2021-12-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Omikron verkar ge sig på barn:
https://www.sydsvenskan.se/2021-12-03/fler-barn-pa-sjukhus-i-sydafrikas-fjarde-vag

Dags att stänga skolor?
Citera
2021-12-03, 11:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dags att stänga skolor?

Det gör man redan när man får utbrott.
Citera
2021-12-03, 11:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Säker på det? Lyssnat på myndigheterna nu igen?

Ett remissvar till Socialdepartementet från läkare och forskare menar annorlunda nämligen.. Media vågade dock inte publicera den av rädsla för lynchning. Som det så lätt blir i denna pandemi när man går emot den stora massans övertygelser.

http://lakaruppropet.se/wp-content/uploads/2021/09/Bio-Medico-Legala-Natverket-remissvar-Socialdepartementet.pdf

Hade jag varit dig hade jag tagit mig 5-10 minuter och läst den där. Sen bestämt mig om den tredje dosen. Men alla gör ju som dom vill såklart. Bara det att våra beslutsgrundlag bara baserar sig på en sida av myntet.

En av läkarna som skrivit under det där är Sebastian Rushworth som satt förra våren med The Fat Emperor och sa att pandemin var över, att det var dry tinder och allt möjligt. Foliehatt deluxe med legitimation.
Citera
2021-12-03, 11:38
Medlem
Citat:
Det gör man redan när man får utbrott.
Preventivt menar jag såklart.
Lite sent när alla redan är sjuka.
Citera
2021-12-03, 11:39
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Sånna som det där som förstör för oss andra. Gäller att komma med riktig information. Annars blir alla som är emot vaccinet misskrediterade med en jävla gång. Och vi är många som har bra poäng med vår kritik till vaccinet och samhället i stort.

Nej, allvarligt talat. Om Pfizer vaccinationen sägs att ha skördat 2% liv (Inom 3 månader !) Var är alla avlidna i SCB:s statistik ? 2% är lågt räknat 150 000 pers räknat på alla 7,2 miljoner vaccinerade ?
Senast redigerad av Opaque 2021-12-03 kl. 12:03.
Citera
2021-12-03, 11:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Preventivt menar jag såklart.
Lite sent när alla redan är sjuka.

I Sverige stänger man inga skolor.
Citera
2021-12-03, 11:42
Medlem
Citat:
I Sverige stänger man inga skolor.

Jag vet, barnen svälter ihjäl då sas det väl.
Undrade mer om åsikt.

Själv gissar på snabbt godkänt vaccin från 5 år.
Citera
2021-12-03, 11:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Nej, allvarligt talat. Om Pfizer vaccinationen sägs att ha skördat 2% liv (Inom 3 månader !) Var är alla avlidna i SCB:s statistik ? 2% är lågt räknat 150 000 pers räknat på alla 7,2 miljoner vaccinerade ?

Det står ingenstans i det dokumentet att 2% avlidit. Dessutom har man lite finurligt censurerat ut hur många doser som skeppades ut. 2% är ju bara en siffra man hasplar ur sig på twitter sen slänger man ut ett dokument utan den siffran. Antivaxxsidan sablar ju ner sig själva.
Citera
2021-12-03, 11:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Omikron verkar ge sig på barn:
https://www.sydsvenskan.se/2021-12-03/fler-barn-pa-sjukhus-i-sydafrikas-fjarde-vag
Exakt så och det är oroande. Särskilt som man anser att Sydafrika med sina höga dödstal troligtvis har en befolkning som har varit exponerade för COVID19 och därför bör ha någon form av immunitet sedan tidigare. Man t.o.m. säger att det kan vara en förklaring till att Omikron har anpassat sig och blivit bättre på att återinfektera.

Jag tror att man därför ska se till att vaccinera sig även om man haft COVID19 och att andra ska så snart som möjligt ta den tredje sprutan särskilt om lång tid har gått från den andra.
Citera
2021-12-03, 11:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ok, jag kan sammanfatta dina åsikter
-FHM sprider fake news
-Hittar man ej egen info på nätet som gör att man åker utomlands och medicinerar sitt barn så är man outbildad.
Jag tror att det har funnits en hel del information vid sidan av FHM i detta även i Sverige, Definitivt har man pratat om det i de grupperna om detta på Facebook.

Inget märkligt alls m.a.o.
Citera
2021-12-03, 11:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag vet, barnen svälter ihjäl då sas det väl.
Undrade mer om åsikt.

Själv gissar på snabbt godkänt vaccin från 5 år.

Vi får väl se vad omikron hittar på, ger den sig på ungar som Sydsvenskan skrev så lär de nog stänga skolorna ganska snabbt. För min del kan de stänga ner, men det verkar vara för jobbigt i Sverige. Vi kan ju inte ens ställa krav på inresande i det här landet.
Citera
2021-12-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att det har funnits en hel del information vid sidan av FHM i detta även i Sverige, Definitivt har man pratat om det i de grupperna om detta på Facebook.

Inget märkligt alls m.a.o.

Ja, Facebook gruppen för hysteriker är säkert jättebra att ha som grund för sina beslut.
Bra där, precis vad man som välutbildad har fått lära sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in