2021-11-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Matchade med den perfekta tjejen igår. Tog mig en redig stund att komma på vad jag skulle skriva. Efter ett tag kom jag på något som i mitt huvud kändes helt rätt, men som jag efteråt insåg att det var lamt som fan. Tjejen har inte svarat övh och tror hon inte gör det heller.
Det är ju synd. Något som hade kunnat utvecklats och blivit bra fallerar på ett dåligt första mess från min sida. Sen ska man ju inte gå händelserna i förväg och dödsförklara allting men det är synd hur känslig, ömtålig och labil en begynnande relation är.

Det är sånt som händer. Ser tjejen bra ut är konkurrensen tuff på tinder
Citera
2021-11-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Matchade med den perfekta tjejen igår. Tog mig en redig stund att komma på vad jag skulle skriva. Efter ett tag kom jag på något som i mitt huvud kändes helt rätt, men som jag efteråt insåg att det var lamt som fan. Tjejen har inte svarat övh och tror hon inte gör det heller.
Det är ju synd. Något som hade kunnat utvecklats och blivit bra fallerar på ett dåligt första mess från min sida. Sen ska man ju inte gå händelserna i förväg och dödsförklara allting men det är synd hur känslig, ömtålig och labil en begynnande relation är.

Så din perfekta tjej ignorerar dig? Låter långt ifrån min ideala tjej. Tinder är för kvinnor och stiliga män. Testa göra ett konto som tjej. De blir överösta med uppmärksamhet. De blir genuint överrumplade med att jonglera alla chatter de har igång. Och fuckar du upp och inte får henne intresserad har hon 20 andra som flirtar med henne.

Glöm tinder. Vi får skylla oss själva som män när vi går med på att använda dejtingappar och social media och via dem ger kvinnor gratis uppmärksamhet och komplimanger. Tänk vad som skulle hända ifall alla killar bara droppade allt sånt..

Ragga i person, funkar mycket bättre.
Citera
2021-11-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snagg
Så din perfekta tjej ignorerar dig? Låter långt ifrån min ideala tjej. Tinder är för kvinnor och stiliga män. Testa göra ett konto som tjej. De blir överösta med uppmärksamhet. De blir genuint överrumplade med att jonglera alla chatter de har igång. Och fuckar du upp och inte får henne intresserad har hon 20 andra som flirtar med henne.

Glöm tinder. Vi får skylla oss själva som män när vi går med på att använda dejtingappar och social media och via dem ger kvinnor gratis uppmärksamhet och komplimanger. Tänk vad som skulle hända ifall alla killar bara droppade allt sånt..

Det är helt klart idealet, att låta bli Tinder och alla liknande appar. Det 'tragiska' nånstans är att för många män så är dessa appar tyvärr det "enda" alternativet, iallafall under vintertid.

Men jag håller fortfarande med, enda alternativet eller inte, det bästa man kan göra för sitt välmående är att skrota dessa appar. Det absolut värsta med Tinder är inte att få nobben här och där eller brist på matchningar. Det värsta med Tinder är att efter ett tag känner man att det är fel på en själv. Att man inte duger, att man inte räcker till, att man är värdelös och man börjar till slut ställa sig frågan "kan tjejer ens bli attraherade av mig?". Detta kanske inte gäller alla killar, men jag vet ett par RL vänner som börjat ifrågasätta sig själva som om felet skulle ligga hos dom själva.

En annan "farlig" grej med Tinder är att man börjar till slut tro att Tinderbrudarna representerar alla "rl brudar". T.ex, om en majoritet av Tinderbrudarna skriver "Jag attraheras av piloter" då kommer du till slut tro att alla brudar irl attraheras av piloter.
Citera
2021-12-01, 15:04
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snagg

Precis. Däremot kommer det flera undersökningar som visar att de flesta idag träffas via dejtingappar men jag synar den. Det hade inte alls förvånat mig om det är Tinder och andra stora dejtingappar som köper undersökningar för att manipulera verkligheten. Att få oattraktiva killar att köpa guld och plus är ju prio nr ett för storföretag som Tinder.

Jag har väldigt svårt å se att en vanlig medelful kille lyckas bättre på dejtingappar än på krogen. Eller snarare, jag ser det som totalt omöjligt. Har man en social kompetens som är okej, så är krogen, skolan, jobbet så in i helvete mycket bättre. Nästan alla jag vart med har vart via universitet, där man träffats fysiskt på det ena eller andra sättet. Har runt 35 matchningar på tinder men bryr mig inte längre om det.

