2021-12-03, 22:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Där skiljer sig vår mening. Det här är vad samhället bestämt. Ok det suger att tex inte gå på bio osv men det är ju i grunden inget annorlunda än att samhället bestämt sedan länge att saker som mord inte är ok.

Just det här dock blir det som mer jag vill köra fort! Samhället tycker det är fel.

Jo, det kan inte jämföras öht med mord. Vid mord skadas någon annan. Ingen skadas av att jag väljer att inte vaccinera mig.
Citera
2021-12-03, 22:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Jag vågar nog påstå att jag är mer insatt än dig, svar ja.

Att du är misslyckat gör att du finner nöje i att andra drabbas av diskriminering?

Det tycker nog inte majoriteten. Du vet när man börjar gå på person har man liksom redan förlorat.
Citera
2021-12-03, 22:36
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fullvaccinerade-bakom--halften-av-de-nya-fallen/

Vaccinet verkar ju riktigt "bra".

Kolla in Idol inte mycket till avstånd där sitter folk tror dom är safe. Byter andningsluft med varandra
Citera
2021-12-03, 22:36
Medlem
Citat:
Det tycker nog inte majoriteten. Du vet när man börjar gå på person har man liksom redan förlorat.
Jag går inte på person. Jag avgör din intellektuella kapacitet för en eventuell fortsatt diskussion. Du skulle inte ens ta dig till fakta om jag så presenterade den för den.

Din ÅSIKT väger tyngre än allt annat. Det är inget du rår för. Din hjärna fungerar så. Gener kallas det.
Citera
2021-12-03, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vilken diskrimineringsgrund i diskrimineringslagen skall man hänvisa till tänker du?

Läs inlägget igen så finner du svaret. Du kan om du vill. Det står klart och tydligt.
Citera
2021-12-03, 22:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Jag går inte på person. Jag avgör din intellektuella kapacitet för en eventuell fortsatt diskussion. Du skulle inte ens ta dig till fakta om jag så presenterade den för den.

Din ÅSIKT väger tyngre än allt annat.

Du gjorde det i här. Fuck dumt. Men ok och din åsikt väger högre? Du inser inte hur det här låter. Det är liksom nära 80% som redan är vaccade. Men du tillhör de knappa 20% som är de smartaste av de alla. Vilken exakt utbildning har du?
Citera
2021-12-03, 22:39
Medlem
Vaccinpass kommer sluta med enorm smittspridning bland fullvaccinerade.
Citera
2021-12-03, 22:42
Medlem
Sesuss avatar
Vore det inte bättre att bygga läger för de som är smittade oavsett om de är vaccinerade?
Massor med nya arbetstillfällen. Det fungerade ju rätt bra under 2:a världskriget. WCGW...
https://www.youtube.com/watch?v=c4P8AA0QNH8
Citera
2021-12-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vaccinpass kommer sluta med enorm smittspridning bland fullvaccinerade.
Ja och det är de ovaccinerade som kommer få skiten.
Citera
2021-12-03, 22:43
Medlem
Citat:
Där skiljer sig vår mening. Det här är vad samhället bestämt. Ok det suger att tex inte gå på bio osv men det är ju i grunden inget annorlunda än att samhället bestämt sedan länge att saker som mord inte är ok.

Just det här dock blir det som mer jag vill köra fort! Samhället tycker det är fel.

Som sagt. Vi har grundlagar av en anledning, och det är att skydda minoriteten från majoritetens förtryck. Yttrandefrihet, religionsfrihet, och friheten över sin egendom, dvs sin kropp, är ingenting som ”samhället” godtyckligt kan bestämma inte finns längre. Du har gjort valet att bli boskap, men det är inte mer okej för det.
Citera
2021-12-03, 22:43
Medlem
Citat:
Du gjorde det i här. Fuck dumt. Men ok och din åsikt väger högre? Du inser inte hur det här låter. Det är liksom nära 80% som redan är vaccade. Men du tillhör de knappa 20% som är de smartaste av de alla. Vilken exakt utbildning har du?
Jag har ingen åsikt. Det skiljer oss åt.

Behövde man vara statsvetare för att förutspå att invandringen skulle få enorma negativa konsekvenser? Men du litade väl blint på staten redan då.
Citera
2021-12-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fb352931
Ja och det är de ovaccinerade som kommer få skiten.
Själv vaccinerad men börjar allt mer tro att det här kommer inte bli bra i längden vaccinet är alldeles för dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in