2021-12-01, 20:15
Medlem
jugbandbluess avatar
vad är hans riktiga namn?
Citera
2021-12-01, 20:15
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skink
Spännande hur många i den här tråden som inte klarar av att hålla två olika tankar i huvudet samtidigt, och dessutom fastnar på den som är minst relevant för hur lämplig någon är för en viss ministerpost. Det ligger nära till hands att tro att det är just utbildning som saknas hos inläggsförfattarna i fråga?

Det är sällsynt med ministrar som har kompetens inom sitt område - och det märks ju också både här och var - jag tycker det verkar vara en vettig rekrytering. Även om jag aldrig röstat åt det hållet.

Kompetens är helt och hållet irrelevant, det förtäljer historien oss. På sin höjd blir det att ändra om betygsystemen för hundrade gången tillsammans med mer HBTQ-propaganda. Något som förbättrar kunskapsutvecklingen eller ordningen i skolan är i det närmaste uteslutet. Det här är 100% signalering, det förstår till och med en försteklassare.
Citera
2021-12-01, 20:19
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK men ni är ju Lin en mycket kompetent kvinna så hon har nog hamnat rätt (till skillnad från många andra som Strandhäll eller Morgan).

Det är fortfarande ingen kvinna vad är fel på dig? Om du är född med en kuk är du man! Om du kapar av den är du en manlig enuck! Det borde tillochmed en sosse kunna förstå...

Eller får man vad man själv känner för? Jag känner mig som en pensionär som har 50 k i garanti pension va ingen bigot nu betala mig
Citera
2021-12-01, 20:32
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tramsa inte. Vi har passerat det där i diskussionen.

Transsexuella har en könskonträr struktur i hypofysen som inte går att åtgärda. Det är biologiskt. Hur svårt ska det vara att fatta?

(Min fetning).

https://en.wikipedia.org/wiki/INAH_3

Har du sett Linas MRI-resultat? Det vore synd om du förutsatte att "hon" är kvinna bara för att "hon" har opererat bort pungen om det är så att "hon" har en sjukt manlig hypofys. Kanske en riktig karlakarls-hypofys. Hur är det ställt med fördomarna egentligen?
Citera
2021-12-01, 21:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Tack, du behöver inte nia mig, och ditt försök att gå ad hominem går om intet eftersom jag själv inte är trans.
Jag noterar att du använder feminint pronomen om Lina Axelsson Kihlbom. Du könar henne alltså som kvinna nu. Grattis.
Jag går helt på regeringens beskrivning. Säkrast så.
Citera
2021-12-01, 22:48
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
För det första förstår nog alla att det här var äcklig godhetssignalering till omvärlden och woke-extremister i Sverige.
Personen är sannolikt långt från den mest kompetente kandidaten för posten.

För det andra så kommer detta ytterligare sänka svenska skolor. Utan tvekan kommer personen se MER LBTQ indoktrinering i skolan, som en prioritet. På bekostnad av riktig undervisning.

Den som värnar som sina barns psykologiska hälsa och utveckling... Samt om att de ska få undervisning som gör att de kan konkurrera i en helt global arbetsmarknad som vuxna (med kineser, koreaner, holländare, finnar m.fl)

Ja, den bör snarast se till att få bort sina barn från det svenska skolsystemet och in i någon privatskola som ignorerar eller inte lyder under svenska läroplanen.... Alternativt flytta på sig själv och sina barn.

Det här är inget skämt! Redan min generation - född på 70-talet, drabbades av experiment och flumskolan. Jag har själv fått lära mig mycket av det som behövs för allmänbildning och för att kunna hävda mig mot internationella kollegor.

Rädda ditt barn om du verkligen bryr dig! Vill du att ditt barn ska bli en transa, flata eller bög med offerkomplex, näsring och lila hår.... som jobbar inom något uselt betalt servicejobb --- ja då är svenska skolan perfekt för "hens" utbildning.

För en gångs skull verkar det vara en person som är klippt och skuren för en ministerpost. Välutbildad och dessutom skolledare. Det hade du också insett om du googlat lite. Jag röstar inte rött, men detta känns helt rätt. Jämför med hårfrisörskan som vare sig kan miljö eller hushållsekonomi.
Senast redigerad av farbror Sven 2021-12-01 kl. 22:53.
Citera
2021-12-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja "hon" såg ju bättre ut än USA:s motsvarighet, fast det är ju ff en man. Kromosomer ändrar man inte på så lätt.

https://www.google.com/search?q=us+transgender+minister&sxsrf=AOaemvK2rSn yNeMTsj3rJnt5WtlDZdmedA:1638276484360&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjQkpO_j8D0AhWFyIsKHYYbD9k Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=577&dpr=1.5#imgrc=Zu5 kTAADDjQNlM

Jag kan inte sluta skratta när jag ser USA:s motsvarighet.
Haha hen ser ju ut som Karl-Petter Thorwaldsson med peruk!
Citera
2021-12-01, 23:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tractor
Haha hen ser ju ut som Karl-Petter Thorwaldsson med peruk!

Ja sunt är det inte!
Citera
2021-12-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
För en gångs skull verkar det vara en person som är klippt och skuren för en ministerpost.

Både klippt och skuren minsann.
Citera
2021-12-01, 23:23
Medlem
Jag hänger inte med i svängarna. Ministern ifråga föddes som vadå och hette som född vadå?
Citera
2021-12-01, 23:58
Medlem
Raket-torskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag hänger inte med i svängarna. Ministern ifråga föddes som vadå och hette som född vadå?
Enligt wikipedia konverterade han till kvinna som 19-åring på 90-talet, så nog svårt att hitta många bilder på honom pre-op. Jag undrar också om det är därför vår transminister ser mer normal ut än motsvarigheterna i USA och Belgien, eftersom han iom operationen blev steriliserad(sverige var verkligen bättre förr). Namn har jag inte hittat, han har komplex över sin barndom tror jag.
Citera
2021-12-02, 05:30
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
För en gångs skull verkar det vara en person som är klippt och skuren för en ministerpost. Välutbildad och dessutom skolledare. Det hade du också insett om du googlat lite. Jag röstar inte rött, men detta känns helt rätt. Jämför med hårfrisörskan som vare sig kan miljö eller hushållsekonomi.
Kan inte annat än hålla med. Vad kan vara mer passande som Svensk skolminister år 2021 än en dyslektisk fetischist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in