2021-12-03, 00:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Du börjar bli alltmer aggressiv i din argumentation. Lugna ner dig. Om du är så krasslig att du är rädd för covid tycker jag att du bör tänka på nerverna och tagga ner. Ironiskt om din ilska över covid tar kål på dig före viruset.

Vaccinet har väldigt låg effekt på smittspridningen. Finns mängder av studier och officiella siffror som styrker det. Att det ger riskgrupperna ett visst skydd mot allvarlig sjukdom är väl mer eller mindre accepterat. Likt ett influensavaccin. Men varför ska alla vi utanför riskgrupperna titta på dödsfall, om risken för oss är minimal? Nästan alla som dör är vaccinerade ändå, så de 30% som inte vaccinerat sig kan nog oroa sig över annat. Frågan kvarstår, varför ska vi med god hälsa som inte behöver vaccinet ta det, om det ändå inte minskar smittspridningen i högre grad? 20% effektivitet efter några månader anser inte jag skäl nog att medicineras mot en förkylning som jag redan har haft. Lite integritet har jag trots allt.
Återigen är Sverige ett tydligt exempel på att du har fel Man ser en oroande smittspridning i länder med ofullständig vaccinationstäckning som Tyskland t.ex. för att inte tala om Ryssland o.s.v. Och nya Omikron i SA med under 25% med två doser.

Att vi sedan nu ser vaccinerade som kommer med flyg och är smittade handlar snarare om att flygbolag ställer krav på vaccination för att flyga och att alla passagerare därför är vaccinerade.

I samhällen med 100% vaccinationstäckning kommer alla som sprider smittan och blir sjuka vara vaccinerade.

Det är också troligtvis så att de vaccinerade som blivit smittade av Omikron i lägre utsträckning smittar vidare. Kanske vår Omikron inte något grepp i länder som Sverige även om vi kommer att se gall av det.

Edit:

På Twitter för nu anti-vaxxarna en kampanj om att säga upp Kivra i protest.

Senast redigerad av arbetet 2021-12-03 kl. 00:46.
Citera
2021-12-03, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Alla dina beräkningar verka basera sig på att vi kommer bli av med detta virus.
Tror du det?
Ska vi isåfall vaccinera hela befolkningen 2-4 ggr om året för överskådlig framtid?

Enda möjligheten att vi blir av med viruset är nog att det muterar ihjäl sig själv. En Esab-insvetsning skulle inte det Svenska eller andra psyken klara av, möjligtvis finnar och ryssar om de får vodka genom kattluckan. Vad som kommer ut därefter är ju något att diskutera.
Citera
2021-12-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror vi alla är rätt covidutmattade vid det här laget, just nu ligger de som inte vill ta sprutan nere för knock och räkning pågår. Jag hade gärna sett att de kommit med lite vettigare argument för sin sak än att skrika fascism, nazist, sprutluder, regimlakej, gulag, medlöpare, lögnare, aber mm har jag glömt något? Man kan bli trött för mindre. Det är ett virus, inte politik!

Ta sprutan?
Regelbundet medicinering var 3-6e månad.
Som majoriteten ej har behov av.
Och så bra så man måste tvinga på den genom att införa social kredit ala Kina.
Citera
2021-12-03, 00:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Va? Vilka betalar tillbaka?

Var det svårt att förstå?
Citera
2021-12-03, 00:49
Medlem
Citat:
Enda möjligheten att vi blir av med viruset är nog att det muterar ihjäl sig själv. En Esab-insvetsning skulle inte det Svenska eller andra psyken klara av, möjligtvis finnar och ryssar om de får vodka genom kattluckan. Vad som kommer ut därefter är ju något att diskutera.

Alla som förespråkar 100% vaccinering och alla planer som pågår verkar baseras på att viruset snart är borta.
Om det aldrig försvinner, vilket känns mest troligt anser jag, så kanske en annan slags plan bör tas fram
Citera
2021-12-03, 00:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ta sprutan?
Regelbundet medicinering var 3-6e månad.
Som majoriteten ej har behov av.
Och så bra så man måste tvinga på den genom att införa social kredit ala Kina.

Nu var det ju inte ens dig jag citerade men fine.

Det är ingen som tvingar på dig något, vill du inte ta sprutan så gör du det inte. Frågor på det?

Men jag kan hålla fast dig om du verkligen vill men inte vågar säga det, skicka pm om du vill. Är du en tjej kan jag ta dig i tvåan under tiden så blir det extra spännande för dig. En upplevelse!
Citera
2021-12-03, 00:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Alla som förespråkar 100% vaccinering och alla planer som pågår verkar baseras på att viruset snart är borta.
Om det aldrig försvinner, vilket känns mest troligt anser jag, så kanske en annan slags plan bör tas fram

Ja vi behöver en ny plan, där är jag ense med dig. Sen har jag inte en susning om hur den ska se ut, men får jag riktigt bra betalt så kan jag nog ta fram en sådan också.
Citera
2021-12-03, 00:55
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte ens dig jag citerade men fine.

Det är ingen som tvingar på dig något, vill du inte ta sprutan så gör du det inte. Frågor på det?

Men jag kan hålla fast dig om du verkligen vill men inte vågar säga det, skicka pm om du vill. Är du en tjej kan jag ta dig i tvåan under tiden så blir det extra spännande för dig. En upplevelse!

Du kanske de skulle erbjuda dina tjänster till FHM.
Bendovers vaccinklinik.
Bara nöjda kunder av dom 90% som överlever
Citera
2021-12-03, 00:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du kanske de skulle erbjuda dina tjänster till FHM.
Bendovers vaccinklinik.
Bara nöjda kunder av dom 90% som överlever

Jag skyr FHM som pesten, så nej tack, men tack för tipset! 90% överlevnad är ganska bra, det kunde varit jävligare.

Editerad!
Senast redigerad av revodneb 2021-12-03 kl. 01:17.
Citera
2021-12-03, 04:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Stämmer det att barn är mer mottagliga för den nya varianten Omikron?

Är väl oundvikligt med omfattande samhällsspridning nu tyvärr. Inga restriktioner innan det är för sent.
Citera
2021-12-03, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Stämmer det att barn är mer mottagliga för den nya varianten Omikron?

Är väl oundvikligt med omfattande samhällsspridning nu tyvärr. Inga restriktioner innan det är för sent.

Tyvärr? Inser inte du att Omikron är vägen ur den galna "pandemin"? Om det är som rapporterat hittills, är den mycket smittsam, men med lindriga symptom, vilket borde göra den dominant och kunna definieras som en lättare förkylning, eller?
Citera
2021-12-03, 05:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tyvärr? Inser inte du att Omikron är vägen ur den galna "pandemin"? Om det är som rapporterat hittills, är den mycket smittsam, men med lindriga symptom, vilket borde göra den dominant och kunna definieras som en lättare förkylning, eller?

Fast vi ska inte glömma bort att det är delta som orsakar nuvarande ökning av positiva. Pratas ju om att det ligger månader bort innan Omicron dominerar.

Dessutom försöker många länder fördröja Omicron med restriktioner o smittspårning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in