2021-12-03, 10:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant! Om dina uppgifter stämmer borde Sverige ha omkring 50 000-100 000 personer som avlidit av sagda vaccin. Låter troligt... 😉

Dokumentet har du här:

https://twitter.com/PositiveequityM/status/1466527526604312578?s=20

Ingen som bryr sig om vad du tror.
Citera
2021-12-03, 10:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Hur kunde norrmännen som kom hem från Sydafrika, ge negativt PCR före julmiddagen, för att sen ge positivt efter julmiddagen ?

Julmiddagen var förra fredagen 26/11 på Louise Restaurant & Bar, Aker Brygge i Oslo.
Företaget Scatec hade regeln att gästerna skulle ha vaccination samt negativt PCR test före insläpp.
Den smittade personalen ankom från Sydafrika för över 3 veckor sen.

Så de hemkomna hade 2 veckor till julmiddagen utan att märka av smittan, och dom hade då även lämnat PCR-test innan julmiddagen utan larm. Det är sen efter julmiddagen som det brakar loss.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10267251/Christmas-party-leaves-50-60-people-infected-suspected-Omicron-Covid-Norway.html

Kan vi misstänka att Omikrom även fuckar upp PCR-testerna, hur kunde man annars missa att inkommna från Sydafrika fixar PCR-testerna före julmiddagen men sen påvisar smitta först efter julmiddagen, tidsaxeln stämmer inte, sett till 1 veckas inkubationstid.

PCR-tester är värdelösa, ja.
Citera
2021-12-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Är det någon som på ett sakligt sätt kan förklara varför friska människor ska vaccinera sig mot covid, men när samma grupp inte uppmanats vaccinera sig mot den årliga influensan?

Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensan, är ca 40 år. Och jag har aldrig uppmanats att isolera mig för att skydda de äldre. Det är ju vanligt att det dör tusentals gamla i influensan varje år.

Vad är skillnaden?

Ja, jag undrar också...
Vård- och omsorgspersonal som jobbar med riskgrupp har erbjudits och rekommenderats att vaccinera sig (mot influensa) men det har aldrig varit något krav.
Citera
2021-12-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Dokumentet har du här:

En tvivelaktig källa på twitter har alltså presenterat "bevis".

Om dina uppgifter stämmer så torde antalet avlidna i världen p.g.a. ett enskilt vaccin vida överstiga förintelsens offer.
Citera
2021-12-03, 11:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Omicron är ju väldigt nyupptäckt, så visst kan det ta tid innan den kan ta över. Om den är lindrig/mycket lindrig, ser jag en väg ut genom att låta befolkningar bli smittade av den istf. att försöka bromsa den, du fattar nog....

Ja, som att flyga hit några plan med smittade från johannesburg o låta dem åka tunnelbana o gå på julbord tex ;-)
Citera
2021-12-03, 11:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och det samtidigt som FHM då sa att barn varken blev sjuka eller spred smitta.
Hur får du ihop det med ditt försök att idiotförklara övriga?
Det är raka motsatsen och dom du försöker lyfta upp är extrema hysteriker.
Vad pratar du om? FHM:s råd i den frågan anser jag vara en av de värre misstag de gjort sig skyldiga till.
Citera
2021-12-03, 11:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Nu tillhör jag gruppen utbildade föräldrar och rör mig således i akademikerkretsar så nej, det gäller långt ifrån alla föräldrar.
Då borde du veta att det inte säger något egentligen mer än om dig själv faktiskt.
Citera
2021-12-03, 11:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag ansluter mig till vad som sägs bland seriösa.
  1. Vi får verkligen hoppas att Omikron är en mild variant.
  2. Vi vet ingenting f.n.
  3. Att vi ser milda fall nu är ingen säker indikation. Det såg man med andra varianter och de flesta smittade vi sett har faktiskt varit fullvaccinerade t.o.m.
  4. Att virus blir mildare med tiden är en myt som det definitivt inte finns några tecken på hos SARS2. Det kan gå åt båda hållen.

Viktigt nu är att inte upprepa tidigare misstag. Slå till hårt från början tills vi har mer information. Lyssna inte på snacket om "mild". Se till att fler vaccinerar sig med alla medel som finns att tillgå samt dela ut den tredje dosen till alla.

Så vi kommer att klara detta oavsett vad Omikron visar sig att vara är jag säker på. Nästa år kommer anti-virala och det kommer att förändra allt till det bättre.

Faktumär att jag är mer optimistisk den här gången. Stark oro för länder som USA, Ryssland m.fl. som har en kraftig uppgång med Deltavarianten särskilt bland ovaccinerade - eller p.g.a. det - samtidigt som att Omikron verkar orsaka återinfektioner även hos de med både en och två COVID-infektioner bakom sig och det kort tid efter de tidigare infektionerna. Ingen flockimmunitet alltså.

Fionna O'Leary
@fascinatorfun
REINFECTION #Omicron

“Recent reinfections have occurred in individuals whose primary infections occurred across all three waves, with the most having their primary infection in the Delta wave.”

Damn. So even quite recent past infection.
https://twitter.com/fascinatorfun/status/1466583981751771136?s=20

Håller med om mycket. Frågan är bara hur effektivt det är att ge en tredje dos då med gamla vaccinet? Visserligen lär väl Deltan leva vidare parallellt med Omikron så viss poäng finns det kanske. Däremot verkar ju vaccinet inte hjälpa ett dyft mot denna mutation. De borde arbeta dag och natt hos vaccintillverkarna nu med att ändra blandningen.
Citera
2021-12-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Ska det inte vara krav på vaccinationsbevis för krogarna idag? Misstänker flertalet krogar har fler än 100 besökare.

Som jag förstått det så räknas inte ett vanligt krogbesök som en allmän sammankomst. Däremot om en krog ställer till med ett specifikt evangemang (t.ex. en konsert) så krävs vaccinationsbeviset.
Citera
2021-12-03, 11:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Dokumentet har du här:

Det står ingenstans i det dokumentet att 2% har dött. då påståendet var:

Citat:
2% have died from the Pfizer shot in the 3 months of taking it. According to FDA documents that they were forced to release. Much more to come.
Citera
2021-12-03, 11:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Läste spekulationer kring att denna Omikron-variant skulle ha uppstått hos en HIV-smittad. Kan det finnas någon HIV-gen i denna variant? Får verkligen hoppas på att vi inte håller på att få mycket smittsamt luftburet HIV-virus på halsen nu. Fattas ju bara det.

https://foreignpolicy.com/2021/12/02/hiv-omicron-covid-variants-south-africa-connected/
Citera
2021-12-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Håller med om mycket. Frågan är bara hur effektivt det är att ge en tredje dos då med gamla vaccinet? Visserligen lär väl Deltan leva vidare parallellt med Omikron så viss poäng finns det kanske. Däremot verkar ju vaccinet inte hjälpa ett dyft mot denna mutation. De borde arbeta dag och natt hos vaccintillverkarna nu med att ändra blandningen.

Jo jag förstår inte att vaccinföretagen inte anpassat vaccinen än. Var väl redan på tal när "UK"-varianten var i omlopp att det skulle gå så snabbt att uppdatera vaccin efter mutationerna men ändå har inget hänt. Eftersom så många fullvaccinerade på julbordet i Norge blev smittade trots att de var fullvaccinerade borde vara tecken på att vaccinet vi har idag är typ verkningslöst mot Omikron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in