2021-11-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebiten
Patrik var väl dock otrogen mot Katja med Lisa, därav att de separerade? Eller minns jag fel?
Tänkte eftersom du skrev att han inte verkar vara en sån som sviker en hel familj genom att vara otrogen.

Nej det har inte nämnts eller antytts att Patrik & Katja bröt upp pga Lisa, jag får snarare intrycket av att de skildes för betydligt längre sedan.
Citera
2021-11-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Tuva bör vara svår att säga nej till. Kan Patrik dessutom slippa Lisa och ”jag har varit på en föreläsning”-Bianca är det en no brainer. Tycker dock att gestaltningen av en ung kvinna är klockren. Tror sig veta allt för att man läser en kurs på ett universitet. Misstänker dock att Bianca framstår som klok, och inte fullständigt odräglig, bland många tittare. Tyvärr.

Har Bianca alltså kommit in på psykolog-programmet på SU?
För jag har verkligen inte uppfattat henne som klok, snarare odräglig.
Citera
2021-11-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Har Bianca alltså kommit in på psykolog-programmet på SU?
För jag har verkligen inte uppfattat henne som klok, snarare odräglig.

Går. Inte hon bara i gymnasiet?
Citera
2021-11-15, 08:11
Medlem
Summering av denna senaste avsnitt är att det finns indikationer på att Patrik kommer att ligga med Tuva.

Relationen mellan Martin och Sima kommer att bli ett frågetecken då det kanske är som så att han inte vill bo i Malmö.

William börjar i musikskolan borde vara toppen kan man tycka. Svårt att veta om Eddie och finns ingenting att ta från honom. Alla väntar ju bara på att de kan flytta tillbaka med vill verkligen Sima det?
Citera
2021-11-15, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Går. Inte hon bara i gymnasiet?
Nej, hennes student var ett avsnitt för sig. Det var nog då Patriks pappa dog.
Citera
2021-11-15, 09:00
Medlem
Citat:
Nej, hennes student var ett avsnitt för sig. Det var nog då Patriks pappa dog.

Vet du vad det sjuka är? Jag var i samma situation som henne i den åldern, att man vill hävda sig mer för att man går på universitetet.
Citera
2021-11-15, 09:28
Medlem
En sak jag reflekterade över är att det blev snabbt jul i denna säsong, tror att i första och andra säsongen handlade det sista avsnitten om just julen. Så antar att det vill få in vintertiden eller våren tidigt, antagligen har julavsnittet spelats in under mars-april sent på kvällen.
Citera
2021-11-15, 17:48
Medlem
Ett bra avsnitt den här veckan, tycker jag, efter en svag inledning på säsongen. "Julfirandet" hos Patrik och Lisa fick en att få ont i magen, Martin är oerhört underhållande i sin egocentricitet och självömkan, Katja är nästan lika blind för sina egna tillkortakommanden, och hur roligt har inte Marianne Mörck haft i en roll som inte känner till en av världens mest spelade operor?

Nackdelen är nu att det är barnen som är (eller ska verka) förståndiga i förhållande till de vuxna i nästan varje relation: Eddie - Martin, William - Katja, Bianca - alla. Vettigast bland de vuxna är något otippat Henrik och Sima.
Citera
2021-11-15, 21:32
Medlem
Citat:
Nej det har inte nämnts eller antytts att Patrik & Katja bröt upp pga Lisa, jag får snarare intrycket av att de skildes för betydligt längre sedan.

I de första avsnitten så redogörs för just att Patrik bröt med Katja pga. Lisa.
Citera
2021-11-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki1976

Är det sant? Alltså jag tror på dig, men jag har sett om serien och inte fått den uppfattningen någon av gångerna! Vilken miss av mig.
Men det kan ju vara att Katja & Patrik verkade bli färdiga mycket snabbare, Martin var ju skitarg på Patrik hur länge som helst, sa typ "du ligger med min fru!" osv.
Citera
2021-11-15, 22:05
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Fantastiskt avsnitt, så välspelat och välskrivet! Det känns verkligen naturligt, som att man är en fluga på väggen hos en riktig familj. Enda minuset är att konflikterna stundtals framstår som moralkakor riktade mot tittaren, snarare än genuina karaktärsutvecklingar.
Citera
2021-11-15, 22:11
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki1976
Men redogörs det verkligen att det rörde sig om otrohet, och var isåfall? Martin var ju mer än tydlig med att han upptäckte dem i säng, men har aldrig hört detsamma från Katja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in