Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ja, det låter rimligt. Därmed är det inte speciellt många som är vaccinerade i Sverige. I vart fall inte med det bästa som finns att erbjuda. Jag är också bara dubbelvaccinerad. Skulle vilja boka mig för en tredje dos, men det går inte ännu. Jag ger det 14 dagar till. I annat fall väntar jag nog in den uppgraderade varianten som förväntas lanseras i mars. Sprider sig Omikron vilket allt pekar på nu, har man ändå inget skydd med det gamla vaccinet.
Jag skulle nog inte vänta in det nya vaccinet om jag var du. Tänk på att Delta fortfarande är den dominerande varianten. Själv fick jag tid för den tredje injektionen till min stora glädje, dessvärre tar det ett par veckor till innan jag får den.
När vaccinet mot Omikron kommer och de äldre vaccinen blir obsoleta så får man helt enkelt tänka att man börjar om lite från början med vaccineringen. Lite som att ladda ett döende batteri.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Alternativt så räknas bara de senaste sex månader på och tidigare vaccinationer förfaller liksom.
Det är förmodligen lösningen faktiskt. Och då riskerar vi inte att det uppstår frågetecken kring vaccinstatusen. Har det gått ett halvår från senaste påfyllnadsdosen är du ovaccinerad helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
taenok
3 månader kanske?
UK ändrar iaf så man nu kan boostas redan efter 3.
Jaså, ja det kanske till och med är var tredje månad som gäller? Jag är ingen expert på området så sådana beslut lämnar jag med varm hand över till kunnigt folk