Tror en delnyckel till lösningen är att killar måste ta sig i kragen och börja leva ett vettigt liv. Inte fastna bakom manipulerande och depressionsframkallande dejtingappar. Det är inte förvånande att andelen ensamma män har ökat från 12 till 34% sedan sociala mediers intåg.
Citera
2021-12-01, 15:07
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Många använder nog också Tinder i syftet att få en boost. De är inte ute efter en relation eller sex men vill samtidigt känna att de håller måttet. Alla vill få bekräftelse, vi alla mår bra av det, men jag tror att tjejer är betydligt mer i behov av det än män, och Tinder blir den perfekta plattformen att få den där boosten/dopaminkicket.

Tjejer är nog inte mer i behov av uppmärksamhet än killar. Tror du att en vanlig töntig kille som aldrig får ligga inte bryr sig om det? De flesta mår nog jävligt dåligt men kanske inte visar det.
Citera
2021-12-01, 16:23
Medlem
Har man inga förväntningar så blir man inte besviken. så tänker jag.

Matchar med väldigt attraktiva tjejer ibland, modell-snygga. Är väl halvt-halvt om dom svarar eller inte, oftast inte, det får man förvänta sig. Tänker så om en tjej gillar en tillräckligt mycket så svarar hon oavsett om ens första-medelande är töntigt/trist eller inte. Så har det iafl varit med alla tjejer som blivit flickvänner och dom tjejer jag dejtat.

Finns intresset där initialt och håller i sig över tid så är det GO och flyter på fint tills man ses.
Senast redigerad av Lagunitas1 2021-12-01 kl. 16:26.
Citera
2021-12-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Tjejer är nog inte mer i behov av uppmärksamhet än killar. Tror du att en vanlig töntig kille som aldrig får ligga inte bryr sig om det? De flesta mår nog jävligt dåligt men kanske inte visar det.

Ja, men tror killar är bättre på att lida i det tysta medan tjejer aktivt försöker göra 'något' åt saken, vad det nu än är.
Dessutom har ligga inget med saken att göra. Tjejer som ligger runt söker fortfarande bekräftelse.
Senast redigerad av Rouchs 2021-12-01 kl. 18:20.
Citera
2021-12-01, 19:29
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Livet går förhoppningsvis inte bara ut på att knulla. Är man så misslyckad att man inte lever ett mer upptaget liv än så kan man alltid börja förändringen där.

I mångt och mycket är väl graden av status som tillmäts sex/ligg en klassfråga.
Citera
2021-12-02, 01:05
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Ja, men tror killar är bättre på att lida i det tysta medan tjejer aktivt försöker göra 'något' åt saken, vad det nu än är.
Dessutom har ligga inget med saken att göra. Tjejer som ligger runt söker fortfarande bekräftelse.
Varför skulle tjejer söka mer bekräftelse än andra?

Jag personligen uppfattar dejtingappar som sjukt tråkiga och blir aldrig sådär jätteintresserad av någon. Jag vill, men män online suger på att skapa intresse och hålla igång det. När intresset är borta, är det det för alltid. Ligger ingen anmärkningsvärt i det.

De tjejerna blir kanske besvikna på ena efter andra. Ska se stanna hos någon de inte riktigt trivs med?
Citera
2021-12-02, 01:34
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem

Jag personligen uppfattar dejtingappar som sjukt tråkiga och blir aldrig sådär jätteintresserad av någon. Jag vill, men män online suger på att skapa intresse och hålla igång det. När intresset är borta, är det det för alltid. Ligger ingen anmärkningsvärt i det.

De tjejerna blir kanske besvikna på ena efter andra. Ska se stanna hos någon de inte riktigt trivs med?
Män och kvinnor kan väl turas om att agera narr? - i jämställdhetens namn.
Mer kuk och fitta åt alla.
Citera
2021-12-02, 02:15
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Män och kvinnor kan väl turas om att agera narr? - i jämställdhetens namn.
Mer kuk och fitta åt alla.
HUr menar du nu?
Citera
2021-12-02, 08:21
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem

När jag läser vad du skriver ovan AdMortem slås jag av ett par saker.

1) Du är kvinna som har dålig koll på hur det är att vara en normal man på en dejtingsida. Du som kvinna är så van att få så mycket uppmärksamhet att du inte kan föreställa dig vad problemet är för de flesta män.

2) Du förstår inte vad konstant och obegränsad uppmärksamhet kan göra med en människa. Att en sådan människa sällan blir nöjd utan konstant letar efter något bättre av rädsla att missa något.

Sedan undrar jag vad du själv gör för att skapa intresse och göra en diskussion intressant? Eller menar du att det enbart är mannens uppgift? Jag skulle tro att det är det du menar och det visar tydligt att ovan två punkter stämmer.

Det mesta du skriver AdMortem ger stöd åt den negativa uppfattning som män har om dejting idag och om dejtingappar i synnerhet.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in