2021-12-03, 13:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu får du väl ändå ge dig.

Esbjörn sökte passivt köpare annars hade han lämnat uppdraget till en mäklare, annonserat, satt upp en till salu-skylt mm

Det är Ebba som är aktiv o söker kontakt m Esbjörn.

Att Ebba var en aktiv sökare efter en fastighet, det skriver jag under på, men Esbjörn ser jag inte som varken en aktiv eller passiv sökare (Kan man söka passivt? Är det inte en aktiv handling i sig?). Han hade väl mer öronen på rälsen och var beredd att lyssna om någon potentiell köpare dök upp? Den enda indiciet jag har sett för att han sökte efter köpare, var att den gemensamma bekanta visste att han kunde tänka sig att sälja. Men det är väldigt mycket obekräftad trådsanning (om ens trådsanning).
2021-12-03, 13:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, han hade inte lagt ut fastiheten till försäljing. Inte heller sökte han aktivt på det sätt som du påstår.

Kan du länka till detta?

Det där är en vinkling du gör.

Det är Ebba som söker upp Esbjörn.

"Dagarna hade sin gilla gång för Esbjörn fram till i somras då Ebba Busch dök upp. Esbjörn kände sig smickrad över att en politiker känd från tv intresserade sig för honom. Hon bjöd hem honom till sig på kaffe och berättade att hon ville köpa hans ställe."

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

En gemensam vän till Ebba och Esbjörn kom med förslaget att hen kunde förmedla kontakten mellan parterna då hen visste att Esbjörn hade en bostad som han inte använde och att Ebba sökte en bostad.

Denna person förmedlade kontakten varefter Esbjörn gick hem till Ebba för att diskutera en affär.
2021-12-03, 13:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nej, han hade inte lagt ut fastiheten till försäljing. Inte heller sökte han aktivt på det sätt som du påstår.

Kan du länka till detta?

"Dagarna hade sin gilla gång för Esbjörn fram till i somras då Ebba Busch dök upp. Esbjörn kände sig smickrad över att en politiker känd från tv intresserade sig för honom. Hon bjöd hem honom till sig på kaffe och berättade att hon ville köpa hans ställe."

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Nej, Ebba dök inte upp hos Esbjörn. Det var en gemensam bekant som dök upp hos Esbjörn och sedermera gick Esbjörn hem till Ebba. Så långt är det klarlagt.

Frågeställningar jag har haft kring det, men inte fått svar på:

Var den gemensamma bekanta hemma hos Esbjörn i andra ärenden och h*n kopplade ihop Esbjörn och Ebbas respektive behov på egen hand? Eller gick h*n dit i akt och mening för att sondera åt Ebba? Vad visste Esbjörn när han gick till Ebba för den ökända kaffe med bullar-träffen?
2021-12-03, 13:22
Medlem
I tex inlaga 63 framgår följande:

” Vittnesförhör med väninnan Veronica Hedemalm.
Hon var en av de två personerna som introducerade Ebba Busch för Esbjörn Bolin och tog den initiala kontakten. Hon har även träffat Esbjörn Bolin efter det att avtalet undertecknades, detta i samband med vissa tomtarbeten m.m. 2020-08-30.”

Tyvärr blev det inte huvudförhandling så fortsatta frågor blev aldrig aktuellt.

Men den som inte läst inlaga 63 gör gott i att göra så.

Att ensidigt tro vad som står i media är dumt, bättre att gå på inlagor till rätten. Media filtrerar och vinklar alltid på nåt sätt. Att tro att det blir bättre för att en uppgift skulle bli mer trovärdig för att den står i flera tidningar är okunnigt, de beter sig ofta som papegojor.
2021-12-03, 13:30
Medlem
Merrybums avatar
Ebba skriver;
I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet hus för att höra om han var intresserad av att sälja till mig.

Kan vi sluta prata om vem som frågade vem nu?
2021-12-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ebba skriver;

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
I tex inlaga 63 framgår följande:

” Vittnesförhör med väninnan Veronica Hedemalm.
Hon var en av de två personerna som introducerade Ebba Busch för Esbjörn Bolin och tog den initiala kontakten. Hon har även träffat Esbjörn Bolin efter det att avtalet undertecknades, detta i samband med vissa tomtarbeten m.m. 2020-08-30.”
Kontakt skapades av någon annan, och man måste väl anta att det var för att förmedla en försäljning.
Hade Esbjörn inte varit intresserad av att sälja hade han väl inte ens varit intresserad av ett möte för att diskutera en försäljning

Som sagt:
Citat:
Men den som inte läst inlaga 63 gör gott i att göra så.
2021-12-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ebba skriver;
I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet hus för att höra om han var intresserad av att sälja till mig.

Finns det någon som påstår att det var Esbjörn Bolin som frågade om hon ville köpa huset?
2021-12-03, 14:01
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Kan du länka till detta?

Utdrag ut aktbilaga 63

Vittnesförhör med väninnan Veronica Hedemalm.n var en av de två personerna som introducerade Ebba Busch för Esbjörn Bolin och tog den initiala kontakten.
2021-12-03, 14:20
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jo Esbjörn sökte aktivt köpare till sin bostad. Annars hade han inte sagt att det var till salu, och folk hade inte fått kännedom om att han ville sälja.

Trollar du i tråden eller är du bara allmänt svagbegåvad?
Esbjörn sökte absolut inte aktivt köpare, det är ingenting annat än bullshit att så skriva. Däremot bearbetade Ebba Busch Esbjörn på alla sätt hon bara kunde, vad som under dessa möten sker vet bara Gud, Team Ebba och till viss del Esbjörn beroende på vad han kan minnas av denna Ebba Buschkampanj.
2021-12-03, 14:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ebba skriver;

Nu funkar den här tråden inte så att vi slutar diskutera. Den här frågan har diskuterats sida upp och sida ner förut. Flera gånger.

Det intressanta med frågan är vem som har tagit initiativet. Har Ebba gått fram som en ångvält och hoppat på Esbjörn, eller har det gått till på ett mer hänsynsfullt sätt?
2021-12-03, 14:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Kontakt skapades av någon annan, och man måste väl anta att det var för att förmedla en försäljning.
Hade Esbjörn inte varit intresserad av att sälja hade han väl inte ens varit intresserad av ett möte för att diskutera en försäljning

Som sagt:
Ja jag läste Ebbas egna ord från en facebookstatus hon skrivet själv.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Finns det någon som påstår att det var Esbjörn Bolin som frågade om hon ville köpa huset?
Japp, kanske inte just denna vända. Men det har förekommit i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nu funkar den här tråden inte så att vi slutar diskutera. Den här frågan har diskuterats sida upp och sida ner förut. Flera gånger.

Det intressanta med frågan är vem som har tagit initiativet. Har Ebba gått fram som en ångvält och hoppat på Esbjörn, eller har det gått till på ett mer hänsynsfullt sätt?
Det har du helt rätt i, korkat av mig att föreslå.
2021-12-03, 14:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

Nu är det varken olagligt eller omoraliskt att fråga någon om de vill köpa eller sälja så det skulle inte påverka rättens syn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in