Citat:
Ursprungligen postat av
snagg
Så din perfekta tjej ignorerar dig? Låter långt ifrån min ideala tjej. Tinder är för kvinnor och stiliga män. Testa göra ett konto som tjej. De blir överösta med uppmärksamhet. De blir genuint överrumplade med att jonglera alla chatter de har igång. Och fuckar du upp och inte får henne intresserad har hon 20 andra som flirtar med henne.
Glöm tinder. Vi får skylla oss själva som män när vi går med på att använda dejtingappar och social media och via dem ger kvinnor gratis uppmärksamhet och komplimanger. Tänk vad som skulle hända ifall alla killar bara droppade allt sånt..
Ragga i person, funkar mycket bättre.
Det är helt klart idealet, att låta bli Tinder och alla liknande appar. Det 'tragiska' nånstans är att för många män så är dessa appar tyvärr det "enda" alternativet, iallafall under vintertid.
Men jag håller fortfarande med, enda alternativet eller inte, det bästa man kan göra för sitt välmående är att skrota dessa appar. Det absolut värsta med Tinder är inte att få nobben här och där eller brist på matchningar. Det värsta med Tinder är att efter ett tag känner man att det är fel på en själv. Att man inte duger, att man inte räcker till, att man är värdelös och man börjar till slut ställa sig frågan "kan tjejer ens bli attraherade av mig?". Detta kanske inte gäller alla killar, men jag vet ett par RL vänner som börjat ifrågasätta sig själva som om felet skulle ligga hos dom själva.
En annan "farlig" grej med Tinder är att man börjar till slut tro att Tinderbrudarna representerar alla "rl brudar". T.ex, om en majoritet av Tinderbrudarna skriver "Jag attraheras av piloter" då kommer du till slut tro att alla brudar irl attraheras av piloter.