2021-12-03, 03:49
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
The Flat Earth Society ...

... är en 200 år gammal internationell organisation som upprätthåller att jorden är platt, inte rund. Ungefär hälften av deras medlemmar är också medlem av MENSA (enl föreningen).

Deras motto lyder: "Vi står upp på barrikaderna emot åsiktsförtryck, utfrysningskultur, och globalistiska lögner i en ny tid. Vi utgör en fristad av exentriska tänkare, som med mod och stolthet marcherar framåt i förnuftets och sanningens namn, erkännandes vår världs sanna natur och form."

Enligt vad som står här i tråden skulle man kunnat byta ut 'platt jord' mot Vaccin-bluffen, i mottot ovan. Skulle passa direkt.
Känner du dig träffad? Sök medlemskap, avgiften är låg:

https://theflatearthsociety.org/

EDIT: förtydligande, gör narr av antivaxxare bara

Du är ta mig fan dum i huvudet på riktigt.
Citera
2021-12-03, 04:32
Medlem
Det jag tycker är lustigt är hur folk som är vaccinerrade hatar på icke vaccinerade , varför liksom? Man bestämmer väl själv. Det är inte lika mycket hat om man vänder på det. Varför bryr man sig så mycket om andra om man är vaccinerad.

Jag menar det finns folk som inte tar sprutan som är ok att hålla sig undan från gå på stora evangemang och sedan finns det ju folk som skiter i att hålla sig undan osvm men det gör båda... Dock har man fan ingen anning vem som har rätt eller inte... Fattar bara inte allt hat visa får inte deras fel att det kom ett virus och visst fan bestämmer man själv om man vill att någon ska sticka in en spruta i sig själv

Det är mellan anti vaxxare och vaxxare som kommer få folk att gå emot varann och skapa problem. Dessa grupper kommer inte gå med varandra emot staten om de t.ex inför vaccinpass osv... Det är alla anti vaxxare som kommer gå emot då
Senast redigerad av Ufc123 2021-12-03 kl. 04:36.
Citera
2021-12-03, 04:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det kan bli aktuellt med vaccinpass för restauranger, "handelsplatser" och i kollektivtrafiken enligt vad Aftonbladet skriver:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jaromw/fhms-orosmoment-detta-kravs-om-laget-forvarras

Vilket betyder att det kommer införas. virus säsongen har knappt börjat.
Citera
2021-12-03, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det kan bli aktuellt med vaccinpass för restauranger, "handelsplatser" och i kollektivtrafiken enligt vad Aftonbladet skriver:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jaromw/fhms-orosmoment-detta-kravs-om-laget-forvarras

Bra observerat, men Aftonbladet har skrivit fel och lär kanske ändra artikeln,
i alla fall om detta är källan:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/4700bff46fce4dc2bac666d839c93e96/underlag-bedoma-behovet-smittskyddsatgarder.pdf

Åtgärder i kollektivtrafik nämns i denna pdf men ej vad gäller vaccinpass, vad jag kan se. Om så vore fallet skulle det ändå inte bara vara korkat utan dessutom omöjligt att genomföra på många längre stadsbussar och spårvagnar där det bara är praktiskt möjligt att gå på även i flera dörrar långt bak utan förarens kontroll för att trafiken ska kunna flyta på.

Visst skulle man kunna sätta "covidvakter" ombord vid varje dörr och ha en rejält nedsaktad tidtabell. Men det skulle ändå bli ett jäkla liv (och mer trängsel!) samt att många till vänster exempelvis skulle påpeka grymheten i att papperslösa och hemlösa/psykiskt sjuka som inte greppar tekniken (och turister med utländska covidpass!) skulle få gå genom stan till fots i vinterkylan.

Det här med handelsplatser och fritidsaktiviteter kommer förhoppningsvis remissinstanser se som omöjligheter. Kan drabba väldigt konstigt för folk som t.ex är mitt i någon rehabplan som kräver att de tränar någonstans.

Och vad gäller köpcentrum typ inomhusgallerior - om det är vad som menas med handelsplatser - vill jag minnas att tidigare utredning kom fram till att det var omöjligt att kräva vaccinpass vid de publika galleriaingångarna då folk i vissa fall bara kunde nå bostadsingångar eller arbetsplatser via dessa entréer.

Det här nedan är för övrigt den mest välformulerade sågning av makthavarnas icke-evidensbaserade vaccinpasshets som jag läst, för folk som vill inspireras. Att den dessutom kommer från en så "städad" organisation som Företagarna gör kanske även att vissa kan lägga ner tjatet om att alla kritiska är "foliehattar/antivaxxers".

https://www.foretagarna.se/contentassets/720a59ed8e8c414ead6b8218850c14a0/remissyttrande-vaccinationsbevis-foretagarna.pdf
Citera
2021-12-03, 05:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Jag vet. Och jag ska ärligt erkänna att det tog sin tid för mig med.
Men när väl poletten trillade ner så såg jag allt med nya ögon. Och ja - den är skrämmande.

En sak som borde få folk att tänka: Varför ska man tvingas ta 2 sprutor mot en sjukdom man är immun mot?

Eftersom att de som genomlidit sjukdomen och således är naturligt immuna, ändå pressas att ta sprutorna.

Det är ett bevis i sig på att det bara handlar om en sak - vaccinet ska tas i så stor utsträckning som möjligt. Smittospridning, vårdplatser etc spelar INGEN roll.

Folk borde fråga sig - varför?

Varför är väl ganska uppenbart, för ni är inte immuna mot ett fejkvirus som inte existerar. OM det hade existerat och OM detta hade handlat om hälsan så skulle givetvis naturlig immunitet räknas men man måste verkligen vara bra naiv om man fortfarande inbillar sig att detta handlar om hälsan...
Citera
2021-12-03, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tar mig rätten att ha en åsikt. Men: jag anser att du ska ha det slutliga valet huruvida du vill ta vaccinet.

