2021-12-03, 11:39
Medlem
slutaletas avatar
Klart hon använder Riks agerande i sitt försvar, hon har liksom inget annat att komma med. Nu är det bara lyfta på alla stenar kring hennes ekonomi, kontokort, resor, bygglov etc. Finns garanterat mer. Kan hon inte betala fakturor så brister det i annat också.
Citera
2021-12-03, 11:47
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Kronofogden är ju inte den stora skandalen. En man som hade beskyllt sin döda hustru för sina misstag (som begått självmord dessutom) hade inte blivit kvar som minister.

Den moderna svenska kvinnan slipper ha någon kompetens eller ta ansvar för något. En farlig kombination och förödande för Sverige.

Precis såhär är det. Så oerhört jävla provocerande och sorgligt.
Citera
2021-12-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Varför ylar hon om en drönare när det finns satellit?

https://www.google.com/maps/place/Ga...9!4d18.5490324

Ja, hon måste ju kalla upp Googles representant till överläggningar om deras högerextrema anställda och den högerextrema satelliten som trakasserar henne med övervakning...Denna kvinna har mycket att önska i form av synapser.
Citera
2021-12-03, 11:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Nu har jag otroligt svårt för Riks oprofessionella framtoning (lite ”roliga timmen” över det hela); men, stod det Riks på drönaren? I kommentarsfältet talas om SDs fascistmetoder osv.
Verkar vara en privatperson som filmat och en anställd på Riks som postat vidare. Det har (vad jag vet) inte spridits officiellt av Riks. Men ja, Riks är en sjukt pinsam kanal.
Citera
2021-12-03, 11:57
Medlem
Väldigt konstig häxjakt som pågår. Hur kan folk ens vrida kronofogdensanmälningarna mot henne? Uppenbart har hon gått igenom en helt fruktansvärd tid som änka. Vem bryr sig om att betala några räkningar då?
Citera
2021-12-03, 12:05
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djurgardstomten
Väldigt konstig häxjakt som pågår. Hur kan folk ens vrida kronofogdensanmälningarna mot henne? Uppenbart har hon gått igenom en helt fruktansvärd tid som änka. Vem bryr sig om att betala några räkningar då?
Fast nu går ju problemen längre bak än så. Sen handlar det inte om att inte ha betalat några räkningar. Det har handlar om att ha missat en räkning, påminnelser från företaget, meddelande om att det kommit till inkasso, två påminnelser därifrån, info om att det gått vidare till Kronofogden och sedan kontakt från dem. Flera gånger. Vi snackar om 50+ räkningar/påminnelser om inte 100+.

Sen har jag all sympati för hennes situation, men har man kunnat vara politiskt aktiv, samtidigt som man lagt ner en massa tid på Twitter, så bör man rimligen ha koll på sin ekonomi. Speciellt som höginkomsttagare.
Citera
2021-12-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Fast nu går ju problemen längre bak än så. Sen handlar det inte om att inte ha betalat några räkningar. Det har handlar om att ha missat en räkning, påminnelser från företaget, meddelande om att det kommit till inkasso, två påminnelser därifrån, info om att det gått vidare till Kronofogden och sedan kontakt från dem. Flera gånger. Vi snackar om 50+ räkningar/påminnelser om inte 100+.

Sen har jag all sympati för hennes situation, men har man kunnat vara politiskt aktiv, samtidigt som man lagt ner en massa tid på Twitter, så bör man rimligen ha koll på sin ekonomi. Speciellt som höginkomsttagare.
Absolut, jag är väl medveten om hur långt det måste gå innan Kronokalle kopplas in. Jag har själv varit i svackor där alla måsten känns som ett helvete och öppna brev kan vara det jobbigaste i det tillfället. Frågan är bara hur det påverkar henne som politiker i en roll som inte ens är nära kopplat till ekonomi?
Citera
2021-12-03, 12:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Absolut, jag är väl medveten om hur långt det måste gå innan Kronokalle kopplas in. Jag har själv varit i svackor där alla måsten känns som ett helvete och öppna brev kan vara det jobbigaste i det tillfället. Frågan är bara hur det påverkar henne som politiker i en roll som inte ens är nära kopplat till ekonomi?
Handlar nog främst om en ansvarsfråga. Om man inte har koll på sin egen ekonomi, hur ska man då ha koll på ett helt departement?

För egen del gör detta vare sig från eller till för mig. Hennes fullständiga inkompetens har varit tydlig sedan länge. Hur hon kan få den post hon nu blivit tilldelad är helt otroligt, och hade jag varit konspiratoriskt lagd hade jag nästan trott att Andersson gjorde det för att sabotera för den egna regeringen. Finns få politiker som ger ett så korkat och inkompetent intryck som Strandhäll.
Citera
2021-12-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Handlar nog främst om en ansvarsfråga. Om man inte har koll på sin egen ekonomi, hur ska man då ha koll på ett helt departement?

För egen del gör detta vare sig från eller till för mig. Hennes fullständiga inkompetens har varit tydlig sedan länge. Hur hon kan få den post hon nu blivit tilldelad är helt otroligt, och hade jag varit konspiratoriskt lagd hade jag nästan trott att Andersson gjorde det för att sabotera för den egna regeringen. Finns få politiker som ger ett så korkat och inkompetent intryck som Strandhäll.

Absolut, har inte sagt nånting om hennes kompetens. Jag röstar verkligen inte på hennes parti eller närheten. Men det gäller att skilja på verk och person. Jag har en kompis som är en välbärgad ekonomichef vars privatekonomi är mycket sämre då han flertalet gånger glömmer betala räkningar etc. Inte att han har dåligt med cash utan att han bara glömmer. Gör det att han inte borde få jobba som ekonomichef? Om vi ska ha fläckfria politiker får vi anställa robotar, tyvärr.
Citera
2021-12-03, 12:33
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Hon skyller Obetalda räkningar på sin sin make som har självmordstankar
Finns det ingen jouralist med stake och fråga ut henne finns ju tusen frågor att fråga ??
Nej låt henne ha sina härskartekniker mot journalister
Vet inte om han tänker så mycket, han är väl kremerad sedan länge?
Citera
2021-12-03, 12:36
Medlem
Bluffelebluff,
https://www.friatider.se/strandhall-...extrem-hotbild
Citera
2021-12-03, 12:40
Medlem
4Motions avatar
Citat:

En liten poäng som du missar är att det finns historik från fogden ända från 2013 och framåt.
Typ 6 år innan hennes tragedi började.....
Men det har du säkert en bra analys på också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in