2021-12-03, 22:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Principen märk väl. Vad samhället beslutat. Ska man leva i det och inte klaga för man liksom rätta sig. Mord är ju extremt du blir inspärrad tom. Att inte ta sprutan du kan inte gå och senaste Bond. Därav buhu.

Så du är ok att bli ifråntagen dina rättigheter bara för att samhället beslutar det? Om staten hade bestämt att du varje lördagkväll skulle bli rövknullad av en hop negrer, hade du varit ok med det också? Var går din gräns för vad staten får göra mot dig?
Citera
2021-12-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
Tänkte tråden skulle vara till för oss som blivit utsatta av statens senaste handlingar att förtrycka oss med restriktioner och ta våra friheter ifrån oss.

Vad gör ni, hur går era tankar och hur ser ni på framtiden?
Du är inte utfryst eller förtryckt, du är bara dum i huvudet. Case closed.
Citera
2021-12-03, 22:25
Medlem
Citat:
Tycker majoriteten i Tyskland att det är ok att inte spruta sig så borde väl det vara ok att inte vara det? Det är inte som Tyskland anno 30-tal.
Du är inte vassaste kniven i lådan och jag inser att en intellektuell diskussion med dig är omöjlig. Tror att kreditföretag har kundkärlek, du förstår inte världen.

Citat:
Jag är som jag redan redan sagt inom SMS-låN träsket. Fick nej av fan usliga uppskattan. Jävla fan idioter det. Jag har lånat av dessa nollor sedan 2010 sedan nu nu nu fick man nej. Man har betalat ränta som bara den som till dessa idioter och sedan säger de nej! FAN TA OCH GÅ TILL HELVETE! De tar ju inte en rejäl kund uppskattan. Jag har alltid betalat mina lån fastän usla sådana till dessa finska nollor. Japp gör inte mint mitt misstag att ens ta ta smslån och gör det absolut inte åt uslingar som Riscicum. Jävla nollor är vad det är.

Rent ut sagt ta inte sådan här lådana lån överhuvudtaget. Det blir bara bekymmer och elände. Men man trodde ju att det fanns lite kundkärlek.
Citera
2021-12-03, 22:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så du är ok att bli ifråntagen dina rättigheter bara för att samhället beslutar det? Om staten hade bestämt att du varje lördagkväll skulle bli rövknullad av en hop negrer, hade du varit ok med det också? Var går din gräns för vad staten får göra mot dig?

Där skulle nog gränsen gått för en "bra" bit sedan. Men du liksom förvränger det. Vad om samhället tyckte det var ok med mord ett visst datum The Purge! Då japp tror jag inte majoriten ens skulle överväga det. Nu ett fåtal butthurt ovaccinerade som klagar för de inte kan gå på bio!

Edit: Ska jag kolla på dina 980 inlägg för att kolla ut något dumt också?
Senast redigerad av Zaedrews 2021-12-03 kl. 22:29.
Citera
2021-12-03, 22:27
Medlem
One2Manys avatar
Hör ni? Det är världens minsta fiol som spelar för TS.
Citera
2021-12-03, 22:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Du är inte vassaste kniven i lådan och jag inser att en intellektuell diskussion med dig är omöjlig. Tror att kreditföretag har kundkärlek, du förstår inte världen.

Nej och du kan den exakt men att veta just det här medan alla andra närmast tycker annat. Fick dig att gräva fram gamla inlägg så då måste blivit förmärmad = mission accomplished.
Citera
2021-12-03, 22:28
Medlem
Lol sluta ha sånn jävla offermentalitet.

Varken jag eller min fru är vaccinerade. Vårt DNA är intakt. Vi njuter av lite vodka med juice i vårt fina hem.

Att någon inte vill ha mig i deras sällskap för att jag har gjort det fria och legitima valet att avstå medicinering är deras problem.

Så skratta åt dessa såkallade restriktioner och lev precis som vanligt. Förra året hade vi en stor det jul med hela familjen, och iår kommer det förmodligen bli ännu större. Oavsett vad den där onda Soros-haggan Lena hallengren tror att hon kan införa för restriktioner på oss.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2021-12-03 kl. 22:31.
Citera
2021-12-03, 22:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Där skulle nog gränsen gått för en "bra" bit sedan. Men du liksom förvränger det. Vad om samhället tyckte det var ok med mord ett visst datum The Purge! Då japp tror jag inte majoriten ens skulle överväga det. Nu ett fåtal butthurt ovaccinerade som klagar för de inte kan gå på bio!

Nej, det är samma princip. Staten straffar en för att man tar sig rätten att bestämma över sin egen kropp. Det handlar inte om att gå på bio, teater, nattklubb eller konsert i sig.
Citera
2021-12-03, 22:29
Medlem
Citat:
Nej och du kan den exakt men att veta just det här medan alla andra närmast tycker annat. Fick dig att gräva fram gamla inlägg så då måste blivit förmärmad = mission accomplished.
Jag vågar nog påstå att jag är mer insatt än dig, svar ja.

Att du är misslyckat gör att du finner nöje i att andra drabbas av diskriminering?
Citat:
Gjorde misstaget att räkna till spel senaste månaden och det blev väl 10000 kr. Långt ifrån vad man har råd till. Mitt problem som jag förmodligen en del känner igen sig att jag måste spela på mina lotto och keno-rader. Om jag inte spelar på dessa så kommer de liksom vinna. Där ligger liksom en del av hela spelproblematiken. Om SS var så mån om att inte folk skulle bli spelberoende så skulle de satsa på andra spel. Att det var så att det inte spelade roll om nummer man alltid spelat utan det var nya hela tiden.
Citera
2021-12-03, 22:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det verkar finnas många organisationer och arrangörer av olika slag som tror att det går att åsidosätta bestämmelserna i Diskrimineringslagen med hjälp av en förordning som utfärdas av Regeringen.
Vilken diskrimineringsgrund i diskrimineringslagen skall man hänvisa till tänker du?
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-03 kl. 22:32.
Citera
2021-12-03, 22:30
Medlem
Citat:
Vadå vilken frihet? Du har valt att inte ta sprutan och klagar för att majoriteten tycker du borde göra det. Borde vara ungefär som utfryst för jag gillar att mörda men samhället har tyckt att det är oacceptabelt. Buhu vad synd om mig.

Fel. Om majoriteten skulle rösta för folkmord mot minoriteten så skulle det ändå vara fel. Det finns rättigheter som inte kan röstas bort i en demokrati. Rätten över egendom, dvs ens egna kropp, står över den såkallade demokratin.
Citera
2021-12-03, 22:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det är samma princip. Staten straffar en för att man tar sig rätten att bestämma över sin egen kropp. Det handlar inte om att gå på bio, teater, nattklubb eller konsert i sig.

Där skiljer sig vår mening. Det här är vad samhället bestämt. Ok det suger att tex inte gå på bio osv men det är ju i grunden inget annorlunda än att samhället bestämt sedan länge att saker som mord inte är ok.

Just det här dock blir det som mer jag vill köra fort! Samhället tycker det är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in