Jag förespråkar inte några påtryckningar för att förmå dig att ta vaccin mot din vilja. Jag är inte anhängare av vaccinpass (med några speciella undantag). Jag är inte anhängare av vaccintvång. Det enda du behöver stå ut med från min sida, är att jag kan utnyttja min yttrandefrihet till att uttrycka mina åsikter (och vanligtvis avstår jag från att använda fula ord när jag formulerar mina åsikter).

Det har jag stor respekt för. Önskar då att flera tänkte som dig. Men tyvärr är det häxjakt på gång.
Divide and conquer. Det har mänskligheten upplevt förr.
Citera
2021-12-03, 08:25
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Det jag tycker är lustigt är hur folk som är vaccinerrade hatar på icke vaccinerade , varför liksom? Man bestämmer väl själv. Det är inte lika mycket hat om man vänder på det. Varför bryr man sig så mycket om andra om man är vaccinerad.

Jag menar det finns folk som inte tar sprutan som är ok att hålla sig undan från gå på stora evangemang och sedan finns det ju folk som skiter i att hålla sig undan osvm men det gör båda... Dock har man fan ingen anning vem som har rätt eller inte... Fattar bara inte allt hat visa får inte deras fel att det kom ett virus och visst fan bestämmer man själv om man vill att någon ska sticka in en spruta i sig själv

Det är mellan anti vaxxare och vaxxare som kommer få folk att gå emot varann och skapa problem. Dessa grupper kommer inte gå med varandra emot staten om de t.ex inför vaccinpass osv... Det är alla anti vaxxare som kommer gå emot då

Jag förstår verkligen inte, jag känner flertal vaccinerade som uppriktigt spyr galla på ovaccinerade...jag är själv vaccinerade och har svårt och förstå detta. Dömer ingen pga detta.

Jag gjorde det inte lättvindigt dock, men både jobb och mitt livs intresse stod på spel. Hade jag inte vaxxat mig hade mitt jobb blivit ytterst besvärligt då jag träffar väldigt många människor, samt att min huvudsakliga hobby kräver vaccinpass i dagsläget.
Citera
2021-12-03, 08:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Alla ni vaccinförespråkare (troll och naiva får) som hyllar tvångsvacvinering.

Ni är medvetna att ni kommer behöva ta "vaccinet" var 3:e till 6e månad?
Annars kommer även ni räknas som ovaccinerade.
Citera
2021-12-03, 08:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Vilka hemska scenarion du målar upp! Chilla lite tack!
Vaccinet och Covidpass är tillför att minska smittspridningen av ett potentiellt farligt virus som kan orsaka en extremt allvarligt sjukdom. Att inte vidta åtgärder vore tjänstefel av myndigheterna!
Eftersom folk (dock en liten majoritet, men ändå!) uppenbarligen inte kan tänka själva, utan går på lokal och evenemang osv helt ovaccinerade, så måste myndigheterna kliva in och styra upp situationen.
Du kanske skulle be kineserna att chilla lite istället...

Och återigen undrar jag varför en naturlig infektion inte är att föredra. Det ger ett bredare och längre skydd (baserat på tidigare infektioner och immunitet). Dessutom måste man ju se till dödligheten. Är den 20%?10%? 5%? 0.5%?

Varför agerar man som att det är ebola när det egentligen knappt är dödligare än en vanlig influensa? Jag tycker såklart det är synd att folk lider och dör men det som sker nu är helt opropertionerligt. Sars-cov2 är för de allra flesta inte farligt men du, liksom många andra, verkar tro att en infektion är lika med döden. Så jag vill att du beskriver hur pass dödligt detta virus är så att vi andra kan förstå att vaccinpass är helt i sin ordning och ett lämpligt verktyg.
Citera
2021-12-03, 08:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123

Vilka är det som försöker begränsa andra egentligen och baserat på vilken grund?
Det riktiga hatet står de som förespråkar vaccinpass för!

Hur dödligt är Sars-cov2 och varför är inte naturlig immunitet eller friskhetsintyg ok? Förklara!
Citera
2021-12-03, 08:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Hur kommer det sig att ni så enkelt tar till er informationen om alla dessa skador som kan uppstå av en Covid infektion? Men när det kommer till skador av vaccinet, så är det locket på?
Man har gett ca 7.5 miljarder doser vid det här laget och värsta biverkningen har väl varit lite ont i armen en eller max två dagar efter... Jag håller med, otroligt allvarligt!
Citera
2021-12-03, 09:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vilka är det som försöker begränsa andra egentligen och baserat på vilken grund?
Det riktiga hatet står de som förespråkar vaccinpass för!

Hur dödligt är Sars-cov2 och varför är inte naturlig immunitet eller friskhetsintyg ok? Förklara!
Förklaringen är nog ganska enkel. Som vanligt är det enklast att genomföra det först för dom som faller in i den stora fållan (>80% har vaccinbevis redan) sedan får man lägga till övriga kategorier som också kvalar in.

Det finns redan idag möjlighet att lägga in Testbevis, Tillfrisknandebevis och Läkarintyg digitalt i covidpasset men dom är inte accepterade i EU så du kan inte använda dom utomlands. Troligtvis vill man undvika de stora problem/missförstånd som skulle uppstå när folk reser och visar upp ett i Sverige godkänt bevis men icke gällande vid gränsen vid inresa till övriga Europa.

Om du uppfyller något av kategorierna Testbevis, Tillfrisknandebevis och Läkarintyg så se till att få det inlagt så kan du hänvisa till det och se om det fungerar i Sverige, jag tycker det borde göra det.
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-03 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in