2021-11-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Därför att doggystyle i fullt dagsljus med desperat downie-mamma passar dåligt i en familjekomedi? Det hade dock varit appropriate att lägga på lite stön i bakgrunden när Patriks mobil visades.

Nåja, det finns ju mellanting. Vi kunde ha fått se lite postcoital vila.
Citera
2021-11-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nåja, det finns ju mellanting. Vi kunde ha fått se lite postcoital vila.
Fair enough. Det var väl ungefär samma sak jag föreslog med lite knulljud på soundtracket.

Anywho, eftersom vi inte fick någon bekräftelse så gissar jag att manusförfattarna vill att vi ska sväva i ovisshet om det blev någon penetration eller inte. Det är ju inte otänkbart att Patrik fegade ur och lämnade Elin kåt och olycklig (vilket fortfarande gör det till ett avsevärt felsteg, men kanske lättare att förlåta).
Citera
2021-11-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Kul skämt, kan du nämna en enda scen där Anna inte varit en jobbig bitch? Inte ens en sexig bitch, som Mickan. En överviktig töntig bitch med imbecill dialekt och figur som en vintunna. Scenen när hon går omkring i underkläder borde ha en triggervarning, jag har fortfarande PTSD.

Varenda scen? Lustigt att du upplever henne så. Jag tycker hon framstår som en av de smartare personerna i den serien. Mickan däremot ska ju framstå som en blåst outbildad lyxhustru… Nä, Anna är ju den som tar tag i saker, säger klipska grejer osv. Jag tycker hon är jättesnygg!
Citera
2021-11-30, 12:44
Medlem
Fantasin verkar ju fungera i alla fall:

Citat:
doggystyle i fullt dagsljus

Citat:
lite stön i bakgrunden

Citat:
knulljud på soundtracket

Citat:
penetration eller inte
Citera
2021-11-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Fantasin verkar ju fungera i alla fall:
Kom igen, det är Tuva Novotny fortfarande Sveriges kanske vackraste kvinna.

On-topic: rätt vettig och realistisk karaktärsutveckling av Patrik, tycker jag. Manusförfattarna verkar delvis hålla med om att Lisa i längden är en hopplös partner.

Däremot undrar jag lite varför Patrik fortfarande går arbetslös. Är det för att illustrera att han ska "pröva något nytt?" Lärarjobb finns ju i överflöd, om inte annat kunde han jobba lite timmar eller köra komvux. Känns lite väl svajigt att dra runt hela familjens ekonomi på Lisas nyckfulla arbetsinsatser.
Citera
2021-11-30, 18:18
Medlem
Citat:

On-topic: rätt vettig och realistisk karaktärsutveckling av Patrik, tycker jag. Manusförfattarna verkar delvis hålla med om att Lisa i längden är en hopplös partner.

Däremot undrar jag lite varför Patrik fortfarande går arbetslös. Är det för att illustrera att han ska "pröva något nytt?" Lärarjobb finns ju i överflöd, om inte annat kunde han jobba lite timmar eller köra komvux. Känns lite väl svajigt att dra runt hela familjens ekonomi på Lisas nyckfulla arbetsinsatser.
A-kassa vilket nämndes förra veckans avsnitt.
Citera
2021-11-30, 19:21
Medlem
Citat:
Någon mer än jag som tänker att Felix Herngren måste vara djupt traumatiserad av någon fru? Både Anna i Solsidan och Lisa här är ju fullblodspsykopater till huskors, fast utan charmen som vissa tv-psykopater har. Dessutom ser de ut som troll.

Vad har han varit med om?

Läste i en intervju att han och hans fru är som Patrik & Lisa men att det är tillspetsat i serien.

Lisa är förövrigt ingen psykopat. Bara en allmänt virrig och känslostyrd brud som famlar runt i mörkret.
Citera
2021-12-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Läste i en intervju att han och hans fru är som Patrik & Lisa men att det är tillspetsat i serien.

Lisa är förövrigt ingen psykopat. Bara en allmänt virrig och känslostyrd brud som famlar runt i mörkret.
Nej visst, inte psykopat. Men jävligt jobbig och ego. Men är det inbillning, eller har hennes bröst tredubblats i storlek?
Citera
2021-12-01, 20:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nej visst, inte psykopat. Men jävligt jobbig och ego. Men är det inbillning, eller har hennes bröst tredubblats i storlek?
Något säger mig om Lisa och Patrik skiftat karaktärer - att Patrik agerat som Lisa och vice versa - hade du ändå tyckt att Lisa var en bitch.
Citera
2021-12-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Något säger mig om Lisa och Patrik skiftat karaktärer - att Patrik agerat som Lisa och vice versa - hade du ändå tyckt att Lisa var en bitch.
Om du bläddrar tillbaka i tråden till första säsongerna ser du att nästan alla inlägg handlar om hur makalöst jobbig och obehaglig Lisa är, så det är inte direkt bara jag som tycker så.

Fast i den här säsongen har hon iofs varit helt normal, till och med generös, som med lilljulafton.

Om det varit ombytta roller hade jag sagt att hon var en dörrmatta som borde lämna sin man omgående.

Tror du på allvar att jag ogillar henne för att hon är kvinna eller? Jag gillar Elin och den nya negressen till exempel, och då är jag ju ändå rasist, har inte något emot Sima heller. Gillar Danny, trots att jag är homofob.
Citera
2021-12-02, 00:53
Medlem
Citat:
Någon mer än jag som tänker att Felix Herngren måste vara djupt traumatiserad av någon fru? Både Anna i Solsidan och Lisa här är ju fullblodspsykopater till huskors, fast utan charmen som vissa tv-psykopater har. Dessutom ser de ut som troll.

Vad har han varit med om?

Varit tillsammans med en genomsnittlig svensk kvinna?
Citera
2021-12-02, 10:11
Medlem
Citat:

Fast rätt orealistiskt att en vrålsnygg, rolig och cool tjej som Elin/Tuva skulle bli kär i en överviktig, arbetslös och gift tönt som Patrik som inte ens ser bra ut.

Rimligare om hon skulle falla för Henrik, som förvisso är mesig, men mogen, smart, snäll och vet hur man ska föra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in