2021-12-02, 23:56
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det kan bli aktuellt med vaccinpass för restauranger, "handelsplatser" och i kollektivtrafiken enligt vad Aftonbladet skriver:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jaromw/fhms-orosmoment-detta-kravs-om-laget-forvarras

Detta blir bara värre och värre! Kollektivtrafik alltså? Hur funkar det för folk som inte har bil? "Handelsplatser"? Vad innebär det? ICA?

Nu är ju inget spikat än, men ändå, att de ens överväger! Fy fan!
Citera
2021-12-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Är faktiskt helt märkligt detta. Är som om folk har huvudet i sanden. Som jag sagt förr. Hade jag varit vaccinerad och det började framkomma att vaccinet kan ge mig skador hade jag vänt upp och ner på internet i jakten på svar.
Men här vill man bara inte veta av det.

Jag tippar att det är resultatet av hjärntvätt by TV som orsakar det. Det är en sanning så djupt inprintad i skallen att den helt enkelt inte går att få ut. Fruktansvärt skrämmande att det är så enkelt att hjärntvätta någon så hårt.

Det är ju bara att se hur man gör i Sverige. Man låter bara forskare och läkare komma till tals som stöttar narrativet. De som är av kritisk art får inte komma till.

När det systematiskt är på det där sättet sitter folk som Onkel Kostia och tror att det råder konsensus. Hade man istället vänt på det. Och bara låtit den kritiska sidan komma till tals, så hade nog inte Onkel Kostia ens tagit sitt vaccin.

Offer för propaganda helt enkelt
Ja det är ju det som är så sjukt. Covid är inte det sjuka i det här, korrupta politiker med massmedia är.
De riktigt rika blir bara rikare, medan det spiller ner lite till våra makthavavare, och i deras tur lakejerna inom massmedia som ska fostra oss, folket. 😬
Citera
2021-12-03, 00:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Jag är ganska säkert på att ifall du går tillbaks och läser igenom en valfri Corona-tråd så kommer du ganska snabbt att se hur ofta en
vaccintroende använder fula ord mot dem som väljer att inte vaccinera sig.
Jag är också ganska säker på att varje individ gör en risk/nytta analys innan vaccin beslutet tas.

Så om din analys ledde dig till beslutet att vaccin var till nytta för dig. Varför ska du(och hela världen) ha en åsikt om mitt beslut?

Jag tar mig rätten att ha en åsikt. Men: jag anser att du ska ha det slutliga valet huruvida du vill ta vaccinet.

Jag förespråkar inte några påtryckningar för att förmå dig att ta vaccin mot din vilja. Jag är inte anhängare av vaccinpass (med några speciella undantag). Jag är inte anhängare av vaccintvång. Det enda du behöver stå ut med från min sida, är att jag kan utnyttja min yttrandefrihet till att uttrycka mina åsikter (och vanligtvis avstår jag från att använda fula ord när jag formulerar mina åsikter).
Citera
2021-12-03, 00:08
Medlem
Mich13s avatar
Sovjet insåg ju att man kunde hjärntvätta befolkningen med att tycka och köra precis vad man ville om man matade samma information om och om och om och igen att de sedan är så hjärntvättade att varenda en som kommer med en annan åsikt är det galnaste och mest orimliga som finns.
Citera
2021-12-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I EU gör vi skillnad mellan vaccinerad och ovaccinerad, medan man i USA gör skillnad mellan smittad och icke smittad.

Vaccinerade har en tendens att strunta i social distansering, vilket gör vaccinerade till lömska smittspridare.
Samtidigt som ovaccinerade fortfarande håller avstånd och använder handsprit.
Måste hålla med om den erfarenheten själv. Låter troligt. (är dubbelvaccinerad). Och USAs modell känns mer logisk också. Sett dom stå utanför portar med såndär laser-termometer, och lyser folk i pannan. Tar tempen.
Citera
2021-12-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej, jag har inte undersökt eventuella andra biverkningar. Så här tänkte jag innan jag tog vaccinet:

Vaccinet kan ha okända biverkningar, som inte upptäcktes i försöksstudierna. Men detsamma gäller viruset. Viruset kan påverka kroppen på olika sätt, genom mekanismer som inte är helt kända ännu. Vad innebär störst risk för överraskningar som visar sig med tiden? Vaccinet eller viruset? Vilken produkt genomgick mest prövningar innan den släpptes ut? Vaccinet eller viruset? Vilken tillverkare litar jag mest på? En tysk vaccintillverkare, eller ett kinesiskt viruslaboratorium?

Jag valde att ta vaccinet, medveten om att det kan ha biverkningar som inte finns med i biverkningslistan.

Alla gör ju som dom själva vill. Man är kung över sin egen kropp.

Problemet är bara att det som presenteras för mig och dig, inte ger oss ett bra eller rättvist grundlag för beslut. Den är HELT ensidig. Du får ett parti att rösta på. Dom andra förkastas.

Börjar man undersöka det, då är risken inte värd att ta. Så är det bara. Det går inte att komma ifrån.

Enda anledningen är att få resa fritt. Men det är som att pissa i byxan medan man fryser ihjäl.

Otroligt resonemang som fick dig att ta det. Helt bakvänt om du frågar mig men. Alla är kung över sin egen kropp
Senast redigerad av Orangutangensmamma 2021-12-03 kl. 00:14.
Citera
2021-12-03, 00:13
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick

Detta blir bara värre och värre! Kollektivtrafik alltså? Hur funkar det för folk som inte har bil? "Handelsplatser"? Vad innebär det? ICA?

Nu är ju inget spikat än, men ändå, att de ens överväger! Fy fan!

En majoritet av det tragiska som återstår av det svenska folket stödjer det här.

Skulle garranterat stödja arbetsläger för ovaccinerade.
Citera
2021-12-03, 01:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Nej, jag är fullständig klar över riskerna. Tillgänglig data är tillräckligt för att bygga sig en mycket god uppfattning.

Min riskanalys baserar sig på följande:
Vit man början av 40 åren, vältränad, normalviktig, ingen sjukdomshistoria, god nivå av D3, icke-rökare, nykterist.

Två möjliga val:
1. Ovaccinerat: sannolikheten att bli infekterat, hamna på sjukhus eller dö av virusinfektion, eller
2. Vaccinerat: sannolikheten för 1.+ sannolikheten för svår biverkan eller dö av vaccinet.

Skillnaden på 1 och 2 är i min kohort icke-existerande, och då faller det på ”X-faktorn”: biverkningar på lång sikt.

Det finns ingen i hela världen som vet vad som händer i kroppen på en vaccinerad efter 3 doser och 2 år med mRNA-genterapin.

Hade jag varit 20 år äldre, så hade jag tagit min 3e spruta i går, men min riskvärdering är att det för nuvarande är tryggast att avstå.

Sen kan det ändras, om det visar sig att spruta 4 löser alla problem vi har med pandemin.

För de 3 första gör det inte.

Det var just den "X-faktorn", biverkningar på lång sikt, som var avgörande för mitt val. Viruset kan ge skador på lungor och nervsystem, även efter mild infektion. Jag vet inte hur vanligt det är med sådana skador är, men eftersom skadorna är svåra att upptäcka, så kan det finnas många som går omkring med dolda skador efter infektion med Kina-viruset.

Det är riktigt som du säger, att ingen kan veta vad som händer 2 år efter vaccinering med mRNA-vacciner. Men samma sak gäller för viruset. Viruset har funnits i ungefär 2 år, vilket gör att vi inte kan veta vad som händer 3 år efter infektion.

Både viruset och vaccinerna kan bjuda på överraskningar med tiden. Frågan blir vilket alternativ som medför störst risk för tråkiga överraskningar. Jag valde att ta vaccinet.
Citera
2021-12-03, 01:13
Medlem
När jag hör och ser hållningen som de vaccinerade har mot de ovaccinerade. Så hoppas jag nästan att jag har rätt om framtiden. Isåfall blir världen en bättre plats..

Då är det bara tänkande människor kvar som kan uträtta nått förnuftigt

Med reservation för vaccinerade som har sett filmen The Wave
Senast redigerad av Orangutangensmamma 2021-12-03 kl. 01:19.
Citera
2021-12-03, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tar mig rätten att ha en åsikt. Men: jag anser att du ska ha det slutliga valet huruvida du vill ta vaccinet.

Jag förespråkar inte några påtryckningar för att förmå dig att ta vaccin mot din vilja. Jag är inte anhängare av vaccinpass (med några speciella undantag). Jag är inte anhängare av vaccintvång. Det enda du behöver stå ut med från min sida, är att jag kan utnyttja min yttrandefrihet till att uttrycka mina åsikter (och vanligtvis avstår jag från att använda fula ord när jag formulerar mina åsikter).

Världens maktelit har länge pratat om hållbarhet i befolkningsutvecklingen.

Om du tror att det kan finnas onda, maktgalna, rika folk här i världen borde du vara lyhörd.

Tänk dig den perfekta planen att sänka befolkningsantalet. Hur hade man gjort?
Jo precis på det sätt som händer nu.

Konspirationsteoretikerna har fått rätt hela tiden.
”Använd munskydd och var lydig så går detta över” men teoretikerna sa ”detta går aldrig över”.
”Covidpass kommer aldrig att komma, det är alldeles för ingripande och odemokratiskt”, teoretikerna sa ”det kommer och det blir värre”.
Samtidigt som massan indoktrineras att hålla med. De som sa ”det kommer aldrig att hända” står nu och jublar. Död åt dom ovaccinerade !!! Det är deras fel!! Ingen sjukvårdsplats! Samtidigt som dom själva är feta som satan, röker och har dragit på sig diverse sjukdomar, helt på egen hand.

Det jävliga är att det är på blodigt allvar detta.

Du måste vakna och få en övergripande blick om vad som sker. Att immuna från sjukdomen fortfarande pressas att ta sprutor.. Att smittospridningen skylls på ovaccinerade trots att största utbrottet utanför Afrika skedde bland vaccinerade. Vart är logiken?

Och samtidigt har Magdalena Andersson helt öppet sagt att ”The Great Reset” är målet. Men att alla måste vaccinera sig först. Kombinera det med vad The Great Reset faktiskt innebär så blir det riktigt otäckt.
Har du kollat upp The Great Reset?
Förstår du vart vi är på väg?
Det är blodigt allvar. Och nått som borde vara förbehållet film….

Men det är inte det.
Det är världen idag.
Citera
2021-12-03, 02:26
Bannlyst
Stockholm just nu..
Ingen som är orolig för nya varianten här inte 💃💃💃

https://streamable.com/dtslm6
Citera
2021-12-03, 02:32
Medlem
Citat: