Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Du kanske kan berätta för hela tråden varför Engström ville veta sin utstämplingstid...
23:19 o han var på brottsplatsen allt mellan 23:21 till 23:25...
Skulle hans utstämplingstid vara på något sätt exakt om för själva mordet ?
Jag tror inte polisen eller media har frågat honom om tiden innan han själv ringde RB....o jag tror inte heller han anmälde tiden efteråt den 1mars..
Det fanns en anledning till varför Engström så desperat ville ha tiden av RB den 1mars !
Det behövs inte. RB, som var där 1986, säger att det cirkulerade olika tidsuppgifter i media.
Duger inte hans berättelse för dig?
I "Extra Rapport" påstås det, till exempel, att OP sköts "strax efter klockan elva".
"Enligt polisens uppgifter skedde detta klockan 23:30", heter det i morgonekot den 1:a mars.
SE kan mycket väl ha anat att detta inte stämde, då han hade koll på den ungefärliga tiden. Genom att kontakta RB kunde han få reda på tiden mer exakt, att framföra om han blev tillfrågad eller när det blev aktuellt. (Är detta den första privatspanar-insatsen i utredningen?)
Vilken var anledningen enligt dig då? Finns det någon förankring i materialet eller är det fria fantasier, som vanligt?