2021-12-01, 00:26
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward

Sverige är komedi. 2040 har vi satt en katt i klänning som statsminister

Haha fan vad kul. Ser framför mig hur det sitter en katt och säger mjau, och alla lyssnar uppmärksammat. Sjuka är att det känns inte helt uteslutet att det skulle kunna inträffa.
Citera
2021-12-01, 00:31
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Dina inlägg börjar bli osammanhängande. Gör du gällande att just Lina Axelsson Kihlbom lider av psykos? Vilka observationer ligger i så fall till grund för den slutsatsen?

Andra meningen i ditt inlägg verkar följa någon alternativ grammatik och jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med den.
Jag utnämner härmed "vårdcentralmutan" till årets ord!
Helt fantastiskt roligt ord.
Citera
2021-12-01, 00:31
Medlem
Vad vet man, han/hon kanske är den skarpaste ministern av dom alla.
Citera
2021-12-01, 00:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det var på tiden att vi fick en transsexuell minister, regeringen måste spegla samhället, fatta! Nu spelar inte sexualiteten roll och glastaket är krossat. Är stolt idag 🥳🧚‍♂️⚧♀️. Nu firar vi!

Apropå att regeringen måste spegla samhället. Lika entusiastisk när första nazisten, rasisten, mördaren, våldtäktshennen blir minister?
Citera
2021-12-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Jag säger bara. Skydda era barn mer än någonsin.
Hurdå? Mot vad?
Citera
2021-12-01, 00:49
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja "hon" såg ju bättre ut än USA:s motsvarighet, fast det är ju ff en man. Kromosomer ändrar man inte på så lätt.

https://www.google.com/search?q=us+transgender+minister&sxsrf=AOaemvK2rSn yNeMTsj3rJnt5WtlDZdmedA:1638276484360&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjQkpO_j8D0AhWFyIsKHYYbD9k Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=577&dpr=1.5#imgrc=Zu5 kTAADDjQNlM

Jag kan inte sluta skratta när jag ser USA:s motsvarighet.

Ser ut som en ordinär sossekärring?
Citera
2021-12-01, 00:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaarghhh
Ser ut som en ordinär sossekärring?

Tja, Strandhäll är ju "lite het" för en gubbe som mig.
Citera
2021-12-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Vad vet man, han/hon kanske är den skarpaste ministern av dom alla.

Då hade vi redan fått höra det av DDR-media. De håller sossarna om ryggen.
Citera
2021-12-01, 01:18
Medlem
Lite äckligt att den där saken ser så bra ut😢
Citera
2021-12-01, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Lite äckligt att den där saken ser så bra ut😢
Varför är det "äckligt". Det är väl trevligt med människor som ser bra ut?
Senast redigerad av NurseRatched 2021-12-01 kl. 01:58. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-12-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Dina inlägg börjar bli osammanhängande. Gör du gällande att just Lina Axelsson Kihlbom lider av psykos? Vilka observationer ligger i så fall till grund för den slutsatsen?

Andra meningen i ditt inlägg verkar följa någon alternativ grammatik och jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med den.

Du får fråga hans armada av hjärnskrynklare. Han kanske försörjer ett helt sjukhus. Regeringen kanske kan besöka ett dårhus som får undersöka hur det står till med dem.

En del tror att de är fiskar, Napoleon, på tomten eller att de är kvinnor. I hans fall verkar f64.0 vara fallet om man får tro tråden.
Citera
2021-12-01, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Precis vad den fallerande svenska skolan behöver, en sannolikt inkvoterad transa. Nu kommer allt bli bra. Vad har denna människa för meriter, förutom att vara transa?

Edit: verkar som att hon arbetat som lärare/rektor tidigare? Isåfall är det lovande, det behövs fler ministrar med yrkeserfarenhet.

Hon har, precis som du skriver, varit rektor och även lärare. Uppmärksammades tydligen i "utbildningsradions TV-serie Rektorerna där hon gjorde sig känd för att lyckas vända skolans dåliga resultat och markant förbättra elevernas betyg". Tydligen har hon även varit förvaltningschef på Barn- och utbildningsförvaltningen i Nynäshamns kommun, är utbildad jurist, gjort lite andra grejer som samt talar flytande tyska, franska och spanska utöver vanliga svenska och engelska. Det verkar i alla fall inte vara en helt inkompetent person.

Bytet gick hon f.ö. igenom 1995 och ärligt talat, hur många hade ens tänkt på att hon bytt ifall hon inte nämnt det? Självklart spelar det roll att man nu vet det, men det finns ju kvinnor där det är avsevärt mer tydligt att de föddes som män ifall man säger så.
Senast redigerad av yokisuci 2021-12-01 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in