2021-12-01, 20:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Det är diskriminerande att stänga ute folk för att de inte är vaccinerade mot en sjukdom som de redan är immuna mot. Det säger väl sig självt.
Det finns ingen diskrimineringsgrund som baseras på om man är vaccinerad eller inte. Även sådana som är berusade blir utestängda skulle det i så fall också vara en diskrimineringsgrund?
Citera
2021-12-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Några tiotals i åldern 40-49, plus en handfull i samma åldersgrupp av vaccinet, ger ungefär samma risk som att först bli infekterat och sen dö som ovaccinerat.

Båda ligger i 0,000x% chans, och eftersom jag inte skyddar andra med att ta vaccinet, så är det manglande data kring långtidsbiverkan av vaccinet som gör att jag hoppar.

Plan B som ovaccinerat om det visar sig att kommande sprutor blir avsevärt bättre, är att vaccinera sig.

Plan B som vaccinerat om sprutorna visar sig ge autoimmuna sjukdomar eller tex cancer är????

På pappret så ska vaccinet hejda spridningen med typ 9ende potens, i verkligheten så ser man ingen sammanhang mellan olika länders vaccinationsgrad och smittspridning.
Om pappersteorien varit korrekt, så skulle tex Norge haft typ en tiondel så många smittade som nu, baserat på aktuell vaccinationsgrad.

Varför är det inte så?

Håller med dig och det är en Bra fråga.

Är genuint oroad över situationen för oss ovaccinerade.. Vart ska detta sluta. Det hjälper ju inte ens längre att ha naturlig immunitet för att undvika uteslutande från samhället.
Citera
2021-12-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad och på vilken grund är det diskriminerande?
Många kristna ser vaccinet som början ett ”vilddjurets märke”, beskrivit i NT som ett märke som ska tvingas bära på sin högra hand eller på pannan någon gång i framtiden.

Utan det märket kommer ingen att kunna köpa eller sälja något.

Jag börjar också se den faran, om att vi kommer tvingas ”chippas” för att färdas fritt i framtiden.

Jag ser absolut att tvångsvaccination för att tex gå i kyrkan kan vara brott mot diskrimineringslagen gällande religion.

Sen får rättsystemet avgöra om jag tar fel.

Apartheid var också lagligt i S.A, judediskriminering var lagligt(och uppmanat till) i Tyskland till långt ut på 1940-talet, homosexualitet förbjudet i Sverige.

Det att något inte står som beskrivet som diskriminerande enligt lagen, betyder inte automatisk att det är moraliskt rätt.
Citera
2021-12-01, 20:09
Medlem
Citat:
Det finns ingen diskrimineringsgrund som baseras på om man är vaccinerad eller inte. Även sådana som är berusade blir utestängda skulle det i så fall också vara en diskrimineringsgrund?

Det ÄR diskriminerande att stänga ute folk som är immuna mot covid för att de inte är vaccinerade mot sjukdomen. Det är inte svårt att förstå.
Citera
2021-12-01, 20:11
Medlem
Citat:
Det ÄR diskriminerande att stänga ute folk som är immuna mot covid för att de inte är vaccinerade mot sjukdomen. Det är inte svårt att förstå.
Jag tror trollet menar att det för nuvarande inte finns lagstöd för medicinsk diskriminering.

Sen att det är moraliskt förkastligt bryr sig trollet inget om.

Edit: jag menar torsken, inte trollet.
Senast redigerad av Norsk80 2021-12-01 kl. 20:14.
Citera
2021-12-01, 20:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
I lagen finns det sju diskrimineringsgrunder. Dessa är kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Vilken av de sju menar du det är, funktionsnedsättning?
Citera
2021-12-01, 20:15
Medlem
Citat:
I lagen finns det sju diskrimineringsgrunder. Dessa är kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Damn, it hurts to be right.
Citera
2021-12-01, 20:15
Medlem
Citat:

Jag menar att det är moraliskt förkastligt. Du borde förresten titta på de här videorna och lära dig om vaccinresistens:

https://www.youtube.com/watch?v=gDukRXMD5Oo&t=32s

https://www.youtube.com/watch?v=gDukRXMD5Oo&t=297s
Citera
2021-12-01, 20:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Jag menar att det är moraliskt förkastligt. Du borde förresten titta på de här videorna och lära dig om vaccinresistens:

https://www.youtube.com/watch?v=gDukRXMD5Oo&t=32s

https://www.youtube.com/watch?v=gDukRXMD5Oo&t=297s
Youtube är foliehattarnas mötesplats, inte någon tillförlitlig information där inte...
Citera
2021-12-01, 20:20
Medlem
Citat:

Fast du är ju uppenbart mutad till din åsikt. Du tjänar pengar eller mer troligen får behålla ditt jobb för din åsikt. Inget fel med det men då är du ju uppenbarligen inte en fritt tänkande människa. 🤪
Citera
Medlem
Citat:
Youtube är foliehattarnas mötesplats, inte någon tillförlitlig information där inte...

Menar du att det är tillförlitlig information som kommer från myndigheterna då? Hahaha för ett skämt. Hon ena hade ALDRIG haft en betalningsanmärkning.
Sen kanske hon hade haft en.
Nu är man uppe i 8st?
Citera
Medlem
.
Senast redigerad av Norsk80 2021-12-01 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in