2021-12-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Precis, och i det här fallet är det heller ingen som gör det. Lina Axelsson Kihlbom påstår sig till exempel inte vara man, vilket vore en lögn, utan är öppen med att hon är transsexuell kvinna — vilket av allt att döma också överensstämmer med sanningen. Så du kan vara lugn, det pågår inget bedrägeri.

"Trans" är ett bedrägeri. 2 lögner tar inte ut varandra och bli en sanning.

Men ni har byggt ett luftslott utan ett argument som talar för och tusentals emot (inte för att det skulle behövas).
Citera
2021-12-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Lina Axelsson Kihlblom (S) blir ny skolminister i Magdalena Anderssons regering.
Hon har en bakgrund som rektor och är den första transpersonen som tar plats i en svensk regering.

Vad finns det mer i garderoben om denna hen?

Det är max en på tusen som är trans på riktigt så att ha en i en regering på 20-25 pers är en enorm överrepresentation.
Citera
2021-12-02, 08:57
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Då ska du få det förklarat. Hur hade han kunnat bli en kvinna under 1800-talet? Det fanns inte
könskorrigeringar på den tiden. Och det fanns inte hormonterapier då heller. Så hur hade gått till?

Om vi nu jämför med sent 1900 tal, under 90-talet rättare sagt när han genomförde en könskorrigering, samt där han genomgick och kanske fortfarande genomgår hormonterapi?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lina_Axelsson_Kihlblom

Han är inte en biologisk kvinna, han är en "artificiell kvinna". Helt enkelt en man som har fått sitt könsorgan korrigerat (inverterat med andra ord). Han har varken en livmoder eller äggstockar.

En biologisk kvinna har två äggstockar och en livmoder. Han har inte dessa, och är således inte en kvinna. Även när han var i fertil ålder så hade han inte kunnat bli gravid eftersom han inte är en biologisk kvinna.

Han är lika mycket en kvinna som att aspartam är naturligt socker. D.v.s inte alls.
Flashback fanns inte heller på artonhundratalet. Så hur kan vi nu påstå att vi sitter på Flashback?!
Tanken svindlar. Det måste ha något att göra med att… tiden har gått? Och att det skett en utveckling som en liten men högljudd minoritet här inne dock inte verkar ha följt med i.

Jag förmodar att du reagerar lika aggressivt när folk refererar till sina adoptivsyskon som syskon. Jag föreställer mig att du genast öppnar munnen och förklarar för dem att biologin förbjuder oss att betrakta våra adopterade familjemedlemmar som familjemedlemmar eftersom det saknas genetiska band. Och biologin är som bekant utslagsgivande för hur vi ska behandla varandra här i världen.

En annan väg framåt är att betrakta Lina Axelsson Kihlboms transsexualism som den helt obetydliga detalj den är i sammanhanget och koncentrera sig på hennes kvalifikationer för den uppgift hon har blivit tilldelad. Det är oroväckande att somliga verkar vara helt likgiltiga inför detta.
Citera
2021-12-02, 08:59
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tractor
Haha hen ser ju ut som Karl-Petter Thorwaldsson med peruk!

Det är så de ser ut när de åldras dessa "kvinnor".
Så sjukt fula och äckliga.

------------------

Sluta spela med i deras charader, kalla en spade för en spade.
Psyksjuka som "Lina Axelsson Kihlbom" ska vårdas på institution, inte vara minister, varför är ni så jävla idiotiska och ska tvinga ut sjuka människor i arbetslivet?
Har ni gått och blivit Kristersson Moderater eller era hycklande sossesvin?
Citera
2021-12-02, 09:00
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Flashback fanns inte heller på artonhundratalet. Så hur kan vi nu påstå att vi sitter på Flashback?!
Tanken svindlar. Det måste ha något att göra med att… tiden har gått? Och att det skett en utveckling som en liten men högljudd minoritet här inne dock inte verkar ha följt med i.

Jag förmodar att du reagerar lika aggressivt när folk refererar till sina adoptivsyskon som syskon. Jag föreställer mig att du genast öppnar munnen och förklarar för dem att biologin förbjuder oss att betrakta våra adopterade familjemedlemmar som familjemedlemmar eftersom det saknas genetiska band. Och biologin är som bekant utslagsgivande för hur vi ska behandla varandra här i världen.

En annan väg framåt är att betrakta Lina Axelsson Kihlboms transsexualism som den helt obetydliga detalj den är i sammanhanget och koncentrera sig på hennes kvalifikationer för den uppgift hon har blivit tilldelad. Det är oroväckande att somliga verkar vara helt likgiltiga inför detta.

Ren svammel och inga svar som vanligt igen. Och du kallar han fortfarande för en "hon". Han har inte några äggstockar eller en livmoder. Han är inte en "hon".
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-12-02 kl. 09:02.
Citera
2021-12-02, 09:07
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Ren svammel och inga svar som vanligt igen. Och du kallar han fortfarande för en "hon". Han är inte några äggstockar eller en livmoder. Han är inte en "hon".
Det är inte äggstockarna eller livmodern som avgör. Det finns mängder av kvinnor som saknar såväl äggstockar som livmoder, och du tänker på dem som kvinnor ändå.

Juridiskt och socialt är min adopterade syster min syster, så jag refererar till henne som min syster.

Juridiskt och socialt är Lina Axelsson Kihlbom en kvinna, så jag refererar till henne som hon.

Att du har förmågan att bli kränkt av detta är måhända rörande, men dina känslor är knappast väsentliga för ämnet vi diskuterar nu.

Jag är mer intresserad av påståendet om att Lina Axelsson Kihlbom ska ha vänt resultaten på Ronnaskolan på tre år. Vad handlade det om? Var det betygen eller ekonomin som vände uppåt?
Senast redigerad av Bimbolina 2021-12-02 kl. 09:10.
Citera
2021-12-02, 09:20
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Det är så de ser ut när de åldras dessa "kvinnor".
Så sjukt fula och äckliga.

------------------

Sluta spela med i deras charader, kalla en spade för en spade.
Psyksjuka som "Lina Axelsson Kihlbom" ska vårdas på institution, inte vara minister, varför är ni så jävla idiotiska och ska tvinga ut sjuka människor i arbetslivet?
Har ni gått och blivit Kristersson Moderater eller era hycklande sossesvin?
Det finns inget vetenskapligt stöd för tesen att transsexualism bör behandlas inom sluten vård. Släpp vidskepligheten och kom in i verkligheten.
Citera
2021-12-02, 09:25
Medlem
Vad tycker ni om transperson i regeringen?

"Axelsson Kihlblom är första transperson i regeringen
PUBLICERAD 30 NOVEMBER 2021
Sveriges skolminister är en kvinna som föddes i en manskropp. Lina Axelsson Kihlblom har öppet talat om sin resa och blir med tisdagens konselj första transperson i en svensk regering."

"Axelsson Kihlblom föddes som man men identifierar sig som kvinna. I SVT-programmet Min sanning berättar hon att hon höll det som en hemlighet fram tills att hon var 19. Hon började då berätta för sina närmaste. Hon bestämde sig för att genomgå en könskorrigering när hon var 20 år och tog då kontakt med sjukvården.

– Jag har ett manligt yttre, men jag hade alltid vetat att jag var flicka"
https://www.svt.se/nyheter/axelsson-kihlblom-ar-forsta-transperson-i-regeringen

Vad tycker ni om att Sverige har nu sin första transperson i regeringen? Var det på tiden i och med den första kvinnliga statsminister, eller borde det vara som det vart innan?
Citera
2021-12-02, 09:27
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag "könar" ingen, det är regeringen själv som omnämner henne som "Transkvinna".

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt, självstympade män i klänning kommer aldrig att bli kvinnor.
… så du refererar alltså till män som hon. Det gick fort att omvända dig från sur biologist till radikal queer-aktivist.

Jag undrar lite om din syn på Lina Axelsson Kihlboms kvalifikationer. Hittills har du ju mest hakat upp dig på hennes könsidentitet. Men om du bortser från den, verkar hon annars vara en kompetent person för uppdraget tycker du?
Citera
2021-12-02, 09:31
Medlem
Det är väl helt OK. Värre är att det ingår en misstänkta sexbrottsling, en knarkare, en rattfyllerist och en ekonomisk fifflare. Det ska bli spännande att följa fortsättningen och se om nån får gå.
Citera
Medlem
Jag tycker det är jättebra. Det visar på att vi lever i ett öppet land, som accepterar homo- bi- trans- och allt vad det nu heter. Även om jag själv tycker det är fånigt att man ska kalla folk för hen och all neutralisering av könstillhörigheter så ger det signaler om att vi är ett liberalt land där alla är lika mycket värda. Vilket jag känner är jätteviktigt med tanke på vad inskränkta och dömande en stor del av de invandrade personerna i vårt land är. Vi lever på 2000-talet, vilket många från mellanöstern inte förstår, utan de vill att vi ska ta över islamska traditioner mer och mer.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
… så du refererar alltså till män som hon. Det gick fort att omvända dig från sur biologist till radikal queer-aktivist.

Jag undrar lite om din syn på Lina Axelsson Kihlboms kvalifikationer. Hittills har du ju mest hakat upp dig på hennes könsidentitet. Men om du bortser från den, verkar hon annars vara en kompetent person för uppdraget tycker du?
Kihlboms kvalifikationer till jobbet har jag ingen aning om.
Jag har inte "hakat" upp mig på något. Jag bara nämnde det uppenbara & sedan har ni gått i självspinn. För er lajvande låtsasvärld tillåter ingen verklighetskontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in