Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Säkert. Men ni suger ju ni också.
Jag har fejk-konto på Tinder i syfte att titta på snygga brudar. Det är ibland 1 på 30 som duger. I mitt liv på 40+ har väldigt stiliga kvinnor man träffat på på tex jobb eller kurser varit väldigt få. Kanske 4-5 stycken, max. Så jag håller kraven på hög nivå.
Men jag förstår dig med. Söker jag på män tänker jag ofta "är konkurrensen inte större än såhär? Mörka utlänningar, tatuerade gym-snubbar, flintisar en hel drös, glada killar med kastspö. Vill dock inte döma eftersom jag själv ser högst medioker ut. Det är kanske lite synd om de flesta. Å andra sidan dög dock folk lättare förr, för länge sedan, 25 år sedan.
Jag ser inte vad problemet är med "mörka utlänningar" eller "flintisar". De kan fortfarande vara attraktiva i tjejers ögon, även om du inte uppskattar mörka utlänningar eller tycker flintisar är attraktiva. Jag t.ex fick alltid fler matchningar när jag använde mig av mina snaggbilder än mina frisyrbilder, och då hade jag snagg på 0 mm, så i princip flintis. Fick även massvis med komplimanger för mitt huvudform - på riktigt.
Sen har allt med utseende att göra. Minns när jag gjorde ett fejkkonto och använde en attraktiv killes bilder (Oliver Forslin). Jag skrev precis likadant till tjejerna som jag gjorde med mitt riktiga konto. Skillnaden? På fejkkontot fick jag alltid höra "Wow, du vet vad du pratar om", "Du är väldigt brådmogen och intelligent", "Vad skarp du är", eller "Snyggt utseende men bättre på konversera". På mitt egna konto, trots att jag kommunicera precis likadant? "mm hehe", "inget sj?", "ah"," vene, sj?".
Där insåg jag att allt handlar om looks till 100%. Texterna jag skrev till som den attraktiva killen bemöttes alltid positivt...väldigt positivt t.om. Texterna jag skrev som mig själv så fick jag bara oneliners o allmänt tråkiga svar tillbaks. Visst många killar kanske skriver som krattor - "tja, läget?" osv, men om tjejen inte finner ditt utseende WOOOW så kan du i princip skriva vad som helst och responsen du får tillbaka är i princip noll.