kille föräldrarna var smarta tyckte jag som sa
till henne att ok vi kan kalla dig Paul istället för Paula om du vill och du kan klä dig som kille,
om du vill experimentera med den rollen.
Efter något år hade hon tröttnat på det och är nog nästan mer tjejig än hon var innan.
Ett tydligt exempel på en utvecklingsfas som gick över av sig själv.
Man kan känna fasa över hur det kunnat gå om hon fått stoppa i sig hormoner och operera bort tuttarna i det läget man borde vara djävligt restriktiv med att experimentera med barns kroppar

Tack för exemplet.

Måste vara väldigt svårt. I det fallet funkade att bejaka dottern som tröttnade men det måste ha funnit en rädsla säkert att spä på beteendet.

En annan förälder i tråden var mer konfrontativ vilket lyckades samtidigt som det säkert kan riskera en "motreaktion" som kan öka intresset för fasen.

Verkar som att det i majoriteten av fallen går över av sig självt. Att inte kunna ha en ärlig debatt om detta hjälper nog ingen.
Citera
2021-12-04, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du kommer tillbaka till det hör med religiösa och sekteriska inslag i den hör debatten. Du har till och med gått så långt som att använda det som en anklagelse mot att dina meningsmotståndare och genom det påstå att dessa är avskilda från verkligheten. Även jag, en uttalad ateist, har fått en del av detta ditt spott och spe.

Religioner och sekter är mer än bara att hänge sig åt idéer och påfund som står i konflikt med verkligheten. Bland dessa andra inslag finns traditioner och ritualer. Det finns även en stor gemenskap inom bägge då man delar uppfattningar i många frågor. Jag kan säga dig att för egen del ser jag inte mina tankar om trans representeras av andra av dina meningsmotståndare här. Vi kommer var och en från olika håll, men ingen håller med dig.

Neurologi och sånt som går under psykiatri och annan vård intresserar mig inte. Jag har inte nog med insikt i dessa ämnesområden för att kunna uttala mig om dem och hur synen på transsexualitet ser ut där. Min ståndpunkt är istället en av egenmakt och frihetlighet; dvs att varje endkild individ, transsexuell eller ej, har rätt att leva sitt liv på ett sånt sätt som inte bryter mot andras frihet.

Som jag tolkar dig så motsätter du dig min ståndpunkt som att det sker ett brott mot andras frihet genom att transsexuella ljuger om sitt kön och att det på något sätt kränker andra. Riktigt hur det kränker går du inte in på. Vidare ser du inte bortom din grundinställning att det någon är född som är det den är resten av sitt liv. Här kan jag inte invända, pga mina okunskaper i medicinämnet, men inte heller håller jag med dig.

Sedan är du mycket av en konspirationsteoretiker i den meningen att du menar att alla de medicinska, politiska och massmediala etablissemangen vart och ett kommit överens om att upprätthålla en stor lögn som bara några modiga sanningssägare vågar utmana. En av dessa utmanare är du själv som fylld av rättfärdighet och stor entusiasm nu ska bekämpa denna lögn. Du gör det för barnens skull, som annars riskerar självmord.

Under vår diskussion har jag dragit slutsatsen att du är en kvinna med en ganska trist livssituation. I din ensamhet söker du dig till ett internetforum för att få skriva ned några av dina tankar om något som berör dig på djupet, men det är inte så mycket transsexualism som berör dig, utan din allmänna livssituation. Jag vill på intet sätt förringa den eller förlöjliga dig med detta, vilket andra debattörer i viss mån redan gjort. På många sätt kan jag känna igen mig själv för kanske 10 år sedan i dina utspel. Jag skrev dock ned dessa i privata anteckningar som ingen annan kan läsa. Att skriva här där andra kan läsa är ditt val, som är ett förfarande som präglas av större mod, eller kanske desperation, än mitt.

Ett långt inlägg, som jag hoppas att du läste.

Att du betraktar ett etablerat ställningstagande för könsdyforikers rätt till könskorrigering som rationellt oberoende av argumentets orsak visar enbart på hur ihåligt ägget är. Det är en styrande doktrin som ligger bakom den outtalade överenskommelsen i det kollektiva medvetandet, oavsett om det kallas religion eller annan ideologi.

För all del anser jag att man ska få göra vad fan man vill så länge det inte skadar någon annan, givet att det inte finns uppenbara omständigheter som talar mot personens förmåga att fatta oåterkalleliga ingrepp mot sitt eget liv och hälsa. Jag som klassiskt liberal delar dock inte den typiskt socialliberala uppfattningen att den som upplever en önskan om att byta kropp har förstånd att fatta beslut om penisklyvning. På samma sätt anser jag att depression ska vara en orsak att neka en person aktiv dödshjälp.

World Value Survey
Citera
2021-12-04, 09:49
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Att du betraktar ett etablerat ställningstagande för könsdyforikers rätt till könskorrigering som rationellt oberoende av argumentets orsak visar enbart på hur ihåligt ägget är. Det är en styrande doktrin som ligger bakom den outtalade överenskommelsen i det kollektiva medvetandet, oavsett om det kallas religion eller annan ideologi.
Mhm. Ord som rätt och rättigheter är hundvisslor för klassiska liberaler, även mig. Men med rätt menar jag inte privilegier, utan frihet från tvång och förbud - möjlighet. Att ha möjligheten att genomföra de kroppsförändringar man önskar utan begränsningar, så länge man betalar för dessa ingrepp själv. Visst, gränsen går när förändringarna innebär kränkningar av andras frihet, som alltid. Att jag tog en genväg i mitt språkbruk i det tidigare inlägget var snarare för att jag insåg att det skulle bli ännu längre än det blev annars.

Citat:
För all del anser jag att man ska få göra vad fan man vill så länge det inte skadar någon annan, givet att det inte finns uppenbara omständigheter som talar mot personens förmåga att fatta oåterkalleliga ingrepp mot sitt eget liv och hälsa.
Då är du inte lika frihetligt sinnad som jag är.

Citat:
Jag som klassiskt liberal delar dock inte den typiskt socialliberala uppfattningen att den som upplever en önskan om att byta kropp har förstånd att fatta beslut om penisklyvning. På samma sätt anser jag att depression ska vara en orsak att neka en person aktiv dödshjälp.
Varför då? Friheten till sitt eget liv är väl det yttersta uttrycket för frihet? Ett annat uttryck för samma frihet är att förändra sin kropp. Eller ska alla vara med och dra sina respektive strån till samhällsstacken? Drar man ditt argument till sin spets så vill du förbjuda gym och annan styrketräning, för att kroppsbyggare förändrar sina kroppar där.

Citat:
World Value Survey
Du länkar till World Values Survey från 2008, för att visa att Sverige sticker ut i flera avseenden. Ja, det vet jag redan. Men vad är din poäng?
Citera
2021-12-04, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Mhm. Ord som rätt och rättigheter är hundvisslor för klassiska liberaler, även mig. Men med rätt menar jag inte privilegier, utan frihet från tvång och förbud - möjlighet. Att ha möjligheten att genomföra de kroppsförändringar man önskar utan begränsningar, så länge man betalar för dessa ingrepp själv. Visst, gränsen går när förändringarna innebär kränkningar av andras frihet, som alltid. Att jag tog en genväg i mitt språkbruk i det tidigare inlägget var snarare för att jag insåg att det skulle bli ännu längre än det blev annars.

Man bör inte ge individer rätt att alltid välja själv. Droger är förbjudna. Man spärrar ibland in personer MoT deras vilja. Någon har kanske önskan att få livsviktiga organ bortopererade vilket skulle leda till mord om detta bifölls. Nästan ingen har någon full frihet om någon ens i en demokrati. Vår frihet i ett samhälle är alltid i viss mån inskränkt av andra, det går inte att ta ned en princip från hyllan som är teoretisk men med goda poänger och okritiskt bara applicera den direkt på sakfrågor som ex. "trans".
Citera
2021-12-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Var hittade du denna information? Låter som ett spår.
Sveriges befolkning 1970 eller om det var 1980. I samma hushåll då fanns det faktiskt en M*rj*tt*. Kanske mamman har/hade detta namn?
Citera
2021-12-04, 10:36
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man bör inte ge individer rätt att alltid välja själv.
Denna inställning är i mångt och mycket en motsägelse. Den som förbjuder andra att välja själva har ju med den makten full frihet. Men då ska man samtidigt inte tillåta det, så vem ska då bestämma att andra inte får bestämma över sina liv fullt ut? Demokratin? Demokratin fungerar tack vare individers fria val. Men demokratin är ingen gud eller allsmäktig härskare vars makt sträcker sig över allt.

Sedan är det inte en fråga om att ge någon dessa rättigheter. Vi har dessa rättigheter genom naturrätten, så det man säger med att ge någon rättigheter är att dessa rättigheter i själva verket är privilegier. Privilegier kan ges och tas och hur det ser ut i världen med det ser tydligt i coronadebatten.

Citat:
Droger är förbjudna.
... på ideologisk grund.

[quote]Man spärrar ibland in personer MoT deras vilja.

Tvångsvård? Ja, för att lagen tillåter det. Ytterst frihetsfientligt.

Citat:
Någon har kanske önskan att få livsviktiga organ bortopererade vilket skulle leda till mord om detta bifölls.
Återigen frihetsfientligt. Naturrätten innebär att vi som individer äger den kropp vi är och får göra vad vi vill med denna.

Citat:
Nästan ingen har någon full frihet om någon ens i en demokrati.
Ja, demokrati är ett frihetsfientligt system, inte minst när sociala ingenjörer rättfärdigar sin makt över individen med demokratiskt fattade beslut.

Citat:
Vår frihet i ett samhälle är alltid i viss mån inskränkt av andra, det går inte att ta ned en princip från hyllan som är teoretisk men med goda poänger och okritiskt bara applicera den direkt på sakfrågor som ex. "trans".
Varför inte då? Transsexuellas friheter är ett alldeles utomordentligt exempel på egenmakt.
Citera
2021-12-04, 11:18
Medlem
psaks avatar
Hon lyckas ju se kvinnlig ut ändå, jämfört med andra (manliga) transfigurer man sett.

Hur hon klarar det här ministerjobbet? Varken bättre eller sämre än övriga i skaran antar jag.

I övrigt är det intressant att en av väldigt få transar jag själv pratat med i mitt liv visade sig vara gärningskvinnan bakom det här (FB) Misstänkt mord på Gunnel Olsson i Bröndome, Kungsbacka 31/1-17
Senast redigerad av psak 2021-12-04 kl. 11:21.
Citera
2021-12-04, 11:46
Medlem
[quote=AbortRetryIgnore|78194600]Denna inställning är i mångt och mycket en motsägelse. Den som förbjuder andra att välja själva har ju med den makten full frihet. Men då ska man samtidigt inte tillåta det, så vem ska då bestämma att andra inte får bestämma över sina liv fullt ut? Demokratin? Demokratin fungerar tack vare individers fria val. Men demokratin är ingen gud eller allsmäktig härskare vars makt sträcker sig över allt.

Sedan är det inte en fråga om att ge någon dessa rättigheter. Vi har dessa rättigheter genom naturrätten, så det man säger med att ge någon rättigheter är att dessa rättigheter i själva verket är privilegier. Privilegier kan ges och tas och hur det ser ut i världen med det ser tydligt i coronadebatten.

... på ideologisk grund.

Citat:
Man spärrar ibland in personer MoT deras vilja.

Tvångsvård? Ja, för att lagen tillåter det. Ytterst frihetsfientligt.

Återigen frihetsfientligt. Naturrätten innebär att vi som individer äger den kropp vi är och får göra vad vi vill med denna.

Ja, demokrati är ett frihetsfientligt system, inte minst när sociala ingenjörer rättfärdigar sin makt över individen med demokratiskt fattade beslut.

Varför inte då? Transsexuellas friheter är ett alldeles utomordentligt exempel på egenmakt.

Om du på allvar menar att alla ska få göra exakt vad de vill bara det inte vad jag förstår direkt skadar andra (som att hugga någon med en kniv då exempelvis mot dennes uttalade vilja tänker jag) oavsett vad saken gäller (själva livet) eller om det gäller psykiskt sjuka eller barn etc. så förstår jag att man kan hamna i att man har rätt till sin "egen sanning" också (det är ju objektivt fel ändock).

Då hamnar man väl i någon slags anarko-liberalism eller vad det heter., kanske bäst att det diskuteras i så fall på särskillt avsedd plats på dess egna meriter.
Citera
2021-12-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. Du bara projicerar dina egna känslor efter det att du tittat på shemale-porr .

Nä, du är nog den första i tråden som tar upp shemale-porr i tråden så det är nog du som projicerar.

Att önska något annat så fundamentalt som det kön man är född med tyder på en allvarlig psykisk störning.

Ok, även en fysisk (en enorm sådan!!) men det är sällan extremfeminister/vänsterextrema erkänner att skillnaden biologiskt är skyhög. Allt från hormoner till, ja - fysik.

Håller du med iaf på den fysiska biten?
Citera
2021-12-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon behöver nog inte bära sig åt på det sättet. Hon är könskorrigetad.

Saken gillar nog att ta den där bak ändå är jag rädd.
Citera
2021-12-05, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92
Hat "Lina" klippt av sig kuken eller är det bara en crossdresser? Spelar ingen roll egentligen för människan är sjuk i huvudet oavsett.
Se nu hur vi kommer få mer hjärntvätt i skolorna om hur det är okej och naturligt att vilja "byta kön".
🤡🌍

Han ska ha opererats sig enligt tråden men framgår inte riktigt var.

En del "trans", "identifierar" tydligen olika delar av kroppen olika. Underkroppen kan vara kvinnlig och överkroppen manlig exempelvis så det är inte säkert att han inte har kvar en gigantisk snok under kjolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in