2021-12-02, 08:39
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja restauranger o gym kommer att omfattas av covidpass krav...

Suck. 6 månader kvar på mitt gymkort. Pengar i sjön antar jag. Kommer då inte låta mig pressas till att vaccinera mig. Hjälpa åldringar och folk i riskgrupp genom att stoppa vanliga människor att gå på gym och förbättra sin fysik. Vilken jävla soppa.

Varför i helvete ska en ung frisk person som inte umgås med åldringar och multisjuka ej få idrotta?
Citera
2021-12-02, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det blir utökning av vaccinpass till andra verksamheter som restauranger troligtvis.

Finns det någon sammanställning över vaccinpassets effekt på smittspridningen i olika jämförbara länder i Europa? Belgien, Nederländerna, Österrike och senast Danmark har ju sysslar med denna strategi under hösten. Ser det bra ut i länder med vaccinpass? Eller har slagit nya rekord i smittspridning?
Citera
2021-12-02, 08:49
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ja restauranger o gym kommer att omfattas av covidpass krav...

"Jag förstår att det ska beredas men hur troligt är det att vi behöver skärpa åtgärderna?

– Karin Tegmark Wisell sa ju att det troligtvis var nästa vecka, men då i form av allmänna råd. Jag tror det är klokt att vi får samordna. Detaljerna vill vi helst tala om nästa vecka, men man kan få en bild av det i underlaget, säger Lena Hallengren."
Citera
2021-12-02, 08:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Varför i helvete ska en ung frisk person som inte umgås med åldringar och multisjuka ej få idrotta?
Kanske är så att det finns "åldringar" som också vill idrotta på ditt gym och som inte vill bli smittade av dig?
Citera
2021-12-02, 09:00
Medlem
Citat:
Kanske är så att det finns "åldringar" som också vill idrotta på ditt gym och som inte vill bli smittade av dig?

Varför är det bättre för dom att bli smittad av ett gäng vaccinerade?
Citera
2021-12-02, 09:02
Medlem
Citat:
Och det fungerade bra över 10000 visade upp sitt på avicii minneskonserten inte det minsta problem att hinna kolla dom vid insläppet som många befarade. Det visar att tekniken fungerar med digitala covid pass.

Har du läst på om vaccinresistens än?
Citera
2021-12-02, 09:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Finns det någon sammanställning över vaccinpassets effekt på smittspridningen i olika jämförbara länder i Europa? Belgien, Nederländerna, Österrike och senast Danmark har ju sysslar med denna strategi under hösten. Ser det bra ut i länder med vaccinpass? Eller har slagit nya rekord i smittspridning?
Jag tror att det primära är att få fler att vaccinera sig även om man inte säger det.

Och det funkar faktiskt. Det ser man lite överallt som i Italien.

Skulle tro också att utökning till att gälla flera verksamheter handlar om att vara stringenta.
Citera
2021-12-02, 09:07
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Varför är det bättre för dom att bli smittad av ett gäng vaccinerade?
Därför att om man är vaccinerad är chansen att bli smittad 1/1000 mindre om alla är det än om en inte är det.
Citera
2021-12-02, 09:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Har du läst på om vaccinresistens än?
Vad har det att göra med att tekniken för att kontrollera 10000 pass vid en konsert fungerade??
Citera
2021-12-02, 09:10
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Därför att om man är vaccinerad är chansen att bli smittad 1/1000 mindre om alla är det än om en inte är det.
Nej.
Citera
2021-12-02, 09:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Nej.
Bra argument
Citera
2021-12-02, 09:12
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:

Och vaccination förebygger smitta så pass effektivt att det befogar frånta ovaccinerade rätten att gå på gym?

En vecka gammal artikel, WHO:s generalsekreterare:

Citat:
Data suggests that before the arrival of the Delta variant, vaccines reduced transmission by about 60 percent. With Delta, that has dropped to about 40 percent.

https://www.france24.com/en/live-news/20211124-vaccines-reduce-covid-transmission-by-40-who
